WaPrüf 5 zadalo požiadavku na vývoj a výrobu detekčného a odmínovacieho zariadenia na elimináciu mínových polí. Následne Waffenamt objednal vývoj vo firmách Waggonfabrik Talbot z Aachenu (Cáchy) a Deutsche Valvo Röhren z Aachenu (Cáchy), ktoré vyhrali kontrakt.
Detekčnú časť tvorila izolovaná cievka šírky 3576 mm umiestnená okolo 4100 mm pred vozidlom, ktorým bol ľahký tank Pz.Kpfw.I. Odmínovaciu časť zariadenia tvorili tri tzv. Räumteppiche (siete vyrobené z detekčných laniek) dĺžky 5 metrov a šírky 2,2 metra, za pomoci ktorých sa čistilo zistené mínové pole (??? elektricky, či mechanicky ??? - akosi som nepochopil princíp odmínovania).
Testovanie neprebehlo uspokojivo, pretože použité nosné vozidlo Pz.Kpfw.I bolo pre toto zariadenie príliš ľahké. Pri ďalších testoch sa rátalo s použitím ťažšieho typu, konkrétne Pz.Kpfw.38(t). O projekte tohoto zariadenia sa podľa hlásení uvažovalo ešte k 1.7.1942.
*zdroj:
Thomas L. Jentz - Panzer Tracts no.14 - Gepanzerte Pionier-Fahrzeuge, ISBN 1-892848-00-7
Detekčnú časť tvorila izolovaná cievka šírky 3576 mm umiestnená okolo 4100 mm pred vozidlom, ktorým bol ľahký tank Pz.Kpfw.I. Odmínovaciu časť zariadenia tvorili tri tzv. Räumteppiche (siete vyrobené z detekčných laniek) dĺžky 5 metrov a šírky 2,2 metra, za pomoci ktorých sa čistilo zistené mínové pole (??? elektricky, či mechanicky ??? - akosi som nepochopil princíp odmínovania).
Testovanie neprebehlo uspokojivo, pretože použité nosné vozidlo Pz.Kpfw.I bolo pre toto zariadenie príliš ľahké. Pri ďalších testoch sa rátalo s použitím ťažšieho typu, konkrétne Pz.Kpfw.38(t). O projekte tohoto zariadenia sa podľa hlásení uvažovalo ešte k 1.7.1942.
*zdroj:
Thomas L. Jentz - Panzer Tracts no.14 - Gepanzerte Pionier-Fahrzeuge, ISBN 1-892848-00-7