Thomas-Morse MB-4

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 457 příspěvků vloženo, 1190 editováno a 443 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Thomas-Morse MB-4

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Thomas-Morse MB-4 Thomas-Morse MB-4
    Originální název:
    Original Name:
    Thomas-Morse MB-4
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1920-DD.MM.1920 Thomas-Morse Aircraft Corp., Ithaca, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1920-DD.MM.1920
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4?
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1920
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1612 kg 3554 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2524 kg 5564 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13.87 m 45ft 6in
    Délka:
    Length:
    7.74 m 25ft 4,75in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    59.92 m2 645 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright-Hispano H o výkonu 224 kW Wright-Hispano H, power 300 HP
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    225.3 km/h v ? m 140 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    196.3 km/h v ? m 122 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10 min do 2743 m 10 min to 9000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    965.6 km 600 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Dvoutrupý stroj s motory v centrální gondole, postaven pro americkou poštovní službu Twin-boom aircraft with engine nacelle pod in the middle, built for USPO
    Zdroje:
    Sources:
    Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
    http://www.aerofiles.com/_thomas.html
    http://airplane.designation-systems.net/
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/mb4.html





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88717#330213Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V červnu 1919 oznámil americký poštovní úřad zájem o deset dvou nebo třímotorových letadel, schopných dopravit 680 kg nákladu. Thomas-Morse zareagoval návrhem MB-4, dvoutrupým strojem s gondolou, na které byly oba motory, tlačný a tažný. V obou trupech byla kabina s kompletním řízením, v pravém pilotova, v levém byl mechanik, sloužící i jako druhý pilot.
    Nákladí prostor se nacházel mezi motory a za kabinami. Záď tvořily dva kompletní trupy a ocasní plochy z MB-3. Letadlo trpělo silnými vibracemi od motorů, mělo složitý palivový systém a při vzletu se jeden trup odlepil od země dříve než druhý. Na počátku února 1920 podnikl prototyp několik zkušebních letů, v dubnu byl předveden zástupcům poštovního úřadu, ti ale nakonec neprojevili zájem. Tři další stroje (AS64306, AS64373, AS64374) převzala armáda, jeden testovala na McCook Field jako P-172, ale brzy byly vyřazeny.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88717#330757Verze : 0
    MOD