Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 318 příspěvků vloženo, 1061 editováno a 354 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

BB - Ise (1916)

伊勢 / いせ

    Avatar
    Název / Name : Ise
    Typ / Type : bitevní loď
    Třída / Class : Ise
    Kódové označení / Pennant number : -
    Založení kýlu / Laid down : 10.05.1915
    Spuštění na vodu / Launched : 12.11.1916
    Uvedení do služby / Commissioned : 15.12.1917
    Vyřazení ze služby / End of service : zničena 28.07.1945 v Ondo Seto
    Loděnice / Built by : Kawasaki Jukogyo Kabushiki-gaisha v Kobe, Japonsko
    Délka / Length : (m) 208,18
    od března 1937: 215,80
    od srpna 1943: 219,62
    Šířka / Beam : (m) 28,65
    od března 1937: 33,83
    Ponor / Draft : (m) 8,75
    od března 1937: 9,21
    od srpna 1943: 9,03
    Výtlak standardní /
    Displacement, standard :
    (t)
    29980
    od března 1937: 35800
    od srpna 1943: 35550
    Výtlak maximální /
    Displacement, maximal :
    (t)
    36500
    od března 1937: 40169
    od srpna 1943: 38676
    Výzbroj / Armament : 12x 356 mm/45 typ 41 (6xII)
    20x 140 mm/50 (20xI)
    12x 120 mm
    3x 76 mm/40 (3xI)
    6x torpédomet 533 mm (6xI)


    od února 1932:
    12x 356 mm/45 typ 41 (6xII)
    18x 140 mm/50 (18xI)
    8x 127 mm/40 typ 89 (AA/4xII)
    4x 40 mm Vickers (AA/2xII)
    6x torpédomet 533 mm (6xI)


    od března 1937:
    12x 356 mm/45 typ 41 (6xII)
    16x 140 mm/50 (16xI)
    8x 127 mm/40 typ 89 (AA/4xII)
    20x 25 mm/60 typ 96 (AA/10xII)


    od srpna 1943:
    8x 356 mm/45 typ 41 (4xII)
    16x 127 mm/40 (AA/8xII)
    57x 25 mm/60 typ 96 (AA/19xIII)


    od června 1944:
    8x 356 mm/45 typ 41 (4xII)
    16x 127 mm/40 (AA/8xII)
    104x 25 mm/60 typ 96 (AA/31xIII,11xI)


    od října 1944:
    8x 356 mm/45 typ 41 (4xII)
    16x 127 mm/40 (AA/8xII)
    104x 25 mm/60 typ 96 (AA/31xIII,11xI)
    6x raketové stanoviště 120 mm (AA/6x XXX)
    Výstroj a vybavení / Equipment : od února 1932:
    1x letecký katapult


    od května 1942:
    1x letecký katapult
    1x radar 21 Gō - pro vyhledávání vzdušných cílů


    od srpna 1943:
    2x letecký katapult
    1x letecký výtah
    1x radar 21 Gō - pro vyhledávání vzdušných cílů
    2x radar 22 Gō - pro vyhledávání hladinových cílů


    od června 1944:
    2x letecký katapult
    1x letecký výtah
    1x radar 21 Gō - pro vyhledávání vzdušných cílů
    2x radar 22 Gō - pro vyhledávání hladinových cílů
    2x infračervené IFF zařízení typ 2


    od července 1944:
    2x letecký katapult
    1x letecký výtah
    2x radar 13 Gō - pro vyhledávání vzdušných cílů
    2x radar 22 Gō - pro vyhledávání hladinových cílů
    2x infračervené IFF zařízení typ 2


    od listopadu 1944:
    1x letecký výtah
    2x radar 13 Gō - pro vyhledávání vzdušných cílů
    2x radar 22 Gō - pro vyhledávání hladinových cílů
    2x infračervené IFF zařízení typ 2
    Pancéřování / Armour : (mm) boky: 102 - 305
    paluba: až 152
    čela dělových věží: 305
    boky dělových věží: 254
    kasematy: 152
    velitelská věž: 305


    od března 1937:
    boky: 305
    hlavní paluba: 56
    pancéřová paluba: 82
    paluba nad muničními sklady: 167
    čela dělových věží: 305
    boky dělových věží: 254
    kasematy: 152
    velitelská věž: 305
    Pohon / Engines : 4x parní turbína Brown-Curtis
    24x kombinovaný kotel Kampon


    od března 1937:
    4x parní turbína Kampon
    8x kotel Kampon
    Výkon / Power : (SHP) 45000
    od března 1937: 80000
    Šrouby / Propellers : (pcs) 4
    Rychlost / Speed : (kts) 23
    od března 1937: 24,5
    Zásoba paliva / Fuel : (t) 1300 (mazut)
    4000 (uhlí)


    od března 1937: 5113 (mazut)


    od srpna 1943: 4249 (mazut)
    Dojezd/Range : (miles/kts) 9680/14
    od března 1937: 7870/16
    od srpna 1943: 9500/16
    Letadla / Aircraft : od června 1933: 3x hydroplán (Nakadžima E4N2: 1933-1938, Nakadžima E8N1 type 95 Dave: 1938-1943)
    od srpna 1943: až 22 (nikdy nebyla nesena)
    Posádka / Crew : 1360
    od března 1937: 1385
    od srpna 1943: 1463
    Poznámka / Note : původ jména: provincie na jihovýchodě Japonska


    Bitevní loď Ise prošla během své kariéry několika zásadními přestavbami.
    První z nich, v letech 1928-1929, změnila především vzhled nástavby - loď dostala pagodovitou nástavbu,
    typickou pro většinu japonských bitevních lodí.
    Druhá přestavba, od 01.08.1935 do 23.03.1937, zahrnovala především výměnu hnacího zařízení a modernizaci výzbroje.
    Třetí, nejzásadnější přestavba,od února do října 1943, změnila loď na hybrid bitevní a letadlové lodi.
    Na záď, misto dělových věží, byla instalována letecká paluba a hangár. Loď tak mohla nést až 22 letounů, ale vzhledem
    k nedostatku vycvičených pilotů k jejich použití nikdy nedošlo





    Zdroje:
    PEJČOCH, Ivo, NOVÁK, Zdeněk, HÁJEK, Tomáš: Válečné lodě[4]. 1.vydání. Praha: Naše vojsko s.p. 1993. 374s. ISBN 80-206-0357-3
    HYNEK, Vladimír, KLUČINA, Petr, ŠKŇOUŘIL, Evžen: Válečné lodě[3]. 1.vydání. Praha: Naše vojsko s.p. 1988. 340s. ISBN 28-029-88.05/165
    HRBEK, Ivan, HRBEK, Jaroslav: Loďstva států účastnících se druhé světové války. 1.vydání. Praha: Naše vojsko, 1994. 232s. ISBN 80-206-0245-3
    http://combinedfleet.com
    http://ww2db.com/ship_spec.php?ship_id=B28
    en.wikipedia.org
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ise_class_battleship
    http://de.wikipedia.org/wiki/Ise_(1917)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ise_(1917)
    it.wikipedia.org
    navalhistory.flixco.info
    www.globalsecurity.org
    http://homepage2.nifty.com/nishidah/e/stc0121.htm
    www.battleships-cruisers.co.uk
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8893#303791Verze : 0
    Avatar
    Stručná história bitevnej lodi Ise



    V dobe zaradenia do služby v roku 1917 šlo o jednu z najmohutnejších bitevných lodí. Delové veže (s kanónmi 356mm)boli rozmiestnené po dvoch na na zádi,v strede a na predku lode. V 30tych rokoch loď prešla mnohými modernizáciami,ktoré zahrnovali prestavbu mostíka a výmenu pohonných jednotiek Brown-Curtis za osem kotlov a turbín Kampon.
    Počas druhej svetovej vojny však bitevné lode nezohrávali dôležitú úlohu, kedže najsilnejšou zbraňou na mori sa stali lietadlové lode. Po Midway začalo Japonské námorníctvo prestavovať všetky dostupné lode na lietadlové lode. Najneobvyklejšou úpravou však bol prípad Ise a Hyuga. Z oboch boli odstránené zadné delové veže a na ich mieste bola vytvorená krátka paluba,hangár pre 22 lietadiel,dve katapultovacie zariadenia. Vznikli tak bitevno/lietalové lode. Lietadlá boli po katapultovaní a po vykonaní úlohy nútené pristáť na iných lietadlových lodiach, lebo na Ise sa pristávať nedalo. Počet protilietadlových diel sa napokon zvýšil až na vyše 100 kanónov ráže 25mm. Do služby bola Ise zaradená v polovici roka 1943. Nedočkala sa výraznejšieho nasadenia až do bitky v zálive Leyte. V tej dobe pre nedostatok palubných lietadiel bol Ise s Hyuga použitá ako návnada na odlákanie amerických lietadloviek.
    Ise bola potopená 28.júla 1945 poblíž prístavu Kure.Po vojne bola vyzdvihnutá a zošrotovaná.



    Zdroje:
    Pavlík - Japonské letadlové lode; Svět křídel 2003; ISBN 80-85280-98-1
    Grégr - Vládcové oceánu; Naše vojsko 1974;
    Hewson - Válečné lodě; vydalo Svojtka&Co. 2000; ISBN 80-7237-305-6[/size]
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8893#193900Verze : 0
    Avatar
    Zdroj:
    en.wikipedia.org
    http://ww2db.com

    Původní vzhled bitevní lodi Ise v roce 1917

    Bitevní loď Ise po přestavbě v roce 1937
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8893#26436Verze : 0
    Avatar
    Zdroj:
    http://ww2db.com

    Bitevní loď Ise (již po přestavbě s letovou palubou) během bitvy u mysu Engaño, 25.10.1944

    Potopená bitevní loď Ise v Ondo Seto - přelom let 1945/46
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8893#56309Verze : 0
    Avatar
    Velitelé lodi


    23.07.1917 - 01.12.1918 námořní kapitán Akizawa Yoshima
    01.12.1918 - 20.11.1919 námořní kapitán Kuwashima Shozo
    20.11.1919 - 20.11.1920 námořní kapitán Furukawa Hiroshi
    20.11.1920 - 01.12.1921 námořní kapitán Yokoo Hisashi
    01.12.1921 - 01.12.1922 námořní kapitán Nagasawa Naotaro
    01.12.1922 - 01.12.1923 námořní kapitán Kanna Norikazu
    01.12.1923 - 01.12.1924 námořní kapitán Fukuyo Heizaburo
    01.12.1924 - 22.08.1925 námořní kapitán Wada Kenkichi
    22.08.1925 - 01.12.1925 námořní kapitán Yonemura Sueki
    01.12.1925 - 01.12.1926 námořní kapitán Taoka Katsutaro
    01.12.1926 - 01.12.1927 námořní kapitán Kawano Togo
    10.12.1928 - 05.10.1929 námořní kapitán Iwamura Kanekoto
    30.11.1929 - 01.12.1930 námořní kapitán Hara Keitaro
    01.12.1930 - 01.12.1931 námořní kapitán Hani Rokuro
    01.12.1931 - 01.12.1932 námořní kapitán Koga Mineichi
    01.12.1932 - 15.11.1933 námořní kapitán Tabata Hiroyoshi
    15.11.1933 - 01.11.1934 námořní kapitán Yamamoto Koki
    01.11.1934 - 31.10.1935 námořní kapitán Shimizu Mitsumi
    31.10.1935 - 16.11.1936 námořní kapitán Sekine Gunpei
    16.11.1936 - 01.12.1937 námořní kapitán Takasu Sanjiro (do 01.12.1936 navíc "Hyuga")
    01.12.1937 - 15.11.1938 námořní kapitán Yamaguchi Tamon
    15.11.1938 - 15.11.1939 námořní kapitán Yamaguchi Gisaburo (od 01.11.1939 navíc "Fuso")
    15.11.1939 - 15.10.1940 námořní kapitán Omori Sentaro
    15.10.1940 - 25.09.1941 námořní kapitán Takayanagi Gihachi
    25.09.1941 - 25.04.1943 námořní kapitán Takeda Isamu
    25.04.1943 - 25.12.1943 námořní kapitán, od 01.11.1943 kontradmirál Hase Shinzaburo
    25.12.1943 - 25.02.1945 námořní kapitán, od 15.10.1944 kontradmirál Nakase Noboru
    20.02.1945 - 24.07.1945 (padl) námořní kapitán Mutaguchi Kakuro (posmrtně Kontradmirál)




    Zdroj:
    nihonkaigun.modellmarine.de
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8893#191272Verze : 0
    Avatar
    Zdroj :

    upload.wikimedia.org


    Ise jako hybridní letadlová loď ( 1944 )
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8893#297047Verze : 0