Antonov A-40

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 412 příspěvků vloženo, 1756 editováno a 301 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Antonov A-40

Antonov A-40 / Антонов А-40

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Antonov A-40 Antonov A-40
    Originální název:
    Original Name:
    Антонов А-40
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1942-DD.MM.1942 Závod č. 445, Alapajevsk /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1942-DD.MM.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    02.09.1942
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    jiné other
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2004 kg 4418 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    7804 kg 17205 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    18,00 m 59ft 0,65in
    Délka:
    Length:
    12,061) m 39ft 6,8in 1)
    Výška:
    Height:
    3,00 m 9ft 10,11in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    85,80 m2 923.54 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    žádný none
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    0
    Typ:
    Type:
    - -
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    - -
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    1) bez tanku


    Antonovův projekt vzdušné přepravy tanků na bojiště nebo partyzánským jednotkám. Na lehký tank T 60 byla připevněna křídla.
    1) without the tank
    Zdroje:
    Sources:
    Němeček, Václav. Antonov A-40 (KT), L+K 1972/09.
    http://ram-home.com/ram-old/kt.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9710#73269Verze : 1
    Avatar
    Zkratka KT znamená "Krylja Tanka", projekt se sice uskutečnil, byl postaven prototyp a celkem úspěšně létal, problém byl v tom že v době uskutečnění nebyla situace která byla v projektu předpokládána, tank měl tvořit podporu výsadkových jednotek při výsadku v týlu nepřítele. S partyzány se původně nepočítalo, protože celá koncepce byla počítána pro útok, bylo to dodáno později (možná aby se projekt udržel). Dalším problémem bylo zastaráním neseného stroje, T-60 byl v roce 1942/43 už příliš slabý a těžší stroj by vyžadoval jiná křídla. Řízení kluzáku bylo spřaženo s řízením tanku, při startu i přistání byl motor tanku v chodu a tank se rozjížděl spolu s vlekem, při dosažení své nejvyšší rychlosti řidič vymáčkl spojku a nechal se vléci, při přistání to samozřejmě probíhalo opačně a tank vlastně motorem pomáhal brzdám.Že to bylo náročné na obsluhu je jasné, po přistání byla křídla odhozena a tank se pohyboval normálně, podle některých zdrojů šlo o odmontování ruční podle jiných byla odstřelena výbušnými nýty. Pokud je mi známo existoval jen jeden prototyp.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9710#73295Verze : 0
    Avatar
    A-40 známý též pod označením KT (Krylja tanka),


    byl nákladním kluzákem konstrukční kanceláře Antonova. Navržen v roce 1940 a zalétán v roce 1942. Transportované vozidlo bylo umístěno mezi zdvojené nosné plochy z kterých vybíhaly dva trupové nosníky SOP. V křídlech a obou nosnících kluzáku měly být umístěny palivové nádrže pro nesené vozidlo. Tyto palivové nádrže měly po přistání sloužit jako operační základna pohonných hmot.


    Letové zkoušky proběhly s upraveným lehkým tankem T-60 a jednočlennou osádkou: řidič-pilot. Zkušební starty provázely potíže, například: směrová nestálost při vyšší rychlosti jízdy vozidla během pojíždění a startu, velká délka rozjezdu a chvění draku kluzáku během letu. Ani přistání neprobíhalo bez problémů. To vše vyžadovalo zkušeného pilota-řidiče. Projekt ukončen pro nevhodnost.


    Použité nákresy a fotografie lze nalézt na níže uvedených internetových stránkách.


    Odkazy
    - prostudujte si rusky psané internetové stránky - například:
    www.testpilot.ru
    www.chelny.ru
    http://www.aviaprom.info/publ.phtml
    velikvoy.narod.ru
    mkmagazin.almanacwhf.ru


    - modelářské časopisy:
    Modjelizm 2000, č. 10
    Tankomastjer Zjeljonaja sjerija 1997, č. 03


    Zdraví Jiří Tintěra, předseda Difrologického klubu




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9710#86417Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Sjergjej N. Anochin (1910-1986) Zkušební pilot, který v roce 1942 vykonal zkušební lety s dvouplošným nákladním kluzákem – nosičem lehkého tanku T-60.



    Sjergjej Anochin pravděpodobně v období DSV.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9710#86423Verze : 0
    MOD
    Avatar
    K projektu "KT" je možné ještě dodat, že je jedním z pokusů o řešení problému, jak dodat výsadkovým jednotkám těžší zbraně, než jen jejich osobní. Masové nasazení výsadkových vojsk měly ve své koncepci vojsk jak SSSR, tak Německo, které patřily k průkopníkům tohoto typu vojsk. Protože kapacita tehdejších strojů neumožňovala nesení objemných a hmotných nákladů, hledaly se jiné možnosti. Německo šlo cestou těžkých kluzáků - Messerschmitt Gigant, později i motorizovaný, SSSR volil cesty jiné. Koncepce "KT" byla jednou z nich.


    První let se odehrál 2. září 1942. Vzhledem ke značné hmotnosti a velkému aerodynamickému odporu tanku sestava stoupala velice neochotně, po značné námaze se propracovala do výše 40 m. Motory tažného stroje pracovaly na maximální výkon a celek se pohyboval minimální rychlostí - 130 km/h. Po dosažení rychlosti 140 km/h se motory tažného stroje přehřívaly natolik, že hrozilo jejich vysazení. Osádka experimentálního vleku se rozhodla let ukončit. Protože se nacházeli poblíž letiště Bykovo, byl tank odpojen a pilotovi kluzáku se podařilo úspěšně přistát. Tažný stroj se vrátil na mateřské letiště. Pilot kluzáku nastartoval motor a, aniž odhodil křídla a trup, vlastní silou se rozjel k řídící věži letiště. Tam, protože o tajném projektu nikdo nevěděl a s nouzovým přistáním na jiném letišti se nepočítalo, neobvyklý létající aparát vyvolal poplach. Protiletadlovci byli v pohotovosti a letištní ochranka pilota zatkla. Pilota kluzáku osvobodil až příjezd havarijní a záchranné jednotky, která potvrdila, že nejde o diverzanta, ale tajný projekt. Po sejmutí letecké nástavby se tank vlastní silou vrátil na zkušební letiště.


    Výsledný protokol o zkušebním letu konstatoval, že v principu je úkol splněn. Za hlavní nedostatek byla označena absence aerodynamických krytů, které by zlepšily obtékání tanku a snížily odpor vzduchu. Druhým problémem se stal tažný stroj. Bylo konstatováno, že tažný stroj vyžeduje velmi silné motory, aby bylo možné dosáhnout větší výšky letu a vyšší přepravní rychlost. Navíc bylo nutné nějak snížít síly v řízení obou strojů. Jako nejvhodnější tažný stroj se jevil Pe-8. Ten byl ale vyráběn v minimálním množství - cca 70 ks, navíc pro zcela jiný účel - strategický dálkový bombardér. (Později se Pe-8 proslavily např. nálety na Berlín počátkem války. - viz článek na www.valka.cz) Projekt KT byl nakonec zastaven.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9710#156222Verze : 0