Havárie CV-22 Osprey (aktualita 08.04.2010 - Americké letectvo ztratilo v Afghánistánu Osprey), ke které došlo 8.dubna 2010 v Afghánistánu, nebyla způsobena mechanickou poruchou. Tuto skutečnost uvedl zdroj informace, který je obeznámen s předběžnými nálezy armádního vyšetřování.
Fatální nehoda, při které byli zabiti 4 lidé a zraněna řada dalších, nastala poté, co pilot ztratil přehled při přistání za ztížených letových podmínek, způsobených sníženou viditelností, uvedl dále zdroj.
Při této letecké katastrofě přišel o život pilot, palubní mechanik, ranger a jeden blíže nespecifikovaný civilista.
Velitelství speciálních vzdušných operací USA (AFSOC) k tomu sice doposud nevydalo žádné vyjádření, nicméně armádní mluvčí vyloučil nepřátelskou palbu jako příčinu této havárie.
Doposud byly zveřejněny oficiální závěry z minulých havárií CV-22 v Afghánistánu, které byly předmětem zkoumání.
Letecká katastrofa z 8.dubna je první od prosince roku 2000 a celkově pátá za dobu používání letounu s otočnými vrtulemi V-22 Osprey, při níž došlo ke ztrátám na životech.
Po dvou katastrofách v roce 2000, ke kterým došlo během dvou měsíců, přinutila vojenské velení přerušit používání V-22 Osprey na dobu dvou let poté, co byly havárie způsobeny mechanickými příčinami. Dodavatel v té době udělal takové změny v celém systému otočných vrtulí i v draku letounu, že bylo dosaženo podstatně vyšší spolehlivosti.
Po operačním nasazení v rámci námořní pěchoty USA, neměly letouny rozmístěné od roku 2007 na území Iráku a Afghánistánu jedinou havárii se smrtelnými následky.
Naopak za tuto dobu byla potvrzena vysoká bojová hodnota, použitelnost a schopnosti těchto strojů.
CV-22 Osprey se velmi osvědčil při použití v písčitých podmínkách.
V závěrech nedávné studie ministerstva obrany z 320 vrtulníkových havárií (mezi něž se Osprey řadí) bylo konstatováno, že 80% havárií za posledních 10 let bylo způsobeno právě zhoršenou viditelností.
Zdroj: 2010/04/17 - Flight International, Stephen Trimble
groups.google.com
Fatální nehoda, při které byli zabiti 4 lidé a zraněna řada dalších, nastala poté, co pilot ztratil přehled při přistání za ztížených letových podmínek, způsobených sníženou viditelností, uvedl dále zdroj.
Při této letecké katastrofě přišel o život pilot, palubní mechanik, ranger a jeden blíže nespecifikovaný civilista.
Velitelství speciálních vzdušných operací USA (AFSOC) k tomu sice doposud nevydalo žádné vyjádření, nicméně armádní mluvčí vyloučil nepřátelskou palbu jako příčinu této havárie.
Doposud byly zveřejněny oficiální závěry z minulých havárií CV-22 v Afghánistánu, které byly předmětem zkoumání.
Letecká katastrofa z 8.dubna je první od prosince roku 2000 a celkově pátá za dobu používání letounu s otočnými vrtulemi V-22 Osprey, při níž došlo ke ztrátám na životech.
Po dvou katastrofách v roce 2000, ke kterým došlo během dvou měsíců, přinutila vojenské velení přerušit používání V-22 Osprey na dobu dvou let poté, co byly havárie způsobeny mechanickými příčinami. Dodavatel v té době udělal takové změny v celém systému otočných vrtulí i v draku letounu, že bylo dosaženo podstatně vyšší spolehlivosti.
Po operačním nasazení v rámci námořní pěchoty USA, neměly letouny rozmístěné od roku 2007 na území Iráku a Afghánistánu jedinou havárii se smrtelnými následky.
Naopak za tuto dobu byla potvrzena vysoká bojová hodnota, použitelnost a schopnosti těchto strojů.
CV-22 Osprey se velmi osvědčil při použití v písčitých podmínkách.
V závěrech nedávné studie ministerstva obrany z 320 vrtulníkových havárií (mezi něž se Osprey řadí) bylo konstatováno, že 80% havárií za posledních 10 let bylo způsobeno právě zhoršenou viditelností.
Zdroj: 2010/04/17 - Flight International, Stephen Trimble
groups.google.com