Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 290 příspěvků vloženo, 994 editováno a 280 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Bloch MB.220

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bloch MB.220 Bloch MB.220
    Originální název:
    Original Name:
    Bloch MB.220
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936 Société des avions Marcel Bloch, Courbevoie /
    DD.MM.1937-DD.MM.1938 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Courbevoie /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    17
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    11.06.1936
    Osádka:
    Crew:
    3-4 + 16
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6160 kg 13580 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    9300 kg 20503 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22,82 m 74ft 10,42in
    Délka:
    Length:
    19,59 m 64ft 3,25in
    Výška:
    Height:
    5,90 m 19ft 4,28in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    72,00 m2 775 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Gnome-Rhône 14N 16/17 o výkonu 662 kW
    třílistá stavitelnýmá vrtule Ratier
    Gnome-Rhône 14N 16/17, power 888 hp
    three-bladed variable-pitch propeller Ratier
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2217 l 488 Imp gal / 586 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    350 km/h v 2400 m 217.5 mph in 7874 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    280 km/h v ? m 174 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6 min do 2000 m 6 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7500 m 24606 ft
    Dolet:
    Range:
    1000 km 621.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1400 km 869.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Munson, Kenneth. Airliners between the wars 1919-1939. Blandford Press, London 1972. ISBN 0-7137-05671.
    http://airwar.valka.cz/francie/mb_220/index.php
    www.dassault-aviation.com
    www.aviafrance.com
    http://www.aviastar.org/air/france/bloch-220.php
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9367#28605Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Bloch MB.220

    V roce 1935 bylo potřeba obnovit letový park francouzských státních aerolinek. Továrna Marcela Blocha proto na základě svého čerstvě navrženého bombardéru MB.210 postavila celokovový dolnokřídlý samonosný dopravní letoun Bloch MB.220. Poháněn byl dvěma dvěma hvězdicovými motory Gnome-Rhône 14K po 595 kW a měl zatahovací podvozek. Osádku tvořili tři nebo čtyři, pro cestující bylo určeno 16 nastavitelných polstrovaných sedadel. První start prototypu se odehrál ve Villacoublay 11. června 1936 a pilotoval André Curvale. Brzy bylo Air France objednáno dalších 16 strojů.
    První z nich, pokřtěný F-AOHB "Gascogne", vzlétl v květnu 1937, poslední, F-ARIQ "Rousillion", byl doručen v červnu 1939. I ostatní stroje dostaly podle zvyku Air France jména podle francouzských regionů - F-AOHC "Guyenne", F-AOHD "Auvergne", F-AOHE "Aunis", F-AOHF "Saintonge", F-AOHG "Flandre", F-AOHH "Savoie", F-AOHI "Berry", F-AOHJ "Poitou", F-AQNK "Anjou", F-AQNL "Languedoc", F-AQNM "Provence", F- AQNN "Champagne", F-AQNO "Alsace" a F-AQNP "Lorraine". Používány byly na evropských trasách, nejprve po Francii, brzy ale i do Londýna. S oblibou je používali francouzští státní úředníci, tímto typem byl dopraven i Edouard Daladier do Mnichova, aby mohl podepsat jistou dohodu...
    Po vypuknutí války byly Blochy zabaveny a předány Groupement Aérien de Transport 1/444 jako transportní. Dostaly kamufláž a také nová jména po slavných vojácích. Jeden stroj byl zničen při havárii, tři další ale ukořistili Němci, kteří je předali Lufthanse. Další čtyři létaly nadále u Air France, ovšem vichystické. Některé z nich se později také dostaly do rukou Němců. Určitě čtyři stroje létaly také na opačné straně, v severní Africe u Svobodných Francouzů.
    Pět strojů se dočkalo konce války, kdy byly opraveny, vybaveny silnějšími motory Wright R-1820-97 Cyclone o výkonu 882 kW a přeznačeny na MB.221. Tyto stroje si zalétaly v civilních službách až do roku 1949, kdy byly vyřazeny. Jeden z nich se znovu dostal k Armée de l Air, kde sloužil do roku 1952, další tři převzala společnost SANA (Societé Auxiliaire de Navigation Aérienne), kde ale vydržely pouze rok.

    Zdroj:
    airwar.valka.cz
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bloch_MB.220
    www.dassault-aviation.com
    http://www.aviastar.org/air/france/bloch-220.php
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9367#246726Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9367#109659Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Snímek MB.220 v německých barvách.

    Zdroj



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9367#337870Verze : 0