09.11.2009 - Italové nalezli zmizelou perskou armádu

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 365 příspěvků vloženo, 1128 editováno a 375 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

09.11.2009 - Italové nalezli zmizelou perskou armádu

    Avatar
    Italská archeologická expedice objevila na Sahaře ostatky okolo 50 000 příslušníků perské armády. Tato armáda zmizela před dvou a půl tisíci lety při kataklyzmatické písečné bouři během pochodu z egyptských Théb (Vesetu) do oázy Síwa.

    www.novinky.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#332457Verze : 0
    Avatar
    Tak to je nosné téma, toto je i pro laika mimořádně zajímavé . To co se zdálo býti legendou je najednou pravda .Všechny tyto drobné skládačky jen doplňuji naše chabé vědomosti z tohoto období .
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#332460Verze : 0
    Avatar
    dodám ještě původní zdroj + video a pár foto
    news.discovery.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#332485Verze : 0
    Avatar
    Dost zajímavý, koukal jsem na to video na Discovery a celkem to vypada, ze to Italove trefili.


    Ted jeste pockejme na dodatecne vyzkumy.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#332549Verze : 0
    Avatar
    Další legenda potvrzena. Smile Je zajímavé, že navzdory této ztrátě prý hodnotili Peršané dobytí Egypta jako poměrně nekomplikované a zmizení jedné z jeho armád nijak neomezilo dobyvatelské choutky Kambýsa II... Což by svědčilo o ohromné síle perské říše.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#332554Verze : 0
    Avatar
    Tady je vidět, že Herodotos si nevymýšlel. Kéž by si z něj vzali příklad i dnešní historici Wink
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#332562Verze : 0
    Avatar
    Zajímavé bude pokud se zjistí jak velká ta armáda vlastně byla, údaj o 50 000 je nejspíš dost nadsazený, navíc tak velká armáda by dobýváním oáz moc času neztratila, svým počtem by možné obránce převýšila natolik že by je prostě smetla. pokud vím tak ani síwa nebyla nijak výrazně opevněna, menší oázy na trase pak v době egyptské vůbec (nehrozilo jim nebezpečí takže se to neřešilo). vojsko navíc vyráželo d dost na jihu položené oblasti, takže asi už v době kdy Egypt byl z části obsazen (i to zakopání džbánů s vodou je dost náročná a nějakou dobu trvající akce) a zajímavé je že pozůstatky se našly v místech kde se k sobě obě trasy blíží (na mapě to vypadá že jsou totožné, ale to bude spíš velkým měřítkem mapy). Určitě bude zajímavé sledovat co se nakonec objeví.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#332591Verze : 0
    Avatar
    Já o tom teda moc podrobností nevím, ale myslím že jsem slyšel něco o 15 000 vojáků - to je podle mě reálnější.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#332644Verze : 0
    Avatar
    Právě o to jde, Herodotos píše o 50000, podle zpráv byly nalezeny ostatky zřejmě až stovek vojáků (zatím, navíc nemusí a asi ani nejsou všichni na jednom místě) jistě by bylo zajímavé upřesnit právě ty počty, v nich obvykle bývají největší chyby. Ale uvidíme až časem bude více podrobností.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#332651Verze : 0
    Avatar
    Vážení kolegové,
    je více než pravděpodobné, že jsme se nechali napálit lživou informací šířenou tiskem a dalšími sdělovacími prostředky. Předkládám k vašemu uvážení oficiální stanovisko Nejvyšší rady pro památky v Egyptě.


    Press Release- Alleged Finds in Western Desert
    I need to inform the public that recent reports published in newspapers, news agencies and TV news announcing that “twin brothers Angelo and Alfredo Castiglioni have unearthed remains of the Persian army of Cambyses,″ are unfounded and misleading.


    The brothers are not heading any archaeological mission in Berenike Panchrysos at the small Bahrin Oasis near Siwa Oasis. This site has been excavated since 2002 by an Italian mission led by Dr. Paulo Gallo of Turin University. The Castiglioni brothers have not been granted permission by the SCA to excavate in Egypt, so anything they claim to find is not to be believed.


    The Supreme Council of Antiquities has already informed the proper legal and security authorities in Egypt and are taking the necessary procedures.


    Volný překlad:


    Tisková zpráva - Údajné nálezy v Západní poušti
    Musím informovat veřejnost, že nedávné zprávy v tisku zpravodajských agentur a televizních zprávách oznamující, že "dvojčata Alfredo a Angelo Castiglioni objevili pozůstatky Kambysovy perské armády," jsou neopodstatněné a zavádějící.


    Bratři nejsou členy jakékoliv archeologické mise v Berenike Panchrysos v malé oase Bahrin poblíž oasy Siwa. Tento výzkum prováděla od roku 2002 italské mise pod vedením Dr. Paula Gallo z univerzity v Turíně. Bratři Castiglioni neobdrželi povolení archeologickým vykopávkám v Egyptě, a tak čemukoliv co tvrdí, že nalezli, nelze věřit.


    Nejvyšší rada pro památky Egypta již informovala právní a bezpečnostní orgány v Egyptě, a tyto podnikají nezbytné kroky.


    Poznámky
    Dr. Zahi Hawass je generálním tajemníkem egyptské Nejvyšší rady pro památky.
    Výše uvedenou informaci Dr. Hawass zveřejnil na svém bloku 29. ledna/januára 2009.


    Zdroj
    www.drhawass.com


    Obdobnou informaci oznámily i další internetové servery
    rogueclassicism.com
    heritage-key.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cambyses_II
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#333640Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Možno kopali načierno bez povolenia....
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#333651Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vážení,
    podle mých informací jsou bratři Castiglionové podnikaví staříci (narození 19.03.1937) s povahou bájného Indiana Johnese. Sami sebe však považují za uznávané terénní archeology.


    Napsali dvanáct knih, mezi které patří tyto tituly:
    Addio Ultimo Uomo v roce 1979
    Adams Schwarze Kinder v roce 1975
    Madre Africa v roce 1995
    L'Eldorado dei Faraoni v roce 1995


    Jsou autory těchto pěti filmů:
    Africa Segreta (a.k.a. Secret Africa) 1969
    Africa Ama (a.k.a. Africa Uncensored) 1971
    Magia Nuda (a.k.a. Mondo Magic) 1975
    Addio Ultimo Uomo (a.k.a. The Last Savage) 1978
    Africa Dolce e Selvaggia (a.k.a. Shocking Africa) 1982


    Sami o sobě tvrdí, že spolupracovali s TV Telemontecarlo, kanál č. 5, na osmidílném seriálu s názvem: Vítr z dalekých zemí (Vento di terre lontane). V městě Varése v místním národopisném muzeu údajně mají shromážděnu většinu svých objevů.


    Poznámka
    Diskuse, kterou zde vedeme se týká jejich údajného objevu z roku 1999.
    Fotografie bratrů Castiglionů byla převzata z níže uvedených zdrojů.


    Zdroje
    http://www.cigv.it/castiglioni.html
    it.wikipedia.org
    www.archaeogate.org
    www.archaeogate.org
    www.archaeogate.org

    Bratři Castiglione na fotografii z roku 2002.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89190#333664Verze : 0
    MOD