Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 297 příspěvků vloženo, 1384 editováno a 289 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Grumman E-1B Tracer

Grumman WF-2 Tracer

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Grumman WF-2 Tracer Grumman WF-2 Tracer
    Originální název:
    Original Name:
    Grumman WF-2 Tracer
    Kategorie:
    Category:
    letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště airborne early warning/command aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.02.1958-DD.MM.19RR Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1958-DD.MM.19RR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    88
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    17.12.1956 XTF-1W
    28.02.1958 WF-2
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    9361 kg 20638 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    11233 kg 24765 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    12066 kg 26600 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.04 m 72ft 3,89in
    Délka:
    Length:
    13.56 m 44ft 6in
    Výška:
    Height:
    5.13 m 16ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    47.01 m2 506 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    256.82 kg/m2 52.6 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-1820-82A o vzletovém výkonu 1137 kW
    Wright R-1820-82A, take-off power 1525 hp
    three-bladed constant-speed propeller Hamilton Standard
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2850 l 753 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    383.3 km/h v 1219 m 238.2 mph in 4000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    263 km/h v 3048 m 163.4 mph in 10000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    8 m/s 1580 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    23.7 min do 4572 m 23.7 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4816 m 15800 ft
    Dolet:
    Range:
    277.8 1) km 172.61) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1666.8 2) km 1035.72) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) bojový rádius
    2) přeletová vzdálenost
    1) combat radius
    2) ferry range
    Zdroje:
    Sources:
    Sullivan, Jim. S2F Tracker in Action,No.100. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1990. ISBN 978-0-89747-242-5.
    Swanborough, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
    www.alternatewars.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9437#489540Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Grumman E-1B Tracer (WF-2)

    Základem konstrukce tohoto palubního letounu včasné výstrahy se stal transportní stroj C-1A (ve starším značení US Navy TF-1) upravený tak, aby mohl nést "talířovou" anténu radiolokátoru AN/APS-82 vyráběného společností Hazeltine. Změny se dotkly především výrazně přepracované ocasní části trupu s nově zabudovaným říditelným ostruhovým kolečkem a trupem prodlouženým o 18 palců (45,7 cm). Prototyp letounu (BuNo 136792) se poprvé vznesl 17. prosince 1956. Dále následovala stavba tří předsériových exemplářů (BuNo 145957, 145958 a 146303). Zkoušky těchto čtyř letounů dopadly úspěšně, takže US Navy rozhodlo o zavedení letounu do své služby pod označením WF-2 Tracer (v roce 1962, kdy proběhlo kompletní přeznačení letounů amerického námořnictva, mu bylo přiděleno označení E-1B). Pohon letounu zajišťovala dvojice pohonných jednotek Wright R-1820-82A, každý o výkonu 1 525 koní.

    Tracery byly do operační služby u US Navy zavedeny v roce 1961, kdy na palubách letadlových lodí nahradily Douglasy AD-5W (A-1G) Skyraider. Tracery se dočkaly i bojového nasazení na počátku Války ve Vietnamu, kdy zajišťovaly sledování severovietnamského vzdušného prostoru a navádění vlastních stíhačů na protivníkovy MiGy.

    Od roku 1964 byly do výzbroje amerického námořnictva zaváděny nové eltouny včasné výstrahy E-2A Hawkeye, což znamenalo stahování Tracerů z prvoliniové služby. Poslední čtyři E-1B sloužící u RVAW-10 byly vyřazeny v polovině léta roku 1973.

    Celkem bylo vyrobeno 88 letounů typu E-1B Tracer.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9437#173881Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tracer (BuNo 147227) zachycený v barvách VAW-307 v leteckém muzeu Pima Air and Space Museum v arizonském Tucsonu.








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9437#173898Verze : 0
    MOD