Název: Name: | Rolls-Royce Merlin 55M | Rolls-Royce Merlin 55M |
Originální název: Original Name: | Rolls-Royce Merlin 55M | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Rolls-Royce Limited, Crewe, Derby, Hillington, Glasgow a Ford Motor Co. Ltd., Trafford Park, Manchester | |
Období výroby: Production Period: | XX.XX.1942-XX.XX.XXXX | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | více než 2000 (série Merlin 50-55M) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | XX.XX.XXXX | |
Použití: Use: | Spitfire LF Mk.VC, Seafire L Mk.III, Seafire LR Mk.III | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 628 kg | 1385 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1753 mm | 69.0 |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 757 mm | 29.8 |
Celková výška: Overall Height: | 1046 mm | 41.2 |
Vrtání: Bore: | 137 mm | 5.4 |
Zdvih: Stroke: | 152 mm | 6.0 |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 27.02 l | 1649 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín s oktanovým číslem 100 | Octane No 100 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | karburátor A.V.T.40/213 (vyřešena plynulá dodávka paliva při záporném přetížení) | A.V.T.40/213 type carburetter with diaphragm-controlled fuel supply system. (with anti-G carburettor) |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0:1 | 6.0:1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňovaní jednostupňovým jednorychlostním odstředivým kompresorem. Optimalizace pro malé výšky - průměr kompresoru byl zmenšen na 240 mm | Single-stage, single-speed gearbox low-altitude version with supercharger impeller "cropped" to 9.5 inches in diameter |
Chlazení: Cooling: | kapalinou (směs vody a etylenglykolu 70 / 30%) | liquid-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 917.2 kW při 3000 ot/min | 1230 bhp at 3000 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon vzletový 917 kW při 3000 ot/min a plnícím tlaku 1,875 baru max. výkon 1182 kW při 3000 ot/min a plnícím tlaku 2,33 baru v h= 1160 m Ventilový rozvod: OHC, dva sací a dva výfukové ventily pro každý válec, výfukové ventily byly chlazeny sodíkem Převod reduktoru: 0,477:1 | Power take-off 1 230 hp at 3 000 rpm, boost 12 lb Combat power 1585 hp at 3000 rpm at 3800 ft boost 18.00lb Valvetrain: Overhead camshaft-actuated, two intake and two exhaust valves per cylinder, sodium-cooled exhaust valve stems Reduction gear: 0.477:1 |
Zdroje: Sources: | William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters. New York: Smithmark Publishers Inc., rok 1994, ISBN 0-8317-3938-8. http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm www.historyofwar.org http://www.jshawmsc.f2s.com/merlin.htm http://www.spitfireart.com/merlin_engines.html archiv autora |