SOV - KRM - RD-1M

РД-1М
Název:
Name:
RD-1MRD-1M
Originální název:
Original Name:
РД-1М
Kategorie:
Category:
raketový motor na kapalné palivoliquid-fuelled rocket engine
Výrobce:
Producer:
Státní vědecko-výrobní centrum M.V.Chruničeva
Государственный научно-производственный центр имени М.В.Хруничева
Období výroby:
Production Period:
XX.XX.1945- XX.XX.1946
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
XX.XX.1945
Použití:
Use:
raketový stíhací přepadový letoun / rocket fighter-interceptor Běrezňak - Isajev BI-1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet spalovacích komor:
Number of combustion chambres:
1
Hmotnost:
Weight:
95 kg209,40 lb
Celková délka:
Overall Length:
? mm? ft in
Celková šířka / Maximální průměr:
Overall Width / Maximum Diameter:
? mm? ft in
Regulace tahu:
Thrust control:
anoyes
Podávání paliva:
Fuel feed:
přetlakový cykluspressurized cycle
Chlazení:
Cooling:
regenerativní chlazeníregenerative cooling
Typ vstřikovače:
Injector type:
sprchový typshower head type
Počet trysek:
Number of jets:
- 56 palivových (52 normálních, 4 se zvýšeným průtokem
- 52 pro okysličovadlo (40 normal, 12 se zvýšeným průtokem)
- 56 for fuel (52 normal, 4 with enhaced flow)
52 for oxidant (40 normal, 12 with enhaced flow)
Zapalování:
Ignition:
4% roztok FeCl v kyselině dusičné4% solution FeCl in nitric acid
Pohonné hmoty:
Driving fuel:
kapalné dvousložkovéliquid double-component
Palivo:
Fuel:
kerosinkerosine
Okysličovadlo:
Oxidant:
AK (kyselina dusičná)AK (nitric acid)
Poměr palivo / okysličovadlo:
Proportion fuel / oxidant:
?
Výkony a provozní hodnoty:
Performance and operational values:
 
Maximální tah:
Maximum Thrust:
1100 N 01)247,29 lbf 01)
Specifický impulz:
Specific impulse:
194 Ns/kg 01)43,61 lbfs/lb 01)
Výtoková rychlost:
Efflux velocity:
? m/s? ft/s
Tlak ve spalovací komoře:
Pressure in combustion chambre:
1621200 Pa16,21 bar
Teplota ve spalovací komoře:
Temperature in combustion chambre:
? °C? °F
Poměr tah / hmotnost:
Proportion thrust / weight:
?
Životnost:
Lifetime:
30 min
Poznámka:
Note:
- vícenásobné použití
- plynulá regulace tahu: od 400 N do 1100 N 01)
- maximální doba nepřetržité práce: 200 s
01) - na úrovni hladiny moře
02) - ve vzduchoprázdnu
- multiple using
- continuous thrust control: from 89,92 lbf to 247,29 lbf 01)
- maximal continuous labour time: 200 s
01) - at sea level
02) - at vacuum
Zdroje:
Sources:
Raketové motory na tekutá paliva - http://www.lpre.de
Isajev, A.M. - První kroky ke kosmickým motorům, vydavatelství Mašinostrojenie, Moskva 1978
Státní vědecko-výrobní centrum M.V.Chruničeva - http://www.khrunichev.ru/main.php?id=19&nid=16
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1M-t91036#340306 Verze : 0
KRM RD-1M


RD-1M_001.jpg - Raketový motor upevněný ve zkušební stolici



Pozn.FCH:
Pokud není uvedeno jinak, jsou fotografie a obrázky z knihy Isajev, A.M. - První kroky ke kosmickým motorům, vydavatelství Mašinostrojenie, Moskva 1978.

SOV - KRM - RD-1M - KRM RD-1M - Raketový motor upevněný ve zkušební stolici

KRM RD-1M - Raketový motor upevněný ve zkušební stolici
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1M-t91036#340463 Verze : 0
KRM RD-1M


RD-1M_002.jpg - Hlava raketového motoru se vstřikovacími tryskami.


RD-1M_003.jpg - Rozmístění vstřikovacích trysek v hlavě raketového motoru:
1 - vstřikovací tryska paliva
2 - vstřikovací tryska okysličovadla
3 - vstřikovací tryska se zvětšeným průtokem
4 - vstřikovací tryska okysličovadla se směrováním do středu spalovací komory
SOV - KRM - RD-1M - KRM RD-1M - Hlava raketového motoru se vstřikovacími tryskami

KRM RD-1M - Hlava raketového motoru se vstřikovacími tryskami
SOV - KRM - RD-1M - KRM RD-1M - Rozmístění vstřikovacích trysek v hlavě raketového motoru

KRM RD-1M - Rozmístění vstřikovacích trysek v hlavě raketového motoru
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1M-t91036#340465 Verze : 0
KRM RD-1M


RD-1M_004.jpg - Vnitřní plášť spalovací komory.
SOV - KRM - RD-1M - KRM RD-1M - Vnitřní plášť spalovací komory

KRM RD-1M - Vnitřní plášť spalovací komory
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1M-t91036#340467 Verze : 0
KRM RD-1M


RD-1M_005.jpg - Celkový pohled na raketový motor
SOV - KRM - RD-1M - KRM RD-1M - Celkový pohled

KRM RD-1M - Celkový pohled
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1M-t91036#340468 Verze : 0
KRM RD-1M


RD-1M_006.jpg - Bokorys s částečným řezem a pohled zezadu.
SOV - KRM - RD-1M - KRM RD-1M - Bokorys a pohled zezadu.

KRM RD-1M - Bokorys a pohled zezadu.
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1M-t91036#340469 Verze : 0
KRM RD-1M


RD-1M_007.jpg - Výstupní tryska s vložkami
SOV - KRM - RD-1M - KRM RD-1M - Výstupní tryska s vložkami

KRM RD-1M - Výstupní tryska s vložkami
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1M-t91036#340470 Verze : 0
KRM RD-1M


RD-1M_008.jpg - Vstřikovací trysky
SOV - KRM - RD-1M - KRM RD-1M - Vstřikovací trysky

KRM RD-1M - Vstřikovací trysky
URL : https://www.valka.cz/SOV-KRM-RD-1M-t91036#340472 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více