SOV - SMK

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 29.590,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - SMK

СМК

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    SMK SMK
    Originální název:
    Original Name:
    СМК
    Kategorie:
    Category:
    těžký tank heavy tank
    Výrobce:
    Producer:
    Leningradský Kirovský závod, Leningrad /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.04.1939
    Osádka:
    Crew:
    7-8
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    55000 kg 121254 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    8750 mm 28ft 8,49in
    Délka korby:
    Hull Length:
    8750 mm 28ft 8,49in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3400 mm 11ft 1,86in
    Celková výška:
    Overall Height:
    3250 mm 10ft 7,95in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    500 mm 1ft 7,69in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    700 mm 2ft 3,55in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    0,662 MPa 96.01 psi
    Pancéřování:
    Armour:
    Trup - čelo - 60-75 mm boky - 60 mm, záď - 55 mm, strop - 30 mm, dno - 20 - 30 mm
    Věže - čelo, boky, záď - 60 mm, strop - 30 mm
    Hull - front - 60-75 mm, sides - 60 mm, rear - 55 mm, top - 30 mm, bottom - 20-30 mm
    Towers - front, sides, rear - 60 mm, top -30 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    GAM-34 BT(licence Izotta-Fraschini), čtyřdobý zážehový vodou chlazený dvanáctiválec do V o objemu 45 820 ccm GAM-34 BT (licence of Izotta-Fraschini), four-stroke, gasoline water cooled V-twelve-volume of 45,820 ccm
    Výkon:
    Power:
    615 kW při 1850 ot/min 824.7 bhp at 1850 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    Mechanická převodovka 5+1, pneumatická suchá tříkotoučová třecí spojka, boční převodovky, pneumatické boční třecí spojky Manual transmission 5 +1, pneumatic three-disc dry clutch, side gearboxs, pneumatic side friction clutches
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    34,5 km/h 21.4 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    15 km/h 9.3 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    280 km 174 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    230 km 142.9 mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    37 ° 82 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    4 m 157,5in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    1,1 m 43,3in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,7 m 66,9in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    1x 76,2 mm L11, 113 nábojů 1x 76,2 mm L11, 113 rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    1x 45 mm vz.32/38 K20, 300 nábojů
    1x 12,7 mm DK/DŠK, 250 nábojů
    3-4x 7,62 mm DT, 5733 nábojů
    1x 45 mm M32/38 K20, 300 rounds
    1x 12,7 mm DK/DŠK, 250 rounds
    3-4x 7,62 mm DT, 5733 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Palivo - letecký benzin
    Palivové nádrže - 1400 litrů
    Radiostanice - 71-TK-3
    Vnitřní pojítko - TPU-6a
    Motory GAM-34 byly používány i u dělových člunů typ 1124 a 1125
    Fuel - kerosene
    Fuel tank - 1400 l
    Radios - 71-TK-3
    Internal links - TPU-6
    GAM-34 engines also powered gunboats type 1124 and 1125
    Zdroje:
    Sources:
    Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
    ru.wikipedia.org
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9321#374078Verze : 0
    MOD
    Avatar
    SMK
    СМК (Сергей Миронович Киров)

    V době Španělské občanské války se ukázalo, že v SSSR neexistuje tank, který by byl schopen prorážet opevněná postavení bráněná 37 a 45 mm protitankovými kanony. Jako reakce na to byly v roce 1938 vyvíjeny dvě vozidla v obou leningradských "Kirovských závodech" - SMK pod vedením ing. A. Ermolajeva (závod č. 100) a T-100 pod vedením ing. E.Paleje (závod č.185). SMK měl již modernější odpružení podvozku (torzní tyče), ale pořád konstruktéři zůstali věrni vícevěžové koncepci. Z původního návrhu třívěžového byla odstraněna zadní věž, takže světlo světa spatřil na jaře roku 1939 dvouvěžový prototyp STK s věžemi za sebou.

    K pohonu 55 tunového monstra byl použit podobně monstrózní motor - upravený licenční dvanáctiválec GAM-34 BT používaný k pohonu dělových člunů o výkonu přes 800 HP. Výkon byl přenášen mechanickou pětirychlostní převodovkou přez pneumatickou hlavní spojku, pneumatické boční spojky a boční převodovky na zadní hnací kola, která poháněla 70 cm široké pásy. Vozidlo bylo i přes svou hmotnost obratné, ale spotřeba dosahovala hodnot přes 600 litrů leteckého benzínu na 100 km jízdy v terénu.
    Z většiny svařované pancéřování o tloušťce až 75 mm odolávalo zepředu a z boku vozidla průbojným střelám do ráže 45 mm z jakékoliv vzdálenosti. Přední věž byla vyzbrojena tankovým kanonem ráže 45 mm vz.32/38 a kulometem DT, střední hlavní, o něco výše položená, kanonem ráže 76,2 mm vz.38/39 a kulometem DT. Další kulomet (12,7 mm DŠK) byl umístěn v rozměrném vyvažovači hlavní věže a kulometnou výzbroj doplňoval jeden DT v čelním pancíři a jeden protiletadlový na věnci jediného poklopu hlavní věže.
    Osádku tvořilo 7-8 mužů.
    Vyroben byl pouze jeden prototyp tohoto vozidla, jehož testování probíhalo od 30.04. do 01.08.1939, přednost do sériové výroby dostal modernější jednověžový KV.

    S vypuknutím Zimní války s Finskem byl SMK společně s T-100 a KV zařazen do stavu 20.tankové brigády a přepraven do oblasti bojů. V jejich osádkách bylo i 5 odborníků z Kirovského závodu. Vozidla bojovala nejprve v oblasti Terioki a Raivola a po té měla prorazit finská opevnění v oblasti Summa. Stroj byl mnohokrát zasažen, ale finské 37 a 47 mm kanony nedokázaly způsobit zásadní poškození. Dne 19.12.1939 ale najel na výbušnou nástrahu, poškodil si podvozek a vozidlo se pod palbou nepodařilo vyprostit. Bylo odtaženo (prý několika tanky T-28) až v únoru dalšího roku po postupu fronty a převezeno do Kirovského závodu. Již nebylo opraveno.




    Zdroj
    Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
    http://bronetehnika.narod.ru/
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9321#379201Verze : 0
    MOD
    Avatar
    SMK






    Zdroj
    Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000


    SMK dvoupohledový nákres, pohled zboku a zhora

    SMK dvoupohledový nákres, pohled zepředu a zezadu
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9321#374079Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Přikládám pěkný barevný řez


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9321#160925Verze : 0
    Avatar
    SMK - původní projekt a pancéřování








    Zdroj
    Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004


    SMK původní třívěžový projekt

    SMK tloušťka a sklony pancíře
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9321#379401Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9321#507277Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Foto


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9321#28502Verze : 0
    MOD
    Avatar
    SMK




    Zdroj
    Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000


    SMK čelní pohled, zkoušky 1939

    SMK pohled zezadu, zkoušky 1939
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9321#374080Verze : 0
    MOD