Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 335 příspěvků vloženo, 1641 editováno a 318 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Iljušin Il-40 [kód NATO: Brawny]

Ilyushin Il-40 / Ильюшин Ил-40

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Iljušin Il-40 Ilyushin Il-40
    Originální název:
    Original Name:
    Ильюшин Ил-40
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1953-DD.MM.1953 Moskevský letecký závod č. 240, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1953-DD.MM.1953
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    07.03.1953
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    16260 kg 35847 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    17275 kg 38085 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16,00 m 52ft 5,91in
    Délka:
    Length:
    17,22 m 56ft 5,95in
    Výška:
    Height:
    5,76 m 18ft 10,77in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    52,30 m2 562.95 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mikulin AM-5F o tahu 21,08 kN / 26,48 kN s přídavným spalováním Mikulin AM-5F, thrust 4730 lb / 5952 lb with afterburner
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    4285 l
    2x 550 l přídavná nádrž
    943 Imp gal / 1132US gal
    2x 121 Imp gal / 145 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    958 km/h v 3000 m 595.3 mph in 9843 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    40,00 m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3,8 min do 3000 m 3,8 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11600 m 38058 ft
    Dolet:
    Range:
    250 km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1320 km 820.2 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    6x kanon NR-23 ráže 23 mm, nebo později
    4x kanon AM-23 ráže 23 mm v přídi
    1x kanon NR-23 ráže 23 mm v ocasní věžičce IL-K10

    400-1000 kg pum
    12x raketa TRS-82 nebo
    8x raketa TRS-132
    6x 23 mm NR-23 cannon, or later
    4x 23 mm AM-23 cannon in the nose
    1x 23 mm NR-23 cannon in the IL-K10 tail turret

    882-2205 lb of bombs
    12x TRS-82 rocket or
    8x TRS-132 rocket
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Ilyushin: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-187-3.
    Егоров, Ю. А. Самолеты ОКБ С.В.Ильюшина. Русавиа, Москва 2003. ISBN 5-900078-20-5.
    Якубович, Николай: Самолеты Ильюшина: Лучшие из лучших. ЯУЗА, Москва 2009. ISBN 987-5-699-33921-1.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9418#552264Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Iljušin Il-40 byl poslední konstrukcí pancéřovaného bitevníku v koncepci, jak ji Iljušin vytvořil za války. Tento pancéřovaný typ z roku 1953 se vyznačoval plochým trupem se dvěma proudovými motory AM-5F vedle sebe a dvoumístnou kabinou, z níž střelec ovládal pohyblivý kanón NS-23 na zádi.


    Konstrukční práce začaly v r. 1952. I zde Iljušin těžce opancéřoval hlavní životně důležité části, především motory a pilotní kabinu. V r. 1953 začaly letové zkoušky. Během nich se laborovalo i s použitím různých typů motorů - vedle AM-5F, použitých u prvního prototypu dostal druhý prototyp motory RD-9V. I když Il-40 vypadal nadějně, do sériové výroby nešel. Jeho roli dokázaly účinně plnit i letouny MiG-17 s odpovídající výzbrojí.


    Il-40 byl celokovový samonosný dolnoplošník s šípovými všemi plochami, plovoucí výškovkou a zatahovacím podvozkem. Vyrobeny byly dva prototypy, druhý prototyp byl označen Il-40P.



    prameny:
    V. Němeček, Vojenská letadla 4, Naše vojsko, Praha 1979
    http://de.wikipedia.org/wiki/Iljuschin_Il-40
    http://aircraft.ru/ImageShop.asp?OkbID=3
    aircraft.ru
    aircraft.ru


    Il-40P

    Il-40

    Il-40P

    Il-40P
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9418#157648Verze : 3
    Avatar
    Len malé doplnenie, resp. upresnenie:


    Prototyp Il-40 niesol pôvodne v nosovej časti šesť kanónov NR-23 (po tri z každej strany trupu), ktoré však boli neskôr zamenené za štyri kanóny práve vyvíjaného typu TKB-495A (ТКБ-495А), pretože pôvodné kanóny znižovali výkon motora, ktorý nasával povýstrelové splodiny. Nové kanóny, neskôr zavedené pod označením AM-23 mali pri rovnakom kalibre dvakrát vyššiu rýchlosť streľby (1300 výstrelov/min.). V zadnom chvostovom strelisku typu Il-K10 (Ил-К10) bol montovaný jeden diaľkovo ovládaný kanón NR-23 s palebným priemerom 200 nábojov, max. 300 nábojov. Námer zbrane bol 55° dohora a 40° smerom dole, odmer 60°.



    Videť je to dobre aj na pripojenej fotke.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9418#157784Verze : 1
    MOD
    Avatar
    upload.wikimedia.org

    Ještě jeden obrázek verze s bočními vstupy k motorům.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9418#250050Verze : 1