M606 (Willys CJ-3B)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

M606 (Willys CJ-3B)

    Avatar
    M 606 (Willys CJ3B)


    Stručná historie
    V letech 1949-1952 vznikala univerzální verze jeepu, představená v roce 1952 jako typ CJ-3B. Tento automobil konstrukčně vycházel z modelu CJ-3A (M38). Oproti starší verzi byl však osazen novým výkonným motorem. Některé prameny tvrdí, že výroba univerzálních jeepů CJ-3B začala u Willyse koncem roku 1952. Následující rok koupil firmu Willys-Overland Motors koncernem Kaiser a výroba jeepů probíhala dalších deset let pod mírně pozměněným názvem: Willys Motor Company. V roce 1963 došlo k dalšímu přejmenování firmy, tentokráte na Kaiser Jeep Corporation. Firma ukončila výrobu jeepů CJ-3B roce 1964.
    Základní údaje
    - tovární označení: CJ-3B
    - označení US Army: M606
    - výroba: 1950-1964
    - u firmy Willys Motor Company/Kaiser Jeep Corporation vyrobeno: 155 494 kusy


    Export
    Argentina, Austrálie, Brazílie, Filipíny, Francie, Indie, Itálie, Japonsko, Jižní Korea, Jižní Afrika, Kolumbie, Mexiko, Nizozemsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko, Venezuela.


    Licenční výroba
    Francie, firma: Hotchkiss et Cie.
    Indie, firma: Mahindra & Mahindra Ltd.
    Japonsko, firma: Mitsubishi Motors Co., Type 73
    Kolumbie, firma: Willys Colombia (zkratka Willco)


    Základní technické údaje
    - hmotnost: 1587,5 kg (3500 lb)
    - hmotnost pohotovostní: 1017,4 kg (2418 lb)
    - únosnost: 491 kg (1082 lb)
    - max. hmotnost vleku s nákladem na silnici: 538 kg (1320 lb)
    - max. hmotnost vleku s nákladem v terénu: 485 kg (1070 lb)
    - osádka: 1 + 3 osoby, nebo stanovený náklad


    Rozměry
    - délka: 3300 mm (129,91")
    - šířka: 1750 mm (68,88")
    - výška k vrcholu čelního skla: 1683 cm (66,25")
    - výška kabiny: 1740 mm (68,5")
    - světlá výška: 224 mm (8,8")


    Pohonná jednotka
    - motor typ: Hurricane F-head
    - motor: benzínový řadový čtyřválec, vodou chlazený
    - vrtání: Ø 79,375 mm (3,125“)
    - zdvih: 111,125 mm (4,375“)
    - objem: 2,2 dm3 (134,2 cu.in.)
    - kompresní poměr: 6,9:1
    - výkon motoru: 55,9 kW (75 HP SAE) při 4000 obr/min
    - točivý moment: 154,95 Nm (15,8 kg/m, 114 lb/ft) při 2000 obr/min
    - převodovka, typ: Borg-Warner T-90
    - rozvodovka: -


    Podvozek
    - uspořádání: 4x4
    - přední náprava řiditelná
    - rozchod: 1245 mm (49")
    - rozvor: 2032 mm (80")
    - pneumatiky: 7.00-16, civilní verze 6.00-16, nebo 7.00-15


    Výkony
    - max. rychlost: 88,5 km/h (55 mph)
    - dojezd: 282 km (175 mi)
    - stoupavost: 27° (60 %)
    - boční náklon: -
    - výstupnost: -
    - překročitelnost: -
    - brodivost bez přípravy: 0,5 m (20")
    - přední nájezdový úhel: 46°
    - zadní nájezdový úhel: 35°


    Poloměr zatáčení
    - minimální poloměr zatáčky vlevo: 5,258 m (207")
    - minimální poloměr zatáčky vpravo: 5,156 m (203")


    Poznámka
    Technické údaje zpracovány podle ČSN 011300: Tabulky SI, Praha 1977.
    Fotografie vlastní, pořízeny před Rudolfinem na srazu veteránů v sobotu 03.04.2010.


    Postřeh
    V dostupné veteránské dokumentaci budou asi "pěkné" zmatky. Protože, mnou zdokumentovaný jeep, má sériové číslo: 57438-48412 na výrobním štítku z roku 1958. Kdežto veteránské přehledy, toto vozidlo zařadily jako 165 kus, do roku 1959!


    Zdroj
    Bart Vanderveen: Historic Military Vehicles Directory, Wheels & Track Directory 1989, ISBN 0900913-57-6


    Internet
    jeep.off-road.com
    http://www.1954willys.net/Specifikace.aspx
    www.earlycj5.com
    http://www.film.queensu.ca/cj3b/Drawings.html
    http://www.mahindra.com/Heritage/popup_3.htm
    www.public.asu.edu
    http://www.vintagejeepparts.com/WOProdFig.pdf
    http://www.volny.cz/willys/page4.htm
    http://www.warwheels.net/images/M606_WW_011108.pdf









    Prostorový řez převzat i-stránek Philipa Landowského.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/94555#353578Verze : 0
    MOD