Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 303 příspěvků vloženo, 1347 editováno a 269 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Berijev Be-8 [kód NATO: Mole]

Бериев Бе-8

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Berijev Be-8 Beriev Be-8
    Originální název:
    Original Name:
    Бериев Бе-8
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový letoun utility aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1947-DD.MM.1948 Taganrožský letecký závod č. 86 G. M. Dimitrova, Taganrog /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.1946 předvedení projektu
    11.03.1947-DD.MM.RRRR oficiální zahájení projektových prací
    DD.MM.RRRR-08.07.1947 maketa 1:1 / technological mock in real size
    DD.MM.RRRR-22.11.1947 první prototyp / 1st prototype
    DD.MM.RRRR-DD.01.1949 druhý prototyp / 2nd prototype
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    13.12.1947 vzlet z vodní hladiny / take-off from the water level
    11.02.1948 vzlet z letiště / take-off from the ground
    Osádka:
    Crew:
    1-2 + 4-6 cestujících
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    obojživelné amphibious
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2815 kg 6206 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3624 kg 7990 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3808 kg 8395 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    19,000 m 62ft 4in
    Délka:
    Length:
    13,000 m 42ft 7,85in
    Výška:
    Height:
    4,480 m 14ft 8,33in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    40,00 m2 430.56 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    90,600 kg/m2 18.56 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Švecov AŠ-21 vzduchem chlazený sedmiválcový hvězdicový motor o vzletovém výkonu 515 kW (700 k) a 452,3 kW (615 k) v h= 1 700 m.
    Vrtule trojlistá stavitelná AV-29E-81A o průměru 3 000 mm.
    Shvetsov ASh-21 seven-cylinder air-cooled supercharged single-row radial engine rated at 690 hp for take-off and 607 hp at 5.580 ft, driving a three-blade variable-pitch AV-29E-81A propeller of the diameter 9ft 10in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    630 l, 60 l oleje 138.6 UK gallons (166.4 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    266 km/h v 1800 m 165.3 mph in 5906 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    165 km/h v 650 m 102.5 mph in 2133 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    31,6 min do 5000 m 31,6 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5500 m 18045 ft
    Dolet:
    Range:
    810 km 503.3 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1200 km 745.6 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    kód NATO: Mole


    Do jednoho z prototypů byly zabudovány tyto fotoaparáty: 1x AFA-3s, instalovaný v zadní části trupu a 1x ruční fotoaparát typu AFA-27T, umístěný v kabině pilota.
    NATO reporting name: Mole


    The Beriev Be-8 'Mole' of 1947 was an all-metal utility amphibian flying-boat, with the main units of the landing gear retracting into the sides of the hull just below the pilot's cabin.
    Zdroje:
    Sources:
    Václav Němeček, Atlas letadel, svazek 6., Vodní a obojživelná dopravní letadla, 1. vydání, Praha, NADAS, str. 69, 1986.
    ww2drawings.jexiste.fr
    http://www.airwar.ru/enc/sea/be8.html
    http://www.airpages.ru/eng/ru/be8.shtml
    http://www.aviastar.org/air/russia/be-8.php











    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9436#490961Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Trocha doplnění
    Vytrvalost letu (normální): 4,6 h
    Vytrvalost letu (max. zásoba paliva): 4,0 h


    Letoun byl odvozen od svého předchůdce Be-4 jako jeho těžší a větší verze. Koncepce shodná - jednomotorový hornoplošník s křídlem na štíhlém pylonu a párem vyrovnávacích plováků.
    Stejně jako předchůdce byl vybaven sklopným podvozkem, kabina pilota a cestujících byla vytápěná, vyhřívaná teplem od motoru. .
    Letadlo dostalo systém odledování, neslo dvojí řízení, bylo vybaveno jako čistě civilní - neneslo žádnou výzbroj.
    Postaveno v r. 1947, první let 3. prosince prokázal dobré letové vlastnosti.
    Byly postaveny 2 stroje v kategorii Experimental a předvedeny i na letecké přehlídce v Tušinu 1951 při oslavách Dne letectva.
    Jeden ze strojů byl pokusně vybyven podvodními křídly vyvinutými v CAGI. (viz 2. obrázek) "Podvodní křídla" byla instalována na místo podvozku a umožňovala snadnější start, neboť rychle vyzvedla stroj z vody, dříve než to umožnila vztlaková síla křídel. Omezilo se i riziko poškození trupu vlnami. Protože vývoj křídel nebyl dokončen, pokusy byly zastaveny. Navíc pro stroj nebylo v této podobě využití.


    a pár obrázků z mého archívu
    pramen - http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/be-8.html
    blueprints.onnovanbraam.com




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9436#133880Verze : 0
    Avatar
    Exclamation Exclamation Exclamation
    Ještě jedno upozornění. Označení Be-8 se objeví ještě jednou. Ponese je stroj zcela jiný, dvoumotorový létající člun s proudovými motory, vzniklý na základě Be-6 Madge.


    viz: https://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/9371
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9436#156702Verze : 0