Sd.Kfz.325

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 458 příspěvků vloženo, 932 editováno a 397 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Sd.Kfz.325

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sd.Kfz.325 Sd.Kfz.325
    Originální název:
    Original Name:
    Sd.Kfz.325
    Výrobce:
    Producer:
    Adlerwerke vorm. H. Kleyer AG, Frankfurt nad Mohanem /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1943-DD.MM.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 prototypy / prototypes
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1943
    Osádka:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    6650 kg 14661 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    6035 mm 19ft 9,59in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3100 mm 10ft 2,04in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2680 mm 8ft 9,51in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    1000 mm 3ft 3,36in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Maybach HL 42 TRKM Maybach HL 42 TRKM
    Výkon:
    Power:
    63,99 kW při ? ot/min 85.8 bhp at ? rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    2+R 2+R
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    ? km/h ? mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    17,5 km/h 10.9 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Přepravní kapacita:
    Transport Capacity:
    2+12 osôb
    vlečený náklad - 1880 kg
    2+12 persons
    load trail capacity - 4145 lb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Bojová hmotnosť je pohotovostná hmotnosť s 12 členným výsadkom. Combat weight is curb weight with 12 persons.
    Zdroje:
    Sources:
    Walther J. Spielberger - Die Rad- Und Vollketten-Zugmaschinen Des Deutschen Heeres 1870-1945, Motorbuch Verlag Stuttgart, ISBN-10: 3879435286, ISBN-13: 9783879435289
    www.ebay.at
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88896#331046Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roku 1942 bol firmou Adler vyvinutý špeciálny ťažký terénny ťahač, určený k ťahaniu nákladov v ťažkom teréne. Pod označením Sd.Kfz.325 vznikli v roku 1943 dva prototypy. Tuhý rám vozidla bol elektricky zváraný z oceľových plechov, tuhosť zabezpečovali krížové výztuhy. Tuhosť konštrukcie bola podmienená i tým, že vozidlo nemalo odpružený podvozok. Predné koleso priemeru 1200 mm a šírky 400 mm bolo vyrobené z lisovaného plechu, ktoré sa dalo vymeniť za koleso s pneumatikou rozmerov 11,25-24. Zadné kolesá mali priemer 2365 mm, s reťazami priemer 2605 mm, ich šírka bola 1200 mm. Rozvor kolies bol 3575 mm, rozchod predných kolies bolo 650 mm, rozchod zadných kolies bolo 190 mm. Polomer otáčania vozidla bol 16,44 m a svetlá výška vozidla nad stredom rámu bola 1000 mm. Pretože nebol k dispozícii žiaden 2 valcový, či 4 valcový traktorový motor, bol použitý 6 valcový benzínový motor Maybach HL 42 TRKM s výkonom 87 PS (63,99 kW). Sila motoru bola prenášaná cez suchú kotúčovú spojku na trojstupňovú mechanickú prevodovku (z toho jeden reverzný stupeň). Stroj mal hydraulickú brzdovú sústavu s brzdovými kotúčmi priemeru 200 mm a šírkou brzdového obloženia 40 mm. Riadiaci mechanizmus bol ZF-ROSS typ 700. Zásobu paliva tvorilo 180 litrov benzínu. Kabína posádky určená pre dve osoby bola celokovová. Stroj mohol niesť na rámovej konštrukcii umiestnenej po bokoch vozidla až 12 osôb. Vozidlo dokázalo ťahať 1880 kg náklad.
    Prototypy sa od seba na prvý pohľad odlišovali typom zadných kolies. Jeden mal po celom obvode kolies namontované reťaze po šírke kolesa. Druhý prototyp mal už kolesá s profilovaným reliéfom.
    Po otestovaní prototypov boli síce ocenené niektoré výhody konštrukcie, no stroj samotný nebol prijatý do sériovej výroby. Obdobné projekty ťahačov s veľkými kolesami vznikli v réžii firmy Lauster-Wargel.


    *zdroj:
    Walther J. Spielberger - Die Rad- Und Vollketten-Zugmaschinen Des Deutschen Heeres 1870-1945, Motorbuch Verlag Stuttgart, ISBN-10: 3879435286, ISBN-13: 9783879435289
    www.ebay.at

    Model stroja z 22.9.1942














    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88896#331073Verze : 1
    MOD