Aeromarine 40-F

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 410 příspěvků vloženo, 1696 editováno a 432 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Aeromarine 40-F

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Aeromarine 40-F Aeromarine 40-F
    Originální název:
    Original Name:
    Aeromarine 40-F
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1918-DD.MM.1919 Aeromarine Plane and Motor Co, Keyport, New Jersey
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.1919
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    50
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1918
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    935 kg 2061 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1176 kg 2592 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14.78 m 48ft 6in
    Délka:
    Length:
    8.81 m 28ft 11in
    Výška:
    Height:
    3.51 m 11ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss OXX-6 o výkonu 72 kW Curtiss OXX-6, power 100 HP
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    114.3 km/h v ? m 71 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    579 m 1900 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
    www.history.navy.mil
    www.militaryfactory.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/Aeromarine_40
    http://www.aerofiles.com/_aeromar.html




    USNAS Anacostia, cca 1919
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89657#334596Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roce 1918 potřebovalo americké námořnictvo obnovit svůj park cvičných létacích člunů, do té doby zastoupených hlavně stárnoucími Curtissy F. Kromě Curtissů MF bylo objednáno také 200 kusů velice podobného hydroplánu Aeromarine 40 ve verzi F, která se od předchozích civilních lišila motorem Curtiss OXX. Kvůli konci války byla objednávka z velké části zrušena a námořnictvo převzalo jen 50 kusů, s úředními čísly A5040 až 5089. Část ostatních byla dokončena s jinými motory a prodána civilním zájemcům. Dva 40-F převzala od námořnictva námořní pěchota, která je používala od března 1920 na čerstvě otevřené základně v severokarolinském Morehead City, která ale byla už za rok z finančních důvodů uzavřena a oba stroje byly potopeny. Čtyři další stroje byly námořnictvem prodány do Brazilie, kde sloužily v letech 1920-1923. Část zbylých Aeromarine 40-F byla v roce 1922 upravena pro motor Hispano-Suiza (snad Wright-Hispano H) a přejmenována na Aeromarine 41. Jeden takto upravený stroj, A5066, sloužil v roce 1923 na lodi USS Hannibal (AG-1) při mapování kubánských vod. Jeho drobný trup se ale pro tuto práci ukázal jako nevhodný, když začal postupně praskat, nabírat vodu a nakonec se dokonce částečně potopil.


    A5066 v letu je zachycen na horním snímku předchozího příspěvku.

    Konec A5066, u něj protiponorkové plavidlo SC.353 a člun z USS Hannibal. http://www.history.navy.mil/photos/ac-usn11/aerom40.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/89657#334888Verze : 0
    MOD