Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 304 příspěvků vloženo, 1399 editováno a 292 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Mikojan-Gurevič MiG-21I

Mikoyan-Gurevich MiG-21I / Микоян-Гуревич МиГ-21И

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Mikojan-Gurevič MiG-21I Mikoyan-Gurevich MiG-21I
    Originální název:
    Original Name:
    Микоян-Гуревич МиГ-21И
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1968-DD.MM.1969 Gorkovský letecký závod Ordžonikidzeho, Gorkij /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1968-DD.MM.1969
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 letové / flying
    1 neletový / non-flying
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    18.04.1968
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    bezocasé tailless
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    5740 kg 12655 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    8750 kg 19290 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,15 m 26ft 8,87in
    Délka:
    Length:
    14,70 m 48ft 2,74in
    Výška:
    Height:
    4,13 m 13ft 6,59in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    43,00 m2 462.85 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Tumanskij R-13-300 o tahu 39,91 kN / 63,65 kN s přídavným spalováním Tumansky R-13-300, thrust 8973 lb / 14308 lb with afterburner
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3270 l 719 Imp gal / 864 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2500 km/h v 13000 m 1553.4 mph in 42651 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    2000+ m 6562+ ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ~1800 km ~1118.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
    Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5.
    Gordon, Yefim; Guston, Bill. Soviet X-Planes. Midland Publishing, Leicester 2000. ISBN 1-85780-099-0.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9583#566623Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mikojan-Gurevič MiG-21I


    Zkušební letoun použitý při vývoji křídla dopravního stroje Tupolev Tu-144. Typ MiG-21I byl postaven celkem ve dvou létajících prototypech. První byl používán při vývoji systému řízení pomocí elevonů u letadel bez ocasních ploch. Druhý stroj podstoupil testy v leteckém institutu Gromovo. Premiérový let MiGu-21I se odehrál 18. dubna 1968, přičemž za kniplem letounu seděl O. V. Gudkov. Do konce roku 1969 proběhlo na 140 letů, během nichž MiG-21I dosáhl výšky 19 000 m a maximální rychlosti Mach 2,06. Po dokončení hlavního zkušebního programu byl v roce 1970 ztracen první prototyp, když jeho pilot V. S. Konstantinov nezvládl vyšší techniku pilotáže. Druhý prototyp pak sloužil při výcviku budoucích letců stroje Tu-144, svou kariéru nakonec završil jako exponát leteckého muzea v Moninu.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9583#29101Verze : 3
    MOD
    Avatar
    výkres:


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9583#160297Verze : 0
    MOD
    Avatar
    MiG-21I, Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9583#160429Verze : 1
    MOD