Suchoj ŠB

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 408 příspěvků vloženo, 1501 editováno a 284 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Suchoj ŠB

Sukhoi ShB / Сухой ШБ

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Suchoj ŠB Sukhoi ShB
    Originální název:
    Original Name:
    Сухой ШБ
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.MM.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    25.05.1940
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3100 kg 6834 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4500 kg 9921 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,30 m 46ft 10,99in
    Délka:
    Length:
    10,25 m 33ft 7,54in
    Výška:
    Height:
    3,94 m 12ft 11,12in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    29,00 m2 312.15 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Tumanskij M-88A o výkonu 735 kW/1000 k v 6000 m
    třílistá stavitelná vrtule
    Tumansky M-88A, power 986 hp at 19685 ft
    three-bladed variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    460 km/h v ? m 285.8 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8800 m 28871 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    920 km 571.7 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm
    1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetní věži MV-5
    1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v podlaze


    600 kg pum
    4x 7.62 mm ShKAS machine gun
    1x 7.62 mm ShKAS machine gun in the MV-5 dorsal turret
    1x 7.62 mm ShKAS machine gun in the ventral hatch


    1323 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Хазанов, Дмитрий. Со-2 принимает бой: Чудо-Оружие или самолет-шакал? Яуза, Москва 2010. ISBN 978-5-699-45468-6.
    Якубович, Николай. Все авиашедевры Сухого – от Су-2 до Су-27 и Т-50. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-78965-8.
    Antonov, Vladimir; Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5.
    http://www.suchoj.com/bis1949/SchB/home.shtml







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9148#157969Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Suchoj ŠB


    Letoun vznikl na základě tzv. Programu Ivanov. Zadání znělo na pancéřovaný letoun, schopný účinně napadat pozemní cíle a s přiměřenou vlastní ochranou před jeho zbraněmi. Program se rozběhl ve třicátých letech a přinesl několik prototypů:
    R-9 konstrukce Sergeje A. Kočerigina
    R-10 (též ChAI-5) konstrukce I. G. Němana
    stroj konstrukce N. N. Polikarpova
    DG-58R D. P. Grigorjeviče


    K sériové produkci byl vybrán Němanův R-10. Od r. 1937 bylo postaveno cca 500 ks. Protože výsledky letadla nebyly jednoznačné, proběhlo „druhé kolo“ Projektu Ivanov. Zadání bylo upřesněno tak, aby primárním určením stroje bylo bombardování. Proto bylo zvoleno označení ŠB, tedy Šturmovik/Bombardirovščik (Střemhlavý bitevník, bombardér). Tohoto kola se zúčastnila i OKB A. N. Tupoleva, který vlastní prací pověřil Pavla Osipoviče Suchého. Vedle nich se soutěže účastnila i OKB Sergeje Iljušina.


    Suchoj využil svou konstrukci Su-2, dolnokřídlý jednomotorový jednoplošník. Dodal výkonnější motor A. Švecova M-88 s výkonem 950 hp a dodatečným pancéřováním chránil palivové nádrže a kokpit. Pokusil se i aerodynamicky zjemnit kryt motoru. Hlavní podvozek se zatahoval vzad naplocho do křídel, přičemž se otočil o 90 stupňů. Přidaný pancéř výrazně zvýšil hmotnost letounu. Oproti 4 345 kg standartního Su-2 byla vzletová hmotnost Šb plných 4 500 kg.


    Letové zkoušky probíhaly od léta 1940. Letoun vykazoval přijatelné vlastnosti, ale v konkurenci se specializovaným šturmovikem Iljušinovy konstrukce nakonec prohrál a do sériové výroby zařazen nebyl.


    Suchoj svou konstrukci rozvinul ještě jednou, když k draku připojil experimentální motor M-90, řadový osmnáctiválec o 2 100 hp. Nový stroj byl přeznačen na Su-4 a poprvé vzlétl v r. 1941. Výkony stroje byly podstatně lepší – maximální rychlost 450 km/h u mořské hladiny a 515 km/h v 5 800 m. Protože použitý motor byl pouze experimentálním, Su-4 se dále nevyvíjel a byl zrušen. Suchého OKB se pak věnovala projektům výškových stíhačů.


    prameny:
    http://www.geocities.com/bonenne/Sukhoi.html
    http://www.suchoj.com/bis1949/index.htm
    a vlastní poznámky
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9148#155608Verze : 0
    Avatar
    Ještě bokorys podle www.suchoj.com


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9148#155611Verze : 0