Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 322 příspěvků vloženo, 1410 editováno a 284 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Bartini VVA-14

Bartini VVA-14 / Бартини ВВА-14

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bartini VVA-14-1M Bartini VVA-14-1M
    Originální název:
    Original Name:
    Бартини ВВА-14-1М
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1972-DD.MM.1972 Taganrožský mechanický závod G. M. Dimitrova, Taganrog /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1972-DD.MM.1972
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    04.09.1972
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    VTOL - svislý vzlet a přistání VTOL - vertical take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    35356 kg 77947 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    52000 kg 114640 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    28,50 m 93ft 6,04in
    Délka:
    Length:
    25,97 m 85ft 2,44in
    Výška:
    Height:
    6,79 m 22ft 3,31in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,72 m2 190.74 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    dvouproudový turbofan
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Solovjov D-30M o tahu 66,69 kN Soloviev D-30M, thrust 14991 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    15500 kg 34172 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    760 km/h v ? m 472.2 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    640 km/h v ? m 397.7 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2450 km 1522.4 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - data platí pro úvodní podobu, s kolovým podvozkem z bombardéru M-4 ; v roce 1974 byl podvozek nahrazen původně plánovanými zatahovatelnými nafukovacími plováky PVPU
    - zdvihové motory typu RD-36-35PR, které měly umožňovat kolmý vzlet a přistání, nebyly nikdy namontovány


    - článek: Bartini VVA-14 - Amfibie s kolmým vzletem a přistáním
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Заблотский А.Н., Сальников А.И. 75 лет ТАНТК им. Г.М. Бериева.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9055#27202Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Bartini VVA-14


    Amfibie se svislým vzletem a přistáním


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9055#27201Verze : 0
    MOD
    Avatar
    VVA-14 za letu
    jedná se první prototyp VVA-14-1M, který sloužil pro studium konvenčního vzletu.
    Později dostal prototyp další dva motory D-30M na pylony vedle kabiny a byl přeznačen na VVA-14-1P
    Také je vybaven původními nafukovacími plováky (na fotografii jsou "zatažené"), které byly později zaměněny za klasické celokovové, protože se nepodařilo spolehlivě vyřešit jejich "zatahování" vyčerpáním vzduchu


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9055#28001Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Varianta s další dvojicí motorů D-30M na pylonech vedle kabiny


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9055#29555Verze : 0
    MOD