Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 385 příspěvků vloženo, 1438 editováno a 412 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Mil Mi-24 (kód NATO: Hind)

přehledové fórum

Миль Ми-24

    Avatar

    Přehled hlavních verzí


    V-24
    Bitevní a výsadkový vrtulník, dva motory TV3-117, rovná křídla se závěsníky, pohiblivý kulomet A-12,7A v přídi, zatahovací podvozek. 1969, 8 ks.

    Mi-24 Hind-B
    Předsériová verze. 1970, cca 10 ks.

    Mi-24A Hind-A
    První sériový model, upravený tvar přídě, křídla skloněná dolů, třetí pár závěsníků určený pro střely 9M17M Falanga-MV. Pozdější série měla vyrovnávací rotor přesunutý z pravé strany na levou. 1972, 170 ks.

    Mi-24U Hind-C
    Cvičná veze Mi-24A, místo zbraňového operátora pracoviště instruktora, odstraněn kulomet a možnost nést protitankové střely. 1971, 25 ks + konverze.

    Mi-24F Hind-A
    Verze s Mi-24A s vyztuženým trupem, přesunutými anténami a dalšími menšími úpravami. 1974, 70 ks.

    Mi-24B
    Úprava s věžičkou USPU-24 a rotačním kulometem JakB-12,7 v přídi, střely Falanga-PV. 1973, 10 ks včetně konverzí.

    Mi-24BMT
    Úprava Mi-24A s vybavením pro likvidaci námořních min. 1973, 1 konverze.

    Mi-24D Hind-D
    První bojově plnohodnotná verze s přepracovanou přídí se stupňovitou kabinou a výzbrojí jako Mi-24B. 1972, 625 ks včetně Mi-25.

    Mi-24DU
    Cvičná verze Mi-24D bez hlavňové výzbroje v přídi. 1977, 105 ks včetně Mi-25U.

    Mi-24PTRK
    Zkušební verze Mi-24D určená pro testy PTŘS 9M114 Šturm pro Mi-24V

    Mi-24V Hind-E
    Modernizovaná verze, možnost používat PTŘS 9M114 Šturm. 1976, 1500+ ks včetně Mi-35.

    Mi-24VD
    Zkušební verze z roku 1985, na níž se aplikovaly zkušenosti (v oblasti pasivní obrany) z bojů v Afgánistánu, kulové střeliště pod kořenem ocasu. 1985, 1 konverze.

    Mi-24VP Hind-H
    Poslední sériová verze vycházející z Mi-24V, s věžičkou NPPU-24 s kanonem GŠ-23L. 1989, 25 ks.

    Mi-24EN
    Varianta Mi-24V určená pro monitorování míry znečištění moří. Konec 80. let, 1 konverze.

    Mi-24P Hind-F
    Verze vycházející z Mi-24V, hlavní úpravu představuje odstranění věžičky USPU-24, která byla nahrazena kanonem GŠ-30 pevně umístěným na pravé straně přídě. 1981, 635+ ks včetně Mi-35P.

    Mi-24G
    Ázerbajdžánské označení pro Mi-24 Super Hind Mk.IV.

    Mi-24RChR Hind-G1 (někdy označována jako Mi-24R)
    Verze Mi-24D pro radiační a chemický průzkum, poprvé spatřena při katastrofě v Černobylu 1986. Vybavení i pro odběr vzorků na zemi. 1983, 96 ks.

    Mi-24RA Hind-G1 mod.
    Verze Mi-24D pro radiační a chemický průzkum, vybyvení pouze pro odběr vzorků ve vzduchu. 1983, 56 ks.

    Mi-24K Hind-G2
    Verze Mi-24V sloužící pro vyhledávání cílů pro palbu dělostřelectva a její následnou korekci, dvě kamery. 1983, 71 ks.

    Mi-24KD Hind-G2
    Verze Mi-24V sloužící pro vyhledávání cílů pro palbu dělostřelectva a její následnou korekci, kamera a laserový dálkoměr. 1983, 92 ks.

    Mi-24TEČ-24
    Úprava Mi-24V na mobilní opravárenskou dílnu. 1981, 1 konverze.

    Mi-24O
    Modernizace Mi-24V pro činnost za všech povětrnostních podmínek. 1999, pouze maketa.

    Mi-24N/Mi-24VN
    Modernizace Mi-24V pro činnost za všech povětrnostních podmínek, obdoba Mi-24O s novým zaměřovacím systémem GOES-342. 1999, pouze maketa.

    Mi-24VM
    Verze Mi-24V určená pro činnost za všech povětrnostních podmínek. Modernizace měla zahrnovat v pěti krocích nový pětilistý rotor, ocasní rotor ve tvaru X, pevný podvozek, zkrácené křídlo, nová paleta výzbroje, kanon GŠ-23, ... Konec 90. let, nejméně 4 konverze v rúzném stádiu úprav.

    Mi-24PM
    Modernizovaná Mi-24P určená pro činnost za všech povětrnostních podmínek, s navigačním systémem BREO-24, zaměřovacím systémem Zarevo III, pevným podvozkem a zkráceným křídlem. 2000, cca 20 konverzí.

    Mi-24PN
    Firemní označení pro Mi-24PM(?).

    Mi-24PS
    Zachranná a policejní verze. 1990, cca 6 konverzí.

    Mi-24VK-1
    Modernizovaná Mi-24V se systémem GOES-321 s FLIRem a laserovým dálkoměrem, novou avionikou. 2001, 1 konverze jistá.

    Mi-24VK-2
    Modernizovaná Mi-24V se systémem GOES-342. 2003?, 1 konverze.

    Mi-24VK-2
    Modernizovaná Mi-24P se systémem GOES-342. 2003?, 1 konverze.

    Mi-25 Hind-D
    Exportní varianta Mi-24D se zjednodušenou avionikou.

    Mi-25U Hind-D
    Exportní varianta Mi-24DU se zjednodušenou avionikou.

    Mi-35 Hind-E
    Exportní varianta Mi-24V se zjednodušenou avionikou.

    Mi-35P Hind-F
    Exportní varianta Mi-24P se zjednodušenou avionikou.

    Mi-35M Hind-J
    Exportní varianta vycházející z Mi-24VM. Motory TV3-117VMA nebo VK-2500-02, nové rotory, krátké křídlo, zaměřovací komplex OPS-24N Tor-24, pohyblivý kanon GŠ-23, rakety Ataka a Igla, pevný podvozek. 2005(?), 145+ ks v několika provedeních.

    Mi-35MS
    Neozbrojená verze Mi-35M pro přepravu VIP. 4 ks.

    A-10
    Úprava Mi-24 pro dobývání rekordů v rychlosti a dostupu. 1975, 1 konverze.

    Mi-24Puz
    Modernizace Mi-24P pro Uzbekistán s avionikou firmy SAGEM. 1 demonstrátor.

    Mi-24 Mission 24
    Modernizace Mi-24 firmou IAI s novou avionikou a střelami Spike. 1999, konverze 5 Mi-25 a 20 Mi-35 pro Indii.

    Mi-24 Elbit
    Modernizace Mi-24 firmou Elbit s novou avionikou, odstraněna možnost používat střely Šturm-V. 2004, 9 konverzí.

    Mi-24 Super Hind Mk.II
    Modernizace Mi-24 jihoafrickou firmou ATE, s novým zaměřovacím vybavením. 1999, 1 demonstrátor.

    Mi-24 Super Hind Mk.III
    Modernizace Mi-24 firmou ATE s novou avionikou a výzbrojí včetně pohyblivého kanonu G-12. 1999, 33 konverze pro Alžír.

    Mi-24 Super Hind Mk.IV
    Obdoba Super Hind Mk.III s odlišným senzorickým vybavením. 2010, 12 konverzí pro Ázerbajdžán.

    Mi-24 Super Hind Mk.V/Super Agile Hind Mk.V
    Modernizace s novou přídí se společnou kabinou a odlehčenou konstrukcí. 1 maketa.

    Night Hawk
    Označení pro Super Hind po převzetí firmy ATE koncernem Paramount.

    Sova Attack
    Varianta Super Hindu Mk.III vyvinutá ATE, francouzskými a bulharskými firmami pro bulharské letectvo. 1 konverze.

    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/943#86073Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Ruské pojmenování mezi vojáky pro tento vrtulník krokodýl
    V době sov.-afghánského válečného konfliktu 1979-89 jim pro změnu afghánští mudžáhidé říkali ďábelské kočáry


    Fridrich
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/943#4381Verze : 0
    Avatar
    Možno by ešte niekoho zaujímalo ako odlíšiť stroje typu Mi-24D a Mi-24V na fotografii, keďže vyzerajú dosť podobne, napríklad pri prezeraní výzbroje OSSR.


    Ak je nám známe číslo stroja, napríklad je ho vidno na prezeranej fotografii, môžeme ho vložiť do databázy a zistiť o aký stroj ide. Ak to nie je možné (nie je ho vidno na fotke), môžeme vizuálne odlíšiť nasledovné rozdiely:


    (1) Stroje majú rovnaké závesníky DB3-57-KRVM , rozdiel je vo vypuštacich zariadeniach riadených rakiet tak ako ukazujú posledné dve fotografie (prevzaté fotografie: wade a pazout).


    (2) Stroje majú rozdielne kryty senzorov umiestnených vľavo pod kabínou operátora. Typ V má anténu vpredu čiernej farby. Táto V verzia má tiež na boku vodorovné výstupky antén, v jednotlivých strojoch buď za kabínou operátora, alebo za kabínou pilota. D verzia ani bočné anténky, ani čiernu farbu vpredu nemá. Ukazujú to prvé tri fotografie. (prevzaté fotografie: admin a www.airshow.sk)



    vďaka za vysvetlenie rozdielov: pepe26 a bolter

    bočná strana Mi-24D pôvodné foto prezvaté: www.airshow.sk

    Mi-24V s bočnou anténou za kabínou pilota pôvodné foto prevzaté z www.airshow.sk

    Mi-24V s bočnou anténou za kabínou operátora foto: admin

    závesník na stroji Mi-24D (Hind-D) (c) wade

    závesník na stroji Mi-24V (Hind-E) foto: pazout
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/943#243613Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trocha výkresů nikdy neuškodí Idea


    Fridrich


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/943#10982Verze : 0
    Avatar
    ...čím víc, tím líp Exclamation


    Fridrich


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/943#10983Verze : 0
    Avatar
    Je pravda ze pouzivaju zavesniky BD3-57KRVM ale nie su totozne. Vecko ma tzv."MOKRE" zavesniky umoznujuce navesit pridavne nadrze.
    Takzvane senzory pod lavou prednou castou trupu su kryty anten navadzania riadenych raket. Na D-ecku sa nataca cely kryt do stran, na V-ecku je kryt pevny nataca sa len antena vo vnutri. Ciernu farbu ma plastovy kryt.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/943#315259Verze : 0