Rolls-Royce Merlin 55M

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 372 příspěvků vloženo, 1178 editováno a 377 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Rolls-Royce Merlin 55M

Rolls-Royce Merlin 55M

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Rolls-Royce Merlin 55M Rolls-Royce Merlin 55M
    Originální název:
    Original Name:
    Rolls-Royce Merlin 55M
    Kategorie:
    Category:
    vidlicový motor vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    Rolls-Royce Limited, Crewe, Derby, Hillington, Glasgow a Ford Motor Co. Ltd., Trafford Park, Manchester
    Období výroby:
    Production Period:
    XX.XX.1942-XX.XX.XXXX
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    více než 2000 (série Merlin 50-55M)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    XX.XX.XXXX
    Použití:
    Use:
    Spitfire LF Mk.VC, Seafire L Mk.III, Seafire LR Mk.III
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    12
    Hmotnost:
    Weight:
    628 kg 1385 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1753 mm 69.0
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    757 mm 29.8
    Celková výška:
    Overall Height:
    1046 mm 41.2
    Vrtání:
    Bore:
    137 mm 5.4
    Zdvih:
    Stroke:
    152 mm 6.0
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    27.02 l 1649 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    benzín s oktanovým číslem 100 Octane No 100
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    karburátor A.V.T.40/213 (vyřešena plynulá dodávka paliva při záporném přetížení) A.V.T.40/213 type carburetter with diaphragm-controlled fuel supply system.
    (with anti-G carburettor)
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    6,0:1 6.0:1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňovaní jednostupňovým jednorychlostním odstředivým kompresorem.
    Optimalizace pro malé výšky - průměr kompresoru byl zmenšen na 240 mm
    Single-stage, single-speed gearbox
    low-altitude version with supercharger impeller "cropped" to 9.5 inches in diameter
    Chlazení:
    Cooling:
    kapalinou (směs vody a etylenglykolu 70 / 30%)
    liquid-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    917.2 kW při 3000 ot/min 1230 bhp at 3000 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkon vzletový 917 kW při 3000 ot/min a plnícím tlaku 1,875 baru
    max. výkon 1182 kW při 3000 ot/min a plnícím tlaku 2,33 baru v h= 1160 m
    Ventilový rozvod: OHC, dva sací a dva výfukové ventily pro každý válec, výfukové ventily byly chlazeny sodíkem
    Převod reduktoru: 0,477:1
    Power take-off 1 230 hp at 3 000 rpm, boost 12 lb
    Combat power 1585 hp at 3000 rpm at 3800 ft boost 18.00lb
    Valvetrain: Overhead camshaft-actuated, two intake and two exhaust valves per cylinder, sodium-cooled exhaust valve stems
    Reduction gear: 0.477:1
    Zdroje:
    Sources:
    William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters. New York: Smithmark Publishers Inc., rok 1994, ISBN 0-8317-3938-8.
    http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm
    www.historyofwar.org
    http://www.jshawmsc.f2s.com/merlin.htm
    http://www.spitfireart.com/merlin_engines.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89656#334589Verze : 0
    MOD