Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 325 příspěvků vloženo, 1373 editováno a 308 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev ANT-1

Tupolev ANT-1 / Туполев АНТ-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev ANT-1 Tupolev ANT-1
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев АНТ-1
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1923-DD.MM.1923 Ústřední aerohydrodynamický institut, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1923-DD.MM.1923
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    21.10.1923
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    230 kg 507 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    360 kg 794 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    7,20 m 23ft 7,45in
    Délka:
    Length:
    5,40 m 17ft 8,59in
    Výška:
    Height:
    1,70 m 5ft 6,93in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    10,00 m2 107.64 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    šestiválec Anzani o výkonu 25,7 kW/35 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Anzani six-cylinder, 34.5 hp
    two-bladed wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    120 km/h v 0 m 74.6 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    600 m 1969 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    540 km 335.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
    Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5.
    http://ram-home.com/ram-old/ant-1.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8987#555131Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ANT-1 byl postaven coby typický jednoplošník své doby - na spodní hraně bednovitého trupu uchycená křídla, vzepřená k jeho horní hraně. Měl posloužit jako důkaz použitelnosti nově vyvinuté lehké slitiny na bázi hliníku - kolčugaluminia. Materiál od r. 1920 připravovala skupina mladých sovětských odborníků na kovy - inženýři I. Sidorin, V. Butalov, Ju. Muzalevskij a další (И. Сидорин, В. Буталов, Ю. Музалевский) - jako odpověď na na západě vyvíjený dural. Použitelné výsledky byly dosaženy cca v roce 1921. Protože první ingoty slitiny vznikly v závodě v městě Kolčugino ve Vladimirské obrasti (Кольчугино, Владимирская область), byl materiál nazván kolčuginský hliník - tedy kolčugaluminium.
    Andrej Nikolajevič Tupolev patřil k průkopníkům celokovové stavby letadel, proto, po vzoru prof. Junkerse, nový materiál usilovně prosazuje.
    Stavba letadla byla zahájena v dubnu 1922 a dokončena 21. října 1923, kdy stroj absolvoval i první let. Pilotem byl ing. Je. Pogosskij (Е. И. Погосский). Stroj ještě příliš nový materiál nevyužíval, v konstrukci trupu i křídel převládalo tradiční dřevo. Z kovu byly jen části konstrukce trupu i křídel, a také vzpěry. Po řadě zkušebních letů byl stroj odstaven pro selhání jediného dostupného motoru Anzani. Stroj byl po léta skladován po kůlnách KB, až byl nakonec v r. 1937 zničen.

    S motory pro lehká letadla byla v této době velmi složitá situace, kterou konstruktéři velmi často řešili úpravou lehkých automobilových nebo motocyklových konstrukcí. A osud leteckých konstrukcí začasté závisel na tom, zda se podaří zajistit dostatek motorů pro jejich výrobu, což SSSR řešil jak nákupy malých počtů, tak licenční výrobou.


    A na závěr něco obrázků:
    (zdroje uvedeny v textu)



    Obrázek působí velmi retušovaně, to je ale vlastnost většiny fotografií ze Sovětského Ruska i SSSR








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8987#155236Verze : 1