BB - Fusó (1914)

Fuso
扶桑 / ふそう
     
Název:
Name:
FusóFusō
Originální název:
Original Name:
扶桑 / ふそう
Kategorie:
Category:
bitevní loďBattleship
Třída:
Class:
Fusó
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Námořní zbrojovka Kure, Kure /
Založení kýlu:
Laid Down:
11.03.1912
Spuštění na vodu:
Launched:
28.03.1914
Uvedení do služby:
Commissioned:
08.11.1915
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
25.10.1944 potopena v bitně v Surigaoském průlivu / Sunk during the Battle of Surigao Strait
Velitel:
Commander:
26.02.1915-13.12.1915 Sato, Kozo (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
13.12.1915-01.12.1916 Mukai, Jaiči (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1916-01.12.1917 Jamaoka, Tojokazu (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1917-01.12.1918 Takeuči, Šigetoši (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1918-01.04.1919 Taro, Ikuno (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.04.1919-20.11.1919 Šimanouči, Kanta (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
20.11.1919-20.11.1920 Otani, Koširo (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
20.11.1920-01.12.1921 Oiši, Šokiči (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1921-01.12.1922 Kanna, Norikazu (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1922-01.12.1923 Kagara, Otohiko (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1923-18.07.1924 Širaiši, Nobunari (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
18.07.1924-10.11.1924 Jonai, Micumasa (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
10.11.1924-01.12.1925 Takahaši, Mijoši (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1925-01.11.1926 Hamano, Eidžiró (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.11.1926-20.08.1927 Sugiura, Masao (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
20.08.1927-10.12.1928 Ičimura, Hisao (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
10.12.1928-30.10.1929 Ikeda, Takejoši (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
30.10.1929-01.12.1930 Kurata, Tadaši (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1930-01.12.1931 Sugisaka, Teidžiro (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1931-01.12.1932 Mačida, Šiničiro (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1932-15.11.1934 Araki, Sadaaki (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
15.11.1934-15.11.1935 Iwamura, Seiiči (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
15.11.1935-01.12.1936 Kusaka, Jiniči (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1936-26.01.1937 Jošida, Cunemicu (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
26.01.1937-01.12.1937 Takasaki, Takeo (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.12.1937-01.04.1938 Abe, Hiroaki (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.04.1938-25.04.1938 Aojagi, Munešige (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
25.04.1938-05.11.1938 Fudžita, Ruitaro (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
05.11.1938-01.11.1939 Kiši, Fukudži (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.11.1939-15.11.1939 Jamaguči, Gisaburo (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
15.11.1939-15.10.1940 Sato, Cutomu (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
15.10.1940-15.09.1941 Kawano, Čimaki (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
15.09.1941-05.12.1942 Kinošita, Micuo (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
05.12.1942-01.06.1943 Komura, Keizó (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.06.1943-01.11.1943 Curuoka, Nobukiči (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.11.1943-23.02.1944 Curuoka, Nobukiči (Kajgun Šóšó / Kaigun Shosho)
23.02.1944-15.10.1944 Ban, Masami (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
15.10.1944-25.10.1944 Ban, Masami (Kajgun Šóšó / Kaigun Shosho)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
1198-1900
Technické údaje:
Technical Data:
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
29800 t29329 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
36500 t35924 long tons
Délka:
Length:
202.71) m 665 ft2)
Šířka:
Beam:
28.73) m 94 ft 2 in4)
Ponor:
Draught:
8.75) m 28 ft 7 in6)
Pancéřování:
Armour:
(po dokončení)
bok: 229–305 mm
paluba: 32–51 mm
dělové věže: 229–279 mm
barbety: 203–305 mm
můstek: 351 mm

(1930-1932 - 1. modernizace)
bok: 229–305 mm
paluba: 51–152 mm
dělové věže: 229–279 mm
barbety: 203–305 mm
můstek: 351 mm
(as built)
Waterline belt: 9–12 in
Deck: 1.3–2.0 in
Gun turrets: 9–11 in
Barbettes: 8–12 in
Conning tower: 13.8 in

(1930-1932 - 1st modernization)
Waterline belt: 9–12 in
Deck: 2–6 in
Gun turrets: 9–11 in
Barbettes: 8–12 in
Conning tower: 13.8 in
Pohon:
Propulsion:
Typ:
Type:
(po dokončení)
2 × parní turbína Brown-Curtis
24 × parní trubkový kotel Mijahara

(1930-1932 - 1. modernizace)
4 x zpřevodovaná turbína Kampon
6 x kotel na topný olej Kampon
(as built)
2 × Brown-Curtis direct-drive steam turbine
24 × Miyahara water-tube boiler

(1930-1932 - 1st modernisation)
4 x geared Kampon turbine
6 x Kampon oil-fired boiler
Výkon:
Power:
300007) kW při ot/min 40230.78) bhp at rpm
Šrouby:
Propellers:
4
Zásoba paliva:
Fuel Load:
50809) t 500010) long tons
Výkony:
Performance:
Rychlost:
Speed:
42.611) km/h 2312) kt
Dosah:
Range:
1481613) km při rychlosti 25.9 km/h 800014) nm at speed 14 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
Výzbroj:
Armament:
(po dokončení)
12 x 35 cm L/45 kanon typ 41 (6xII)
6 x 533 mm torpédomet (6xI)

(1918)
5 x 8 cm L/40 kanon typ 3 (AA 5xI)
6 x 533 mm torpédomet (6xI)

(1930-1932 - 1. modernizace)
16 x 13 mm kulomet typ 93 (AA 4xIV)

(1937-1938 - 2. modernizace)
16 x 25 mm kanon typ 96 (AA 8xII)

(1943)
37 x 25 mm kanon typ 96 (AA 10xII, 17xI)

(1944)
96 x 25 mm kanon typ 96 (AA 8xIII, 16xII, 40xI)
(as built)
12 x Type 41 Gun cal 14-in/45 (6xII)
6 x 21 in torpedo tube (6xI)

(1918)
6 x 21 in torpedo tube (6xI)

(1930-1932 - 1st modernisation)
8 x Type 89 Gun cal 5-in/40 (AA 4xII)

(1937-1938 - 2nd modernisation)
8 x Type 89 Gun cal 5-in/40 (AA 4xII)
16 x Type 96 Gun cal 1-in (AA 8xII)

(1943)
37 x Type 96 Gun cal 1-in (AA 10xII, 17xI)

(1944)
96 x Type 96 Gun cal 1-in (AA 8xIII, 16xII, 40xI)
Vybavení:
Equipment:
1 × letecký radar Typ 21
2 × radar včasného varování Typ 13
2 × hladinový radar Typ 22
1 x letecký katapult
1 × Type 21 air search radar
2 × Type 13 early warning radar
2 × Type 22 surface search radar
1 x catapult
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
3 x Nakajima E4N2

(1938)

(1942)
3 x Nakajima E4N2

(1938)

(1942)
Poznámka:
Note:
(při potopení)
1)212,75 m
3)33,1 m
5)9,7 m
7)56 000 kW
9)5 200 t topného oleje
11)45,4 km/h
13)21 900/30

původ jména: Fusang (jeden ze starých názvů Japonska)
(at time of sinking)
2)698 ft
4)108 ft 7 in
6)31 ft 10 in
8)75,000 shp
10)5 100 long tons of fuel oil
12)24.5 kt
14)11,800/16

namesake: Fusang (one of Japan's old nicknames)
Zdroje:
Sources:
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/BB-Fuso-1914-t8890#749021 Verze : 0
Fusó
Druh: bitevní loď
Třída: Fusó
Stát : Japonsko
Spuštěna na vodu : 28. března 1914
Zařazena do služby: 18. listopadu 1915
Vyřazena potopena: 25.-26. října 1944


Celková délka: 212,75 m
Šířka: 31,75 m
Ponor : 10,91 m
Výtlak standardní / maximální : 34 700 t / 38 676 t
Výzbroj :
12 x 356 mm (14"/45)
16 x 152 mm (6"/50)
8 x 127 mm (5"/40) DP
až 104 x 25 mm/60 AA
Pancéřování :
boční pás 305 mm
paluba 50,8 mm - 90,5 mm
věže 305 mm
velitelská věž 349 mm


Max. rychlost 25 uzlů
Pohon: 6 naftových kotlů Kampon, 4 turbíny Brown-Curtis
Výkon: 78 000 HP
Lodní šrouby: 4
Zásoba paliva: 4 500 t
Akční rádius: 11 000 nám. mil při 16. uzlech
Letouny: 3


Posádka: 1 463 mužů
URL : https://www.valka.cz/BB-Fuso-1914-t8890#26430 Verze : 0
Potopená 25.10.1944 prieliv Surigao v bitke s US TaskForce 77
URL : https://www.valka.cz/BB-Fuso-1914-t8890#56263 Verze : 0
Zloženie Task Force 77 ( USS Pennsylvania ( BB-38 ), USS Mississippi (BB-41), USS Tennessee (BB-43), USS California (BB-44), USS Maryland (BB-46), and USS West Virginia ( BB-48 ) ) pod velením Admirála Jesseho Oldendorfa.


Zväzku bitevných lodí Yamashiro a Fuso velil viceadmirál Shoji Nishimura.


Toto uskupenie malo označenie "Force C" alebo "Južné sily".
Okrem vyššie spomenutých bitevných lodí sem patril ešte ťažký krížnik Mogami - potopený v tej istej akcii a 4 torpédoborce Michisio - potopený, Yamagumo - potopený, Asagumo - potopený a Shigure.
URL : https://www.valka.cz/BB-Fuso-1914-t8890#56273 Verze : 0
Velitelé lodi


26.02.1915 - 13.12.1915 námořní kapitán Sato Kozo
13.12.1915 - 01.12.1916 námořní kapitán Mukai Yaichi
01.12.1916 - 01.12.1917 námořní kapitán Yamaoka Toyokazu
01.12.1917 - 01.12.1918 námořní kapitán Takeuchi Shigetoshi
01.12.1918 - 01.04.1919 ?
01.04.1919 - ? 01.12.1919 námořní kapitán Shimanouchi Kanta
? 20.11.1919 - 20.11.1920 námořní kapitán Otani Koshiro
20.11.1920 - 01.12.1921 námořní kapitán Oishi Shokichi
01.12.1921 - 01.12.1922 námořní kapitán Kanna Norikazu
01.12.1922 - 01.12.1923 námořní kapitán Kagara Otohiko
01.12.1923 - 18.07.1924 námořní kapitán Shiraishi Nobunari
18.07.1924 - 10.11.1924 námořní kapitán Yonai Mitsumasa
10.11.1924 - 01.12.1925 ?
01.12.1925 - 01.11.1926 námořní kapitán Hamano Eijiro
01.11.1926 - 20.08.1927 námořní kapitán Sugiura Masao
20.08.1927 - 10.12.1928 námořní kapitán Ichimura Hisao
10.12.1928 - 30.10.1929 ?
30.10.1929 - 01.12.1930 námořní kapitán Kurata Tadashi
01.12.1930 - 01.12.1931 námořní kapitán Sugisaka Teijiro
01.12.1931 - 01.12.1932 námořní kapitán Machida Shinichiro
01.12.1932 - 15.11.1934 námořní kapitán Araki Sadaaki
15.11.1934 - 15.11.1935 námořní kapitán Iwamura Seiichi
15.11.1935 - 01.12.1936 námořní kapitán Kusaka Jinichi
01.12.1936 - 26.01.1937 námořní kapitán Yoshida Tsunemitsu
26.01.1937 - 01.12.1937 námořní kapitán Takasaki Takeo
01.12.1937 - 01.04.1938 námořní kapitán Abe Hiroaki
01.04.1938 - 25.04.1938 námořní kapitán Aoyagi Muneshige (navíc "Hiei")
25.04.1938 - 05.11.1938 námořní kapitán Fujita Ruitaro
05.11.1938 - 01.11.1939 námořní kapitán Kishi Fukuji
01.11.1939 - 15.11.1939 námořní kapitán Yamaguchi Gisaburo (navíc "Ise")
15.11.1939 - 15.10.1940 námořní kapitán Sato Tsutomu
15.10.1940 - 15.09.1941 námořní kapitán Kawano Chimaki
15.09.1941 - 05.12.1942 námořní kapitán Kinoshita Mitsuo
05.12.1942 - 01.06.1943 námořní kapitán Komura Keizo
17.05.1943 - 23.02.1944 námořní kapitán, od 01.11.1943 kontradmirál Tsuruoka Nobukichi
23.02.1944 - 25.10.1944 (padl) námořní kapitán, od 15.10.1944 kontradmirál Ban Masami (posmrtně viceadmirál)


Zdroj: nihonkaigun.modellmarine.de
URL : https://www.valka.cz/BB-Fuso-1914-t8890#191251 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více