McDonnell XF-85 Goblin

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 412 příspěvků vloženo, 1756 editováno a 301 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

McDonnell XF-85 Goblin

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    McDonnell XF-85 Goblin McDonnell XF-85 Goblin
    Originální název:
    Original Name:
    McDonnell XF-85 Goblin
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.01.1948-DD.MM.1948 McDonnell Aircraft Corp., St.Louis, Missouri
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.01.1948-DD.MM.1948
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 (46-523/524)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    28.08.1948
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    jiné other
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    jiný other
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    jiné other
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1807 kg 3984 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2540 kg 5600 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    6.44 m 21ft 1,5in
    Délka:
    Length:
    4.52 m 14ft 10in
    Výška:
    Height:
    2.54 m 8ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    8.36 m2 90 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    249 kg/m2 51 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Westinghouse XJ34-WE-22 o tahu 13,34 kN Westinghouse XJ34-WE-22, thrust 3000 lb.st.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    781 l 201 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    1042.9 km/h v 0 m 648 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    63.5 m/s 12500 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    14691 m 48200 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    navrhovaná: 4x kulomet ráže 12,7 mm Proposed:
    4x .50 in machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - protože letové zkoušky se soustředily na zachycení a odpoutání na visuté hrazdě, výkony nebyly testovány a jsou pouze odhadnuty; nejvyšší skutečně dosažená rychlost byla 582,5 km/h
    - vytrvalost 32 minut, v boji 20 minut

    Článek
    Article
    Zdroje:
    Sources:
    Francillon, Rene J. McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume II. Naval Institute Press, Annapolis 1990. ISBN 0-85177-828-3.
    Jones, Lloyd S. US Fighters - Army Air Force 1925 to 1980s. Aero Publishers, Fallbrook 1975.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p85.html
    www.nationalmuseum.af.mil 1980



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9056#468655Verze : 0
    MOD
    Avatar
    McDonnell XF-85 Goblin
    Parazitní stíhačka určená pro bombardér B-36

    Je to jediný speciálně zkonstruovaný parazitní letoun, všechny ostatní byly adaptací sériově vyráběných strojů.
    Rozměry byly limitované velikostí otvoru pumovnice tj.délkou 4.75 m a šířkou 1.7 m
    Letounek byl poháněný proudovým motorem Westinghouse J-34 s tahem 13 kN, výzbroj měly tvořit čtyři půlpalcové kulomety Browning M-2 se zásobou 300 nábojů na hlaveň.
    Byly postaveny dva prototypy, které uskutečnily v letech 1948-49 několik pokusných letů z paluby bombardéru EB-29B "Monstro".

    Ve svazu bombardérů měl být mateřský B-36, který nenesl výzbroj ale tři Gobliny, které měl vypustit v oblasti výskytu nepřátelských stíhačů
    Později byla tato koncepce upravena tak, že každý bombardér si nesl "svoji" stíhačku. Důvodem bylo riziko ztráty celého stíhacího roje v případě sestřelení mateřského bombardéru (toho pro 3 F-85).

    Let z paluby B-36 se ale nikdy neuskutečnil.

    Program byl zrušen páč tankování za letu bylo praktičtější Smile

    P.S. Oba prototypy jsou k vidění v muzeu


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9056#27223Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Takhle vteoreticky ypadalo zavěšení v pumovnci B-36. Obojí jsou jen makety.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9056#27224Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zavěsit XF-85 do pumovnice B-29 Monstro nebyla žádná sranda Laughing
    Bombardér musel najet přesně nad speciální jámu, XF-85 byl na transportním vozíku spuštěn pomocí navijáku do jamy (kdo by to ručně ubrzdil?) Very Happy
    Potom už ho stačilo spustit hrazdu, připevnit Goblina a zatáhnout ho do břicha B-29.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9056#27228Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Prvý prototyp parazitného stíhacieho lietadla McDonell XP-85 Goblin (s/n 46-523) bol po ukončení projektu 23. 8. 1950 odovzdaný Národnému múzeu USAF a je exponátom múzea na leteckej základni Wright-Patterson v Daytone, Ohiu.





    Zdroj: http://www.nationalmuseum.af.mil/
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9056#207124Verze : 0
    MOD