Mercedes (Bylinskij)
Na jaře 1915 podal št.kpt. Bylinskij štábu 10. armády návrh návrh na obrnění dělovo kulometného automobilu. Byly mu přiděleny dvě starší vozidla Mercedes (zřejmě Simplex 26/45) s motory o výkonu 45 HP. Těmto vozidlům byla zdvojena zadní kola a obrněna v Obuchovském závodě pancířem tloušťky 5-6 mm. Kabina velitele a řidiče byla oddělena od bojového prostoru, k pozorování měli k dispozici uzavíratelné průzory. K zajímavosti patřilo umístění kanonu. Kanon Hotchkiss 37 mm byl umístěn doprostřed bojového prostoru a palba mohla být vedena přes otevřené pancéřové okenice do boků a dozadu. Jako sekundární výzbroj neslo vozidlo jeden kulomet 7,62 Maxim 1910 a dva přenosné vz.1902.
Dokončená vozidla byla 15.06.1915 dopravena na polygon Důstojnické střelecké školy a byly na nich provedeny zkoušky, které proběhly úspěšně. Max. dosažená rychlost činila 60 km/h. Po zkouškých byla vozidlům přidělena jména Обуховеч (Obuchovec) a Опальный (Opalnyj) a byla odeslána ke 3. jezdecké divizi.
Na podzim 1916 byly z důvodů nekompatibility s ostatními OA v Petrohradě přepracovány na obrněné drezíny.
Zdroj
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
//en.wikipedia.org/
OA Mercedes - Bylinskij
před Michajlovkým manežem, Petrohrad, 1915
Na jaře 1915 podal št.kpt. Bylinskij štábu 10. armády návrh návrh na obrnění dělovo kulometného automobilu. Byly mu přiděleny dvě starší vozidla Mercedes (zřejmě Simplex 26/45) s motory o výkonu 45 HP. Těmto vozidlům byla zdvojena zadní kola a obrněna v Obuchovském závodě pancířem tloušťky 5-6 mm. Kabina velitele a řidiče byla oddělena od bojového prostoru, k pozorování měli k dispozici uzavíratelné průzory. K zajímavosti patřilo umístění kanonu. Kanon Hotchkiss 37 mm byl umístěn doprostřed bojového prostoru a palba mohla být vedena přes otevřené pancéřové okenice do boků a dozadu. Jako sekundární výzbroj neslo vozidlo jeden kulomet 7,62 Maxim 1910 a dva přenosné vz.1902.
Dokončená vozidla byla 15.06.1915 dopravena na polygon Důstojnické střelecké školy a byly na nich provedeny zkoušky, které proběhly úspěšně. Max. dosažená rychlost činila 60 km/h. Po zkouškých byla vozidlům přidělena jména Обуховеч (Obuchovec) a Опальный (Opalnyj) a byla odeslána ke 3. jezdecké divizi.
Na podzim 1916 byly z důvodů nekompatibility s ostatními OA v Petrohradě přepracovány na obrněné drezíny.
Zdroj
Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
//en.wikipedia.org/
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
OA Mercedes - Bylinskij
před Michajlovkým manežem, Petrohrad, 1915