CV - Akagi (1925)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 446 příspěvků vloženo, 1761 editováno a 315 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CV - Akagi (1925)

Akagi / 赤城

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Akagi Akagi
    Originální název:
    Original Name:
    赤城 / あかぎ
    Kategorie:
    Category:
    letadlová loď Carrier Vessel
    Třída:
    Class:
    Amagi
    Kódové označení:
    Pennant Number:
    -
    Loděnice:
    Builder:
    Námořní zbrojovka Kure, Kure
    Založení kýlu:
    Laid Down:
    06.12.1920
    Spuštění na vodu:
    Launched:
    22.04.1925
    Uvedení do služby:
    Commissioned:
    25.03.1927
    Vyřazení ze služby:
    Decommissioned:
    05.06.1942 potopena / sunk
    Velitel:
    Commander:
    25.03.1927-01.12.1927 Kaizu, Rjótaró (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    01.12.1927-10.12.1928 Kobajaši, Seizaburó (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    10.12.1928-08.10.1929 Jamamoto, Isoroku (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    08.10.1929-01.11.1929 Kobajaši, Seizaburó (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    01.11.1929-26.10.1930 Kitagawa, Kijoši (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    26.10.1930-01.12.1930 Hara, Goró (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    01.12.1930-28.08.1931 Wada, Hideho (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    28.08.1931-01.12.1931 Óniši, Džiró (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    01.12.1931-01.12.1932 Šibajama, Masaki (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    01.12.1932-20.10.1933 Kondó, Eidžiró (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    20.10.1933-01.11.1934 Cukahara, Nišizó (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    01.11.1934-15.11.1935 Horie, Rokuró (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    15.11.1935-01.12.1936 Macunaga, Hisao-Tošio (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    01.12.1936-27.08.1937 Terada, Kókiči (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    27.08.1937-01.12.1937 Igeizumi, Šin'iči (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    01.12.1937-15.11.1938 Mizuno, Džun'iči (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    15.11.1938-15.11.1939 Teraoka, Kinpei (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    15.11.1939-25.03.1941 Itó, Akira (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    25.03.1941-25.04.1942 Hasegawa, Ki'iči (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    25.04.1942-05.06.1942 Aoki, Taidžiró (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
    Jednotka:
    Unit:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
    Posádka:
    Crew:
    1400

    Březen / March 1931
    1297

    Duben / April 1934
    1299

    Duben / April 1937
    1627

    Březen / March 1938
    1340

    Červen / June 1942
    1630
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Standardní výtlak:
    Standard Displacement:
    37086 1) t 36500 1) long tons
    Plný výtlak:
    Full Load Displacement:
    41963 2) t 41300 2) long tons
    Délka:
    Length:
    260,67 3) m 855 ft 3 in 3)
    Šířka:
    Beam:
    31,32 m 102 ft 9 in
    Ponor:
    Draught:
    8,71 4) m 28 ft 7 in 4)
    Pancéřování:
    Armour:
    boky: 152 mm
    proti-torpédová obšívka: 102 mm
    letecká paluba: 53 mm
    hlavní paluba: 79 mm
    Belt: 6.0 in
    Anti-torpedo Bulge: 4 in
    Flight Deck: 2.1 in
    Main Deck: 3.1 in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    4x parní turbína
    19x kotel
    4x Steam Turbine
    19x Boiler
    Výkon:
    Power:
    99178.1 5) kW při ? ot/min 133000 5) bhp at ? rpm
    Šrouby:
    Propellers:
    4
    Zásoba paliva:
    Fuel Load:
    5770 6) t 5679 6) long tons
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost:
    Speed:
    55.9 7) km/h 30.2 7) kt
    Dosah:
    Range:
    15186.4 km při rychlosti 29.6 8) km/h 8200 nm at speed 16 8) kt
    Výzbroj a vybavení:
    Armament and Equipment:
     
    Výzbroj:
    Armament:
    4x 20 cm L/50 kanon typ 3 (2x II)
    6x 20 cm L/50 kanon typ 3 (6x I)
    12x 12 cm L/45 protiletadlový kanon typ 10 (6x II)


    Srpen 1938
    6x 20 cm L/50 kanon typ 3 (6x I)
    12x 12 cm L/45 protiletadlový kanon typ 10 (6x II)
    28x 25 mm protiletadlový automatický kanón typ 96 (14x II)
    4x Type 3 Gun cal 7.9-in/50 (2x II)
    6x Type 3 Gun cal 7.9-in/50 (6x I)
    12x Type 10 Anti-Aircraft Gun cal 4.7-in/45 (6x II)


    August 1938
    6x Type 3 Gun cal 7.9-in/50 (6x I)
    12x Type 10 Anti-Aircraft Gun cal 4.7-in/45 (6x II)
    28x Type 96 Anti-Aircraft Automatic Gun cal 1-in (14x II)
    Vybavení:
    Equipment:
    3x letová paluba
    - hlavní: 190,2 x 30,5 m
    - prostřední: 15 m (+ délka hangáru)
    - spodní: 55,02 m (+ délka hangáru) x 22,86 m
    2x výtah


    Srpen 1938
    letová paluba: 249,17 x 30,48 m
    3x výtah
    3x Flight Deck
    - Main: 624 ft x 100 ft 1 in
    - Middle: 49 ft 3 in (+ hangar's lenght)
    - Lower: 180 ft 6 in (+ hangar's lenght) x 75 ft
    2x Elevator


    August 1938
    Flight Deck: 817 ft 6 in x 100 ft
    3x Elevator
    Nesená letadla:
    Aircraft Carried:
    16x Palubní stíhací letoun typ 3
    16x Palubní průzkumný letoun typ 10
    28x Palubní útočný letoun Typ 13


    Srpen 1938
    12x Palubní stíhací letoun typ 96 (+ 4 v záloze)
    19x Palubní bombardovací letoun typ 96 (+ 5 v záloze)
    35x Palubní útočný letoun typ 96 (+ 16 v záloze)


    Prosinec 1941
    21x Palubní stíhací letoun typ 0
    18x Palubní bombardovací letoun typ 99
    27x Palubní útočný letoun typ 97
    16x Nakajima A1N
    16x Mitsubishi 2MR
    28x Mitsubishi B1M


    August 1938
    12x Mitsubishi A5M (+ 4 in reserve)
    19x Aiči D1A2 (+ 5 in reserve)
    35x Yokosuka B4Y (+ 16 in reserve)


    December 1941
    21x Mitsubishi A6M
    18x Aichi D3A
    27x Nakajima B5N
    Poznámka:
    Note:
    Letadlová loď Akagi prošla od listopadu 1935 do srpna 1938 rozsáhlou rekonstrukcí.


    1) po rekonstrukci, v srpnu 1938
    před rekonstrukcí: 27332 tun

    2) po rekonstrukci, v srpnu 1938
    před rekonstrukcí: 34915 tun

    3) po rekonstrukci, v srpnu 1938
    před rekonstrukcí: 261,21 m

    4) po rekonstrukci, v srpnu 1938
    před rekonstrukcí: 8,08 m

    5) po rekonstrukci, v srpnu 1938
    před rekonstrukcí: 97835.8 kW při ? ot/min

    6) po rekonstrukci, v srpnu 1938
    před rekonstrukcí: 3963 t (mazut) + 2134 t (uhlí)


    7) po rekonstrukci, v srpnu 1938
    před rekonstrukcí: 59.4 km/h

    8) po rekonstrukci, v srpnu 1938
    před rekonstrukcí: 14816 km při rychlosti 25,9 km/h
    Akagi aircraft carrier was reconstructed from November 1935 to August 1938.


    1) after reconstruction, in August 1938
    before reconstruction: 26900 long ton

    2) after reconstruction, in August 1938
    before reconstruction: 34364 long ton

    3) after reconstruction, in August 1938
    before reconstruction: 857 ft

    4) after reconstruction, in August 1938
    before reconstruction: 26 ft 6 in

    5) after reconstruction, in August 1938
    before reconstruction: 131200 bhp at ? rpm

    6) after reconstruction, in August 1938
    before reconstruction: 3900 long tons (Fuel Oil) + 2100 long tons (Coal)

    7) after reconstruction, in August 1938
    before reconstruction: 32.1 kt

    8) after reconstruction, in August 1938
    before reconstruction: 8000 nm at speed 14 kt
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.military.sakura.ne.jp/navy/a_amagi.htm
    https://ja.wikipedia.org/wiki/赤城_(空母)
    .
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9035#565703Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Stručná historie letadlové lodi Akagi




    Akagi bola pôvodné konštruovaná ako bitevný krížnik v rámci programu 8-4 posilnenia japonského vojnového námorníctva. Avšak Washingtonská konferencia, ktorú podpísalo tiež Japonsko, obmedzila výstavbu lodí, čím boli práce na stavbe Akagi zastavené. Na začiatku roku 1923 však námorníctvo rozhodlo prestavať krížniky Akagi a Amagi na lietadlové lode. Amagi však bola v septembri 1923 poškodená zemetrasením a z prestavby bola vyradená a miesto nej sa prestavala Kaga.


    S prestavbou Akagi na lietadlovú loď sa začalo v novembri 1923. Hlavnou myšlienkou bolo vytvorenie troch letových palúb, ktoré by umožňovali štart lietadiel priamo z hangárov. Pristávalo sa na hornej palube. Do služby bola zavedená v novembri 1927. Rozvoj letectva však priniesol zvýšené požiadavky na parametre letovej paluby, hlavne čo sa týkalo jej dlžky. Koncepcia troch letových palúb tak bola označená ako nevyhovujúca týmto požiadavkám a tak sa v roku 1935 začalo s jej opätovnou prestavbou. Tá skončila v septembri 1938. Spodné dve letové paluby boli zrušené a miesto nich boli vybudované dva hangáry. Vrchná paluba bola predlžená na celú dlžku trupu lode. Dopravu lietadiel zabezpečovali tri výťahy. Z pôvodnej delovej výzbroje (10 diel kal. 203 mm) sa zachovalo len 6 diel, umiestnených na bokoch lode. Loď mala velitelský mostík umiestnený na pravoboku. Pohon zabezpečovalo 19 nových kotlov a 4 turbíny Gidžucu Honbu.
    Do služby sa tak opäť vrátila v roku 1938. Koncom roka nasadená pri pri čínskom pobreží.


    Účastnila sa útoku na Pearl Harbor, pričom jej palubné lietadlá zaznamenali stratu jedného A6M2 "Zero" a štyroch D3A1 "Val".


    Ďalej operovala v bojoch o Rabaul, nakoniec pri Midway. Práve tu bola Akagi ráno 4. júna 1942 náletom Američanov. Loď bola zasiahnutá dvoma pumami. Následné explózie munície a paliva zničili letovú palubu a ovládanie lode. Do konca dňa bola evakuovaná a na druhý deň potopená vlastným loďstvom.



    Zdroje:
    Hewson, Robert: Válečné lodě; vydav. Svojtka 2000; ISBN 80-7237-305-6
    Grégr, René: Vládcové oceánu; vydalo Naše Vojsko 1974;
    Pavlík, Jan: Japonské letadlové lodě; vydal Svět křídel 2003; ISBN 80-85280-97-1
    http://hazegray.org/navhist/carriers/ijn_cv.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9035#193467Verze : 2
    Avatar
    Vývoj japonské letadlové lodě Akagi (1925-1942)


    Zdroj: hazegray.org


    Akagi po rekonstrukci, tj. po 1938.

    Akagi s malým provizorním ostrovem na pravoboku, tj. před 1935.

    Akagi ve službě, 1927-1935.

    Akagi při zkouškách, 1927.

    Akagi při dokončování, 1925-1927.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9035#209509Verze : 1
    Avatar
    Akagi (vlevo) v letech 1932-34 ve společnosti bitevní lodě Kongó, za bitevní lodí se nachází cvičný křižník Kasuga a vpravo je těžký křižník třídy Takao.


    Zdroj: archiv autora ...

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9035#67214Verze : 1
    Avatar
    Akagi v zátoce Sukumo na jihu Šikoku, dne 27. dubna 1939.


    Zdroj: archiv autora ...

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9035#67215Verze : 1
    Avatar
    Akagi v létě 1941.


    Zdroj: archiv autora ...

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9035#67216Verze : 1
    Avatar
    Akagi a doprovodný torpédoborec manévrují během náletu Boeingů B-17 Flying Fortress v průběhu Bitvy u Midway, dne 4. června 1942.


    Zdroj: US Navy

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9035#67218Verze : 2
    Avatar
    Velitelé lodi


    01.12.1927 - 10.12.1928 námořní kapitán Kobayashi Seizaburo
    10.12.1928 - 08.10.1929 námořní kapitán Yamamoto Isoroku
    08.10.1929 - 01.11.1929 námořní kapitán Kobayashi Seizaburo
    01.11.1929 - 26.10.1930 námořní kapitán Kitagawa Kiyoshi
    26.10.1930 - 01.12.1930 námořní kapitán Hara Goro
    01.12.1930 - 28.08.1931 námořní kapitán Wada Hideho
    28.08.1931 - 01.12.1931 námořní kapitán Onishi Jiro
    01.12.1931 - 01.12.1932 námořní kapitán Shibayama Masaki
    01.12.1932 - 20.10.1933 námořní kapitán Kondo Eijiro
    20.10.1933 - 01.11.1934 námořní kapitán Tsukahara Nishizo
    01.11.1934 - 15.11.1935 námořní kapitán Horie Rokuro
    15.11.1935 - 01.12.1936 námořní kapitán Matsunaga Toshio
    01.12.1936 - 27.08.1937 námořní kapitán Terada Kokichi
    27.08.1937 - 01.12.1937 námořní kapitán Moizumi Shinichi
    01.12.1937 - 15.11.1938 námořní kapitán Mizuno Junichi (od 09.03.1938 do 15.07.1938 navíc "Haruna")
    15.11.1938 - 15.11.1939 námořní kapitán Teraoka Kinpei
    15.11.1939 - 15.10.1940 námořní kapitán Kusaka Ryunosuke
    25.03.1941 - 25.04.1942 námořní kapitán Hasegawa Kiichi (od 12.09.1941 do 06.10.1941 navíc "Soryu").


    Zdroj: nihonkaigun.modellmarine.de
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9035#194637Verze : 0