Zlín Z-126 Trenér 2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 408 příspěvků vloženo, 1501 editováno a 284 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Zlín Z-126 Trenér 2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Zlín Z-126 Trenér 2 Zlín Z-126 Trenér 2
    Originální název:
    Original Name:
    Zlín Z-126 Trenér 2
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1953-DD.MM.1955 Moravan, n.p., Otrokovice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1953-DD.MM.1955
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    169
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    08.10.1953
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    510 kg 1124 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    765 kg 1687 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,28 m 33ft 8,72in
    Délka:
    Length:
    7,42 m 24ft 4,12in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    14,90 m2 160.38 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    51,5 kg/m2 10.55 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Walter Minor 4-III o výkonu 77 kW/105 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Walter Minor 4-III, power 104 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    201 km/h v ? m 124.9 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    180 km/h v ? m 111.8 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3 m/s 590.6 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4750 m 15584 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8947#26624Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8947#27506Verze : 0
    Avatar
    Cvičný letoun Z-126 byl používán ve vojenském letectvu jako C-105 nejen u školních pluků LU, ale byl zařazen u pluků "bojových".


    Nejčastěji byl zařazen u velitelství pluků ve velitelském roji (vedle letounů "bojových"). Sloužil především jako lehký spojovací, ale také pro "kondiční" létání funkcionářů.


    U 11. slp byl zařazen v r. 1956 s ozn. JH-08

    C-105 vel. roje 11. slp JH-08 na záložním letišti Panenský Týnec
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8947#176151Verze : 0
    Avatar
    Z-126 Trenér 2 / C-105 (UC-38 / OK-DVG), výrobní číslo 525, rok výroby 1950, Den letiště Letňany, 10.9.2016. Provozovatelem letounu je Aeroklub Příbram, v jehož řadách létá ve starém vojenském zbarvení československého letectva. Taktické označení UC používal na začátku padesátých let 1. letecký školní pluk podřízený Leteckému učilišti.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8947#558895Verze : 2
    MOD