SOV - T-18 model 1927 (MS-1)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - T-18 model 1927 (MS-1)

T-18 обр. 1927 г. (MC-1)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    T-18 model 1927 (MS-1) T-18 model 1927 (MS-1) M 1927
    Originální název:
    Original Name:
    T-18 обр. 1927 г. (MC-1)
    Kategorie:
    Category:
    pěchotní tank infantry tank
    Výrobce:
    Producer:
    Závod Bolševik (Obuchovská továrna), Leningrad
    MMZ Perm
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1928-DD.MM.1930
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    959 (962?) (vzor 1927 i 1930/model 1927 and 1930)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.05.1927
    Osádka:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    5300 kg 11684 lb
    Délka se zadním nástavcem:
    Length of the rear extension:
    4400 mm 14ft 5,22in
    Délka korby:
    Hull Length:
    3470 mm 11ft 4,61in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1760 mm 5ft 9,29in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2120 mm 6ft 11,45in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    315 mm 1ft 0,4in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    300 mm 11,81in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    0,37 MPa 53.66 psi
    Pancéřování:
    Armour:
    Nýtované, válcovaný plech
    Korba - čelo, boky, záď - 16 mm, strop, dno - 8 mm
    Věž - 16 mm, strop - 8 mm
    Riveted, rolled sheet
    Hull - front, sides, rear - 16 mm, top, floor - 8 mm
    Turret - 16 mm, top - 8 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Mikulin, benzínový řadový čtyřválec o objemu 3200 ccm Mikulin, gasoline inline four-cylinder with a capacity of 3200 ccm
    Výkon:
    Power:
    25,6 kW při 1800 ot/min 34.3 bhp at 1800 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    mechanická převodovka 3+1, vícekotoučová suchá spojka, boční převodovky gearbox 3 +1, more disc dry clutch, gearbox side
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    16 km/h 9.9 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    6,5 km/h 4 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    100 km 62.1 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    36 ° 80 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    1,85 m 72,8in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,5 m 19,7in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,8 m 31,5in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    1x 37 mm Hotchkiss nebo 1x 37 mm PS-1, 96 nebo 104 nábojů 1x 37 mm Hotchkiss 37 mm or 1 x PS-1, 96 or 104 rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    2x 6,5 mm Fedorov nebo 1x 7,62 mm DT, 1800 nábojů 2x 6.5 mm Fedorov or 1x 7.62 mm DT, 1800 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    USSR
    Poznámka:
    Note:
    kulomet DT montován od roku 1929 DT machine gun mounted since 1929
    Zdroje:
    Sources:
    Barjatinskij M., Legkije tanki vtaroj mirovoj, EKSMO, Moskva 2007
    Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov i.V.,Želtov I.V.,Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9319#370137Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-18


    Tento tank byl vyvinut z tanku T-16 na jaře roku 1927. Korba tanku byla lehčí, k podvozku bylo přidáno na každou stranu jedno pojezdové kolo, obdržel vylepšený motor při dalším testu a také nové odpružení kol. Stroj byl připraven k výrobě v květnu roku 1927. Testy probíhaly poblíž Moskvy, v regionu Němčinovka 11 - 17. června 1927, kde byly úspěšně dokončeny. Tank byl uznán jako schopný služby pod názvem MS-1. Sériová výroba tanku začala 1.2.1928 v továrně Leningrad Obuchov (později přejmenované "Bolševik"). Jedna rota tanků T-18 (9 strojů) se účastnila své první bitevní akce v Číně v lednu 1929. V letech 1929-30 byl tank vystaven částečné modernizaci.


    PS: to první foto je pre-sériová verze, to druhé raná verze T-18
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9319#172117Verze : 1
    MOD
    Avatar
    MS-1, vz.1927




    Zdroj
    Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov i.V.,Želtov I.V.,Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002


    MS-1, vz.1927 dvoupohledový nákres vozidla
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9319#370140Verze : 0
    MOD
    Avatar
    MS-1, vz.1927




    Zdroj
    Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov i.V.,Želtov I.V.,Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002


    MS-1, vz.1927 řez vozidlem - pohled zprava

    MS-1, vz.1927 řez vozidlem - pohled zleva
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9319#370141Verze : 0
    MOD
    Avatar
    foto


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9319#28850Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na tomhle snímku nezapře svoji podobnost s Renaultem FT.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9319#32180Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Lehký tank MS-1 v muzeu Věrchnjaja Pyšma





    Zdroj: archiv autora




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9319#376511Verze : 0
    Avatar
    Vozidlo z muzea Věrchnjaja Pyšma má věž tanku s kanonem PS-1(?) a část korby z T-18 vz.1930. Přední část korby, podvozek a pásy jsou dodělávané, a to velice nestandardně.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9319#376543Verze : 0
    MOD