Thomas T-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 518 příspěvků vloženo, 2112 editováno a 523 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Thomas T-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Thomas T-2 Thomas T-2
    Originální název:
    Original Name:
    Thomas T-2
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1914-DD.MM.1915 Thomas Brothers Aeroplane Co, Ithaca, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1914-DD.MM.1915
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    25
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.12.1914
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    488 kg 1075 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    894 kg 1972 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.97 m 36ft
    Délka:
    Length:
    7.92 m 26ft
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32.52 m2 350 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss OX-5 o výkonu 67 kW
    (prototyp - Austro-Daimler, 67 kW)
    Curtiss OX-5, 90 HP
    (prototype - Austro-Daimler, 90 HP)
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    133.6 km/h v ? m 83 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10 min do 1158 m 10 min to 3800 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
    Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2
    http://www.aerofiles.com/_thomas.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Brothers_T-2
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89292#332973Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roce 1914 nastoupil do firmy Thomas Brothers Benjamin Douglas Thomas, který se později stal jejím hlavním návrhářem a který předtím pracoval u Curtisse a ještě předtím v rodné Anglii u Vickerse a Sopwithe. Navzdory stejnému příjmení i zemi původu ale nebyl s bratr Thomasovými příbuzný. Jeho prvním návrhem v novém působišti se stal T-2, který vycházel z Thomasova předchozího díla, Curtissu Model J. Práce začaly ještě v původním sídle firmy v Bathu a první let prototypu proběhl brzy po přestěhování do Ithacy, které skončilo 7. prosince 1914. T-2 měl motor Austro-Daimler o výkonu 67 kW a dvoupříhradová křídla a byl jedním z nejvýkonějších letadel své doby. Zájem o něj proto projevila britská nákupní komuse,která vroce 1915 objednala dvě série po dvanácti strojích (3809-3820, 8269-8280) pro službu u RNAS. Další objednávka nepřišla pravděpodobně kvůli nedostatku motorů OX-5 montovaných do sériových strojů. Později vytvořil B. D. Thomas pro americké námořnictvo SH-4, který měl v podstatě shodný trup, ale plovákový podvozek s centrálním plovákem a dvěma pomocnými, delší trojpříhradová křídla a větší kýlovou plochu. V roce 1916 si námořnictvo objednalo 15 těchto strojů (A-134/136, 395/406), které byly dodány pravděpodobně počátkem roku 1917 a někdy jsou uváděny již pod novým firemním jménem jako Thomas-Morse SH-4.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89292#332978Verze : 0
    MOD