Thomas D-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 458 příspěvků vloženo, 932 editováno a 397 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Thomas D-2

Thomas HS

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Thomas HS Thomas HS
    Originální název:
    Original Name:
    Thomas D-2
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1915-DD.MM.1916 Thomas Brothers Aeroplane Co, Ithaca, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1915-DD.MM.1916
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 D-2
    3? HS
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1915
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1179 kg 2600 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14.78 m 48ft 6in
    Délka:
    Length:
    9.07 m 29ft 9in
    Výška:
    Height:
    3.12 m 10ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    40.97 m2 441 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Sturtevant o výkonu 100,7 kW nebo
    Thomas 8 o stejném výkonu
    Sturtevant, power 135 HP or
    Thomas 8, same power
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    132 km/h v ? m 82 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
    http://www.aerofiles.com/_thomas.html
    http://airplane.designation-systems.net/
    http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas-Morse_Aircraft


    Původní D-2

    HS s plovákovým podvozkem
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89299#332997Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na poměrně úspěšný malosériový typ T-2 navázal konstruktér B. D. Thomas obdobným typem D-2, který byl také dvoumístným celodřevěným dvouplošníkem a který byl zalétnut Frankem Burnsidem na jaře 1915. byl poháněn mnohem výkonnějším motorem Sturtevant, se kterým dosáhl neoficiálního rychlostního rekordu 156,75 km/h a vystoupal do 1371 m za deset minut. V červenci 1915 byly objednány dva D-2, vybavené dvěma plováky a třetím pomocným na ocase, americkým námořnictvem pod označením HS a s BuNo AH-20/21, později A-57/58. Prototyp HS (snad upravený prototyp D-2) poprvé vzlétl na konci léta v Renwick Parku na jezeře Cayuga, ale bylo zjištěno, že zvětšený odpor letadla vytvořený plováky zvyšuje nároky na chladící systém motoru. To a několik tvrdých přistání nakonec vedlo na začátku zimy k nehodě, při které bylo letadlo zničeno.
    Oba stroje pro námořnictvo byly potom upraveny zástavbou bočních chladičů a upravením horního křídla, které mělo větší křidélka a o 3,5 m větší rozpětí, a křidélka z dolních ploch byla odstraněna. Ocasní plovák, dosud připojený přímo k trupu, byl nyní umístěn pomocí vzpěr níž. AH-20 bylna konci února 1916 dopraven do Pensacoly s motorem Sturtevant a po testech 30. března převzat. Druhý měl motor Thomas 8 a převzat byl 18. června. Oba sloužily až do listopadu k výcviku, potom byly předány k testům bezdrátové telegrafie a v červnu 1917 vyřazeny.
    Pro armádní letectvo vznikly v roce 1915 dva odvozené prototypy, označené jako D-5, které měly zvětšené rozpětí horního křídla a kolový podvozek. Tyto stroje se v roce 1916 dostaly k 1 letecké eskadroně a byly pravděpodobně nasazeny jako průzkumné během trestné výpravy proti Pancho Villovi.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89299#333001Verze : 0
    MOD