Fairey Fulmar Mk.I

     
Název:
Name:
Fairey Fulmar Mk.I Fairey Fulmar Mk.I
Originální název:
Original Name:
Fairey Fulmar Mk.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.12.1940 The Fairey Aviation Co. Ltd., Stockport
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1940-DD.12.1940 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
250
První vzlet:
Maiden Flight:
04.01.1940
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3429 kg 7560 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4445 kg 9800 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4853 kg 10700 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14.14 m 46ft 4.5in
Délka:
Length:
12.24 m 40ft 2in
Výška:
Height:
3.51 m 11ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
31.77 m2 342 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
139,912 kg/m2 28.66 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin VIII kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 805 kW a 951 kW při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 62 kPa u hladiny moře při použití paliva s oktanovým číslem 100.
Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček.
Rolls-Royce Merlin VIII, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,080 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,275 hp at 3,000 rpm boost +9 psi at sea level with used 100 octane,
driving a three-blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
705 l 155 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
397.5 km/h v 2743 m 247 mph in 9000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
270.4 km/h v 3048 m 168 mph in 10000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.6 m/s 1105 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.33 min do 1524 m 4.33 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4877 m 16000 ft
Dolet:
Range:
402.3 km 250 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1335.8 km 830 mi
Výzbroj:
Armament:
8x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v křídlech, 750 nábojů na hlaveň a několik letounů neslo
1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v zadní části kabiny.
Eight fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in wing-mounted, 750 rpg and occasionally
one flexible rearward-firing 0.303 inch Vickers K machine-gun in rear cabin.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Brown, David. Fairey Fulmar Mks I & II, Profile No.254. Profile Publications, Windsor 1973.
Bussy, Geoffrey. Fairey Fulmar, Warpaint No.41. Warpaint Books, Luton 2004.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=62
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-I-t951#394340 Verze : 1
Fairey Fulmar Mk.I


Ochrana zásobovania Malty
Fairey Fulmar bol vyvinutý koncom 30.rokov z ľahkého bombardovacieho lietadla P.4/34 (ktoré vychádzalo z lietadla Fairey Battle), aby bol splnený požiadavok na palubné stíhacie lietadlo. Použitie navigačných systémov bolo vtedy ešte nedostatočné a aby bolo zaručené, že stíhacie lietadlo nájde cestu k svojej lietadlovej lodi aj za zlého počasia, pokladalo FAA za nevyhnutné zriadenie druhého sedadla pre navigátora. Fulmary sa tak staly ťažkopádnejšími a pomalšími ako jednomiestne pozemné stíhacie jednoplošné stroje, ale aj napriek tomuto konštrukčnému nedostatku bol Fulmar dobré lietadlo. Prvý sériový Fulmar vzlietol 1.januára 1940.
Fulmar Mk.I bol zavedený do služby v roku 1940 a skoro použitý na ochranu zásobovácích konvojov smerujúcich na Maltu. Na jeseň toho roku sa preslávili hlavne lietadla Fulmar jednotky No. 806. Squadron, keď najskôr zostrelili 10 talianských bombardérov a ako ochrana konvoja pri známom útoku Swordfishov na prístav Tarent zostrelili 6 stíhacích strojov. Fulmary sa najviac osvedčili ako námorné prieskumné lietadlá, napríklad v prípade potopenia lode Bismarck. Séria 100 vylepšených exemplárov Fulmar Mk.II bola modifikovaná na nočné stíhacie lietadlá, ktoré sa veľmi neosvedčili. Fulmary sa taktiež zúčastnili skúšiek štartu katapultom z obchodných lodí.
Posledné zo 600 vyrobených Fulmarov boli dodané k jednotkám FAA vo februári 1943. Prvý prototyp Fulmaru je vystavený vo Fleet Air Arm Museum v Anglicku.
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-I-t951#4393 Verze : 0
Fairey Fulmar
Fairey Fulmar Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-I-t951#4396 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fulmar.html

Fairey Fulmar Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-I-t951#537705 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Fairey Fulmar Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-I-t951#537706 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více