SOV - T-37 (T-37A)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 29.590,- Kč Chci přispět
Sraz 18.06.2017 Praha | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - T-37 (T-37A)

Т-37 (Т-37А)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    T-37 (T-37A) T-37 (T-37A)
    Originální název:
    Original Name:
    Т-37 (Т-37А)
    Kategorie:
    Category:
    tančík tankette
    Výrobce:
    Producer:
    Továrna č.37 Im. S. Oržonikidze, Moskva
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1933-DD.MM.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 627 (3 345 všech verzí/all versions)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1932
    Osádka:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    3200 kg 7055 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    3750 mm 12ft 3,63in
    Délka korby:
    Hull Length:
    3750 mm 12ft 3,63in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2100 mm 6ft 10,68in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1820 mm 5ft 11,65in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    300 mm 11,81in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    210 mm 8,27in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    0,55 MPa 79.77 psi
    Pancéřování:
    Armour:
    nýtované, svařované, ocelový válcovaný plech
    korba - čelo a boky - 9 mm, záď - 6 mm, dno, strop - 4 mm
    věž - čelo, boky, záď - 6 mm, strop - 4 mm
    riveted, welded, steel rolled plate
    Hull - front and sides - 9 mm, rear - 6 mm, bottom, ceiling - 4mm
    Turret - front, sides, rear - 6 mm, ceiling - 4 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    GAZ-AA, řadový, zážehový vodou chlazený čtyřválec, 3 300 cm3 GAZ-AA, serial, gasoline, water cooled, four-cylinder, 3300 cm3
    Výkon:
    Power:
    29,4 kW při 2200 ot/min 39.4 bhp at 2200 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    mechanická převodovka 4+1, rozvodka na lodní šroub, 2 x boční
    4 +1 mechanical gearbox, the propeller adapters, 2 x side
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    35 km/h 21.7 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    185 km 115 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    40 ° 89 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° - %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    1,6 m 63in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,5 m 19,7in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    plovoucí m floating
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    1x 7,62 mm DT, 2 142 nábojů
    1x 7.62 mm DT, 2142 rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    nemá no
    Uživatelské státy:
    User States:
    SSSR
    Finsko
    Německo
    Maďarsko
    USSR
    Finland
    Germany
    Hungary
    Poznámka:
    Note:
    643 vozidel s radiostanicí 71-TK-1 (T-37TU)
    75 ks s plamenometem (OT-37)
    rychlost plavby - do 7 km/h
    643 car radio with 71-HM-1 (T-37TU)
    75 pieces with a flamethrower (OT-37)
    floating speed - up to 7 km / h
    Zdroje:
    Sources:
    PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 3, SSSR 1919-1945 I.část, ARES, Praha 2002
    MAGNUSKI, Janusz:, KOLOMIJEC, Maksym: Rudý Blitzkrieg, Bonus A, Brno 1996
    BARJATINSKIJ, M.: Amfibii Krasnoj Armii, Bronětěchnika 1/2003, Modělist-Konstrukťor, Moskva
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9320#368983Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-37





    Zdroj
    Kolomiec M.V., Tanki-amfibii T-37,T-38,T-40, Frontovaja Iljustracija, nakl.Stratěgija KM, Moskva 1999


    T-37 čtyřpohledový nákres vozidla
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9320#369266Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-37 -řez




    Zdroj:
    MAGNUSKI, Janusz:, KOLOMIJEC, Maksym: Rudý Blitzkrieg, Bonus A, Brno 1996


    T-37 - Hlavní části
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9320#314435Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-37 - vývoj a popis


    Když Britská armáda po zkouškách dvou prototypů tanku Vickers-Carden-Loyd Amphibian Tank (A4E11 a A4E12) nepřijala toto vozidlo do výzbroje a povolila jeho vývoz, objevilo se několik zájemců. Sovětská obchodní mise podepsala s firmou Vickers 05.02.1932 kontrakt na výrobu osmi kusů tohoto vozidla pro zkoušky tanků, které měly tvořit základ obrněných vozidel pro průzkumné jednotky DRRA. Vozidla byla předána během poloviny roku 1932. Souběžně s ním byly zkoušeny domácí konstrukce T-33 (závod Bolševik -N.A.Astrov) a T-41 (Závod č.37) z něj vycházející. Obě posledně jmenovaná vozidla byla uznána za nezpůsobilá služby a jelikož nebyla vůle platit licenční poplatky, byl na základě požadavku Rady obrany za použití maximálního množství domácích automobilových součástek a "zpětného inženýrství" zkonstruován a vyroben během několika měsíců prototyp, přijatý v roce 1933 do výzbroje DRRA jako T-37.
    Pro pohon vozidla byl použit automobilový motor GAZ-AA a určil spolu s požadavkem na plavbyschopnost v podstatě velikost vozidla a tloušťku pancíře. Podvozek se skládal z napínacího a hnacího kola, čtyř pojezdových kol, sdružených po dvou do vozíků odpružených vinutou pružinou a dvou podpěrných kladek. Korba byla nýtovaná z ocelových plechů. Nad pásy byly blatníky (u pozdějších verzí vztlakové), sloužící také ke zvýšení stability při plavbě. Vlevo v korbě bylo pracoviště řidiče, vpravo na stropě byla umístěna kulatá, ručně otočná věž pro velitele s lafetovaným kulometem DT 7,62 mm. Osádka do vozidla nastupovala dvěma poklopy nad svými stanovišti. V zadní části korby byla umístěna převodovka s vývodem na lodní šroub, motor a palivová nádrž. Sání vzduchu, výfuk a výdech chladícího vzduchu byl na stropě zadní části korby. Řízení se provádělo na vodě kormidlem a na souši brzděním pásů. Brzdy byly bohužel vně vozidla, takže po vyjetí z vody byly neúčinné a za sucha někdy až moc účinné (zakousnutím brzdy přišel téměř o život konstruktér Astrov).
    Tento plovoucí tank, který nahrazoval T-27, v podstatě vynikal tím, že nevynikal ani pancéřováním (9 - 4 mm) ani palebnou silou (1x 7,62) ani jízdními vlastnostmi (zmiňované brzdy, příčná i podélná nestabilita a nízký výkon motoru).


    Zdroj:
    PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 3, SSSR 1919-1945 I.část, ARES, Praha 2002
    MAGNUSKI, Janusz:, KOLOMIJEC, Maksym: Rudý Blitzkrieg, Bonus A, Brno 1996
    BARJATINSKIJ, M.: Amfibii Krasnoj Armii, Bronětěchnika 1/2003, Modělist-Konstrukťor, Moskva
    http://www.battlefield.ru/


    T-37 (starý typ) - věž s konickým nástavcem, ploché blatníky

    T-37 (vový typ) věž s plochou střechou, vpředu sešikmená, duté blatníky

    T-37U s radiostanicí a rámovou anténou
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9320#316050Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-37 - zkoušky a nasazení


    Jelikož měl být tento tank používán průzkumným a výsadkovým vojskem, zkoušely se různé v té době "nestandardní" způsoby jeho použití. Prvním z nich bylo nesení pod těžkými bombardovacími letouny TB-3. Tank byl umístěn na závěsném zařízení PG-12 (pro D-8, D-12 a T-37) pod trupem a v praxi měli výsadkáři vyčistit přistávací prostor, letouny přistát, odpoutat vozidla a tyto poskytnout výsadkářům palebnou podporu. Tento systém byl použit v září 1935 při cvičení Kyjevského vojenského okruhu (osádky po přistání přesedly do vozidel) a v roce 1936 v Běloruském voj. okruhu s osádkami v tancích. V boji o jeho použití nejsou zprávy.
    Probíhaly též zkoušky vysazení T-37 bez osádky ze vzduchu na vodu (Medvědí jezera u Moskvy) na závěsu TVD-2. Při prvních dvou pokusech se vozidlu prolomilo dno. Po zpevnění dna vnější "člunovou" výztuží a optimalizací letu TB-3 se pokusy začaly dařit. Jelikož nebyl dořešen problém, jak se dostane osádka do vozidla (podle některých zdrojů bylo provedeno několik shozů s experimentátorem L.Kulčickim) a riziko bylo vysoké, bylo od dalších pokusů upuštěno.
    Tak jako u většiny typů sovětských tanků té doby byla vyrobena i plamenometná verze OT-37 (CHT-37). I přes malý výkon plamenometu (nemožnost instalace nádrže větší než 36 l), bylo vyrobeno několik desítek kusů.
    V roce 1935 byla provedena propagandistická jízda v Leningradské oblasti, tanky projely za 11 dní 700 km, z toho 600 km po vodě.


    T-37 byly zařazovány místo tanků T-27 do průzkumných jednotek v četách (pět vozidel), rotách (15-17) a praporech (50-60) a po roce 1938 se objevovaly i ve stavech střeleckých divizí. Jejich první bojové vystoupení bylo při útoku na Polsko ve stavu Ukrajinského frontu. Jejich špatné vlastnosti a nedostatky se objevily v plné nahotě v Zimní válce proti Finsku. Hromadně vyřazeny byly ale až roku 1944.
    Ze zahraničních armád používalo několik desítek kořistních strojů Finsko jako průzkumné a dále Wehrmacht odzbrojené jako tahače.


    Zdroj:
    PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 3, SSSR 1919-1945 I.část, ARES, Praha 2002
    MAGNUSKI, Janusz:, KOLOMIJEC, Maksym: Rudý Blitzkrieg, Bonus A, Brno 1996
    BARJATINSKIJ, M.: Amfibii Krasnoj Armii, Bronětěchnika 1/2003, Modělist-Konstrukťor, Moskva
    http://www.battlefield.ru/
    www.armchairgeneral.com
    http://armor.kiev.ua/Tanks/BeforeWWII/T37/


    Shoz tanku T-37 na hladinu

    T-37 pod letounem TB-3

    T-37 s výztuží dna
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9320#316057Verze : 0
    MOD
    Avatar
    foto


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9320#32235Verze : 0
    MOD
    Avatar
    foto


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9320#32237Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Opuštěný stroj


    www.ebay.com

    www.ebay.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9320#249419Verze : 0
    Avatar
    Stavy bojeschopných tanků T-37 podle vojenských okruhů k 1.1.1938
    Vojenský okruh Počet kusů
    Moskevský VO 135
    Zakavkazský VO 2
    Uralský VO 9
    Sibiřský VO 1
    Středoasijský VO 0
    Severokavkazský VO 66
    Charkovský VO 49
    Kijevský VO 751
    Běloruský VO 492
    Privolžský VO 24
    Zabajkalský VO 294
    Leningradský VO 313
    Dálněvýchodní armáda 409
    Učiliště, polygony 24
    Dohromady 2520



    Ve stavu jsou započteny plamenometné verze ( 73 ks)


    Zdroj
    Kolomiec M.V., Tanki-amfibii T-37,T-38,T-40, Frontovaja Iljustracija, nakl.Stratěgija KM, Moskva 1999
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9320#369881Verze : 0
    MOD