Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 318 příspěvků vloženo, 1415 editováno a 303 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Antonov An-6 [kód NATO: Colt]

Antonov An-6 / Антонов Ан-6

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Antonov An-6 Antonov An-6
    Originální název:
    Original Name:
    Антонов Ан-6
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1948-DD.MM.1958 Kyjevský letecký závod č. 473, Kyjev /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1956-DD.MM.1958 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    několik / few
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    21.03.1948
    Osádka:
    Crew:
    2 + 1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3540 kg 7804 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5250 kg 11574 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    18,18 m 59ft 7,75in
    Délka:
    Length:
    12,73 m 41ft 9,18in
    Výška:
    Height:
    4,13 m 13ft 6,59in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    71,52 m2 769.83 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Švecov AŠ-62IR s kompresorem TK-19 o výkonu 735 kW/1000 k
    čtyřlistá dřevěná vrtule V-509-D7
    Shvetsov ASh-62IRwith TK-19 turbocharger, power 986 hp
    four-blade wooden propeller V-509-D7
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    280 km/h v ? m 174 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    195 km/h v ? m 121.2 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3,5 m/s 689 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11000 m 36089 ft
    Dolet:
    Range:
    700 km 435 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kaczkowski, Ryszard. Samolot wielozadaniowy An-2, TBiU Nr.77. Wydawnictwo ministerstva obrony narodowej, Warszawa 1982.
    Luranc, Zbigniew. Samolot wielozadaniowy An-2, Skrzydla w miniaturze Nr.14, Avia Press, Gdańsk 1997. ISBN 83-902964-1-1.
    http://ram-home.com/ram-old/an-6.html
    http://www.airvectors.net/avan2.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9699#547686Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Antonov An-6


    Letoun OKB Antonova. Vznikl úpravou osvědčeného AN-2 pro potřeby meteorologického průzkumu. SSSR po válce pokračoval v rozvíjení velkorysého programu rozvoje zemědělství a sledování počasí na rozlehlých prostorách SSSR, který se bez letecké podpory stával stále obtížnější. Stroj byl znám nejen jako AN-6, ale také jako An-2V(Vysotnyj=výškový), nebo An-227 nebo An-2ZA (ZA= Zondirovanije Atmosfery, tedy Zkoumání /sondování/ atmosféry). Stroj měl posloužit jak k prostému pozorování počasí, tak i k provádění měření ve velkých výškách.


    Osvědčená koncepce dvouplošníku s jedním motorem a objemným trupem zůstala zachována. Největší viditelnou změnou byla další kabina pro pozorovatele, umístěná v kořeni kýlovky. Bohaté prosklení a vyvýšená pozice umožňovala výborný výhled. (Někteří tvrdí, že její umístění tak trochu připomíná koncepci závodních rychlostních strojů GeeBee.) Další změny byly méně viditelné - v trupu byly podle potřeby umisťovány měřicí přístroje.


    Byla zachována i motorová instalace. Protože použitý motor Švecov AŠ-62R (v některých pramenech uváděno označení AŠ-62IR) neumožňoval potřebný dostup, byl vybaven turbokompresorem TK-9. Ten zvýšil dostup stroje prakticky na dvojnásobek, ještě ve výši 9 500 m dával 850 hp.


    První let proběhl 21. března 1948, pilotem byl V. A. Diděnko.
    V průběhu používání byly se strojem překonány 2 světové rekordy v dostupu se zátěží 3 000 a 6 000 kg, pilotem rekordních letů byl V. Kalinin
    12. prosinec 1953 - 10 293 m
    9. červen 1954 - 11 248 m


    Letoun byl vyráběn v sérii v létech 1956 - 1958.




    www.aeroweb-fr.net
    http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/an-6.html
    http://enc.slider.com/Enc/Antonov_An-6



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9699#156526Verze : 2
    Avatar
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft22332.htm







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9699#547687Verze : 0
    MOD
    Avatar
    trojpohľadový výkres


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9699#166133Verze : 0
    MOD