Kawasaki Ki 102a [Randy]

Kawasaki Ki-102a / 川崎 キ102甲・五式複座戦闘機
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki 102a (Kó) Kawasaki Ki 102a (Ko)
Originální název:
Original Name:
川崎 キ102甲・五式複座戦闘機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Akashi /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1944-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
21
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1944
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5150 kg 11354 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7150 kg 15763 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,570 m 51ft 0,99in
Délka:
Length:
11,450 m 37ft 6,79in
Výška:
Height:
3,650 m 11ft 11,69in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2 365.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
210,29 kg/m2 43.07 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-112-II Ru vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný turbokompresorem Ru-102, vzletový výkon 1 103 kW (1 500 k), 735 kW (1 000 k) v h= 10 000 m při 2 500 ot./min.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Mitsubishi Ha-112-II Ru, fourteen-cylinder, air-cooled two-row radial engine turbosuperchargers Ru-102, rated at 1,479 hp at take-off, 986 hp at 32,810 ft at 2,500 rpm,
driving a three-bladed constant-speed propellers of the diameter 9ft 10,11in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 630 l a 2x 200 l v přídavných nádržích 358 .5 UK galons and 88 Uk gallons in two drop tanks
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
580 km/h v 10000 m 360.4 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,5 min do 5000 m 7,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13000 m 42651 ft
Dolet:
Range:
2000 km 1242.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Ho-203 ráže 37 mm v přídi s 35 granáty v bubnovém zásobníku a
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm pod trupem s 200 granáty pro každý
Pumový náklad: 4x 50 kg puma.
One fixed forward-firing 1,457 inch Ho-203 cannon in a nose with 35 rounds and
two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons on the nose, 200 rpg.
Bomb load: Four 110 lbs boms.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Rikugun Koku Hombu požadovala výkové stíhací letouny, proto bylo upraveno šest předsériových bitevních Ki-102b na výškové stíhací Ki-102a, letouny dostaly turbokomresorem přeplňované motory Ha-112-II Ru. Letouny byly poměrně úspěšné a tak bylo rozhodnuto, že se z výrobní linky stáhne 20 draků Ki-102b a dokončí se jako stíhací. Do kapitulace se podařilo dokončit pouze 15 letadel. The Imperial Japanese Army still anxious to procure a twin-engine high-altitude fighter, Kawasaki modified six of the preproduction Ki-102s to serve as prototypes of such an interceptor. This differed from the attack fighter by having improved two-seat accommodation, a revised tail unit and Mitsubishi Ha-112-II Ru engines with turbochargers. Successful testing of this version in mid-1944 resulted in a high-priority production order, but problems with the turbocharged engine resulted in only about 15 being delivered to the army before the war ended.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Famous Airplanes Of The World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co. Ltd. Nakano, rok 1990
L+K 24/1986, Václav Němeček, Letadla 39-45, Kawasaki Ki-102.
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=322
www.warbirdsresourcegroup.org
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki102.html
archiv autora

Kawasaki Ki 102a [Randy] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102a-Randy-t8884#125254 Verze : 0
Fotografie
Kawasaki Ki 102a [Randy] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102a-Randy-t8884#26412 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více