Bachem Ba 349 Natter

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 405 příspěvků vloženo, 2110 editováno a 266 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Bachem Ba 349 Natter

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bachem Ba 349 A Natter Bachem Ba 349 A Natter
    Originální název:
    Original Name:
    Bachem Ba 349 A Natter
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1944-DD.MM.1945 Bachem-Werke GmbH, Waldsee /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    36
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    03.11.1944 pilotovaný, ve vleku / towed, manned
    25.02.1945 vertikální vzlet s motorem, bez pilota / powered vertical flight, unmanned
    01.03.1945 vertikální vzlet s motorem, pilotovaný / powered vertical flight, manned
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    jiné other
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    jiný other
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    jiné other
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2200 kg 4850 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    3,60 m 11ft 9,72in
    Délka:
    Length:
    6,00 m 19ft 8,21in
    Výška:
    Height:
    2,20 m 7ft 2,6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    3,60 m2 38.75 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    raketový rocket
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Walter HWK 109-509 A-2 o tahu 16,68 kN Walter HWK 109-509 A-2, thrust 3750 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    450 l T-Stoff
    250 l C-Stoff
    99 Imp gal / 119 US gal T-Stoff
    55 Imp gal / 66 US gal C-Stoff
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    1000 km/h v 5000 m 621.4 mph in 16404 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    800 km/h v ? m 497.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    185 m/s 36417.3 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    14000 m 45932 ft
    Dolet:
    Range:
    40 km 24.9 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    34x neřízená raketa R4M ráže 55 mm nebo
    24x neřízená raketa Föhn ráže 73 mm
    34x 55 mm R4M unguided missile or
    24x 73 mm Föhn unguided missile
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Myhra, David. Bachem Ba 349 Natter. Schiffer Publishing, Atglen. ISBN 0-7643-1032-1.
    Němeček, Václav. Bachem Ba 349 Natter, L+K 1983/26.
    Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4.
    Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/898#530584Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zúfalé pokusy poslednej záchrany


    Z návrhov štyroch firiem, ktoré predložily projekty malých lietadiel určených k bodovej obrane objektov, vybralo Ríšské ministerstvo letectva k praktickým skúškam Bachem Ba-349 Natter. Výber údajne ovplyvnil velitel SS H. Himmler, ktorý chcel získať väčší vplyv v nemeckej armáde. Stroj mal byť lacný, výhodný pre veľkosériovú výrobu a jeho riadienie mal zvládnuť aj len veľmi zbežne vycvičený pilot. V konečnej podobe pripomínal Ba-349 najviac pilotovanú protilietadlovú raketu. Mal s využitím hlavného raketového motora a štyroch pomocných rakiet štartovať zo zvislej rampy, a autopilot ho potom naviedol do blízkosti cieľa (americké bombardéry). Tam mal pilot prevziať riadenie a po odhodení predného krytu odpáliť zo vzdialenosti 100-50 m proti bombardérom salvu neriadených rakiet. potom by sa v strmhlavom lete vzdialil od protivníka, v menšej výške sa stúpaním zbavil prebytku rýchlosti a po odstrelení prednej časti mal stroj opustit a pristáť na padáku. Na padáku sa mal zniesť i zadná časť trupu s raketovým motorom.
    Rôzne firmy vyrobili asi 30 sériových Natterov. Z 10 strojov objednaných vo firme Hirth bol dokončený iba jeden a tri boli zmontované len čiastočne. Spojenci ukoristili celkom 4 exempláre, z toho po ich testoch v roku 1945 prežil iba jediný (dnes je exponátom v Smithsonian Institution).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/898#4094Verze : 1
    Avatar
    Bojové nasadenie Natteru


    1. Štart: Natter nebol nikdy použitý v boji. Podľa plánu mal vzlietať zo zvislej rampy a rýchle dosiahnuť operačnú výšku. Počas tejto fáze riadil stroj autopilot.
    2. Útok: V patričnej vzdialenosti od cieľa pilot odhodil kryt na špici lietadla a odpálil salvu neriadených rakiet.
    3. Zostup: Po odpálení rakiet sa mal stroj strmhlavým letom dostať do výšky asi 4000 metrov.
    4. Pristátie: Teraz mal pilot odstreliť predok trupu a opustiť stroj. Zadná časť s motorom i pilot potom pristáli pomocou padáku.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/898#4104Verze : 0
    Avatar
    Celý trup byl ze dřeva - kostra obvykle ze smrkových latí či laminované borovice, přičemž na každou přepážku byly použity dvě latě o síle 5 mm, kostra byla potažena překližkou, která ovšem měla různé tloušťky. Na přídi měla 5 mm, na střední části trupu 3 mm a na zadní části 2 mm. V budoucnu se počítalo, že bude použita i tvrzená bakelitová lepenka o 5 mm. Spoje byly jištěny klihem a hřebíky o délce 25 mm. Trup jako takový se de facto dělil na dvě části. Příď opatřená ve špičce krytem z plexiskla (to mělo ochrannou funkci vůči raketám) sloužila jako nosič raketové výzbroje a jednoduchého zaměřovače a od zbytku trupu byla oddělena pancéřovou přepážkou o síle 15 mm. Ve střední části trupu pak bylo vše důležité co mělo být zachráněno padákem - autopilot, pilotní kabina, křídla, motor, nádrže s palivovou soustavou a ocasní plochy s tryskou.
    Pilotní kabina byla velmi chudá, pilot měl k dispozici pouze výškoměr, rychloměr a umělý horizont. Sedačka byla z překližky, nožní pedály z dřevěného prkénka. Čelní štítek se skládal ze tří neprůstřelných tvrzených skel, v bocích pak bylo po jednom čtvercovém oknu. Kryt kabiny se odsunoval směrem dozadu (u prvních prototypů se odklápěl do strany). Za pilotem byla umístněna zadní pancéřová přepážka opět o síle 15 mm. Za touto přepážkou byl umístněn autopilot typu Patin, který řídil samotný let od startu po dokončení výstupu
    Výbroj letounu byla také zastoupena protileteckými neřízenými střelami typu R4M Orkan. R4M byla raketa na tuhé pohonné hmoty, měla ráži 55 mm, délku 812 mm, hmotnost 3,85 kg a byla vybavena trhací náloží o hmotnosti 0,52 kg. Rychlost jejího letu byla maximálně 525 m/s. Její stabilizace byla zajištěna křídly, které se rozevíraly až po odpálení. Do přídě Ba 349 se vešlo 34 těchto raket.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/898#22336Verze : 0
    Avatar
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/898#9582Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ja jen pro presnost..ten motor byl Walter HWK 109-509 A-2 a mel menitelny tah od 1kN do 17kN a ctyri pomocne rakety Schmiedding SG-34, kazda o tahu 12kN, ktere po vyhoreni byly automaticky odhozeny!
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/898#12331Verze : 0
    Avatar
    Test pomocných motorů.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/898#24819Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mnoho dalších obrázků na adrese http://www.germanvtol.com/bachemfolder/bachem.html , odkud pocházejí i tyhle.

    73mm rakety Hs 217 Föhn v přídi:

    Zkušební instalace raket Föhn do přídě BP-20
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/898#24820Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Rakúsko 1945

    cgi.ebay.co.uk

    cgi.ebay.co.uk

    cgi.ebay.co.uk







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/898#363754Verze : 0
    MOD
    Avatar
    konstruktéři:
    Bachem, Erich
    Espenlaub, Gottlob
    Fiedler, Willy Achim (současně test-pilot)


    zkušební piloti:
    Klöckner, Erich
    Sieber, Lothar
    Ziller, Erwin
    Zübert, Hans


    Kniha od Davida Myhry Bachem Ba 349 Natter
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/898#551298Verze : 2
    MOD