Název: Name: | RD-1M | RD-1M |
Originální název: Original Name: | РД-1М | |
Kategorie: Category: | raketový motor na kapalné palivo | liquid-fuelled rocket engine |
Výrobce: Producer: | Státní vědecko-výrobní centrum M.V.Chruničeva Государственный научно-производственный центр имени М.В.Хруничева | |
Období výroby: Production Period: | XX.XX.1945- XX.XX.1946 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | XX.XX.1945 | |
Použití: Use: | raketový stíhací přepadový letoun / rocket fighter-interceptor Běrezňak - Isajev BI-1 | |
Technické údaje: Technical Data: | | |
Počet spalovacích komor: Number of combustion chambres: | 1 | |
Hmotnost: Weight: | 95 kg | 209,40 lb |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | ? ft in |
Celková šířka / Maximální průměr: Overall Width / Maximum Diameter: | ? mm | ? ft in |
Regulace tahu: Thrust control: | ano | yes |
Podávání paliva: Fuel feed: | přetlakový cyklus | pressurized cycle |
Chlazení: Cooling: | regenerativní chlazení | regenerative cooling |
Typ vstřikovače: Injector type: | sprchový typ | shower head type |
Počet trysek: Number of jets: | - 56 palivových (52 normálních, 4 se zvýšeným průtokem - 52 pro okysličovadlo (40 normal, 12 se zvýšeným průtokem) | - 56 for fuel (52 normal, 4 with enhaced flow) 52 for oxidant (40 normal, 12 with enhaced flow) |
Zapalování: Ignition: | 4% roztok FeCl v kyselině dusičné | 4% solution FeCl in nitric acid |
Pohonné hmoty: Driving fuel: | kapalné dvousložkové | liquid double-component |
Palivo: Fuel: | kerosin | kerosine |
Okysličovadlo: Oxidant: | AK (kyselina dusičná) | AK (nitric acid) |
Poměr palivo / okysličovadlo: Proportion fuel / oxidant: | ? | |
Výkony a provozní hodnoty: Performance and operational values: | | |
Maximální tah: Maximum Thrust: | 1100 N 01) | 247,29 lbf 01) |
Specifický impulz: Specific impulse: | 194 Ns/kg 01) | 43,61 lbfs/lb 01) |
Výtoková rychlost: Efflux velocity: | ? m/s | ? ft/s |
Tlak ve spalovací komoře: Pressure in combustion chambre: | 1621200 Pa | 16,21 bar |
Teplota ve spalovací komoře: Temperature in combustion chambre: | ? °C | ? °F |
Poměr tah / hmotnost: Proportion thrust / weight: | ? | |
Životnost: Lifetime: | 30 min | |
Poznámka: Note: | - vícenásobné použití - plynulá regulace tahu: od 400 N do 1100 N 01) - maximální doba nepřetržité práce: 200 s 01) - na úrovni hladiny moře 02) - ve vzduchoprázdnu | - multiple using - continuous thrust control: from 89,92 lbf to 247,29 lbf 01) - maximal continuous labour time: 200 s 01) - at sea level 02) - at vacuum |
Zdroje: Sources: | Raketové motory na tekutá paliva - http://www.lpre.de Isajev, A.M. - První kroky ke kosmickým motorům, vydavatelství Mašinostrojenie, Moskva 1978 Státní vědecko-výrobní centrum M.V.Chruničeva - http://www.khrunichev.ru/main.php?id=19&nid=16 |