RKK Eňergija predstaví do júla t.r. v Roskozmose projekt pilotovanej transportnej vesmírnej lode novej generácie, oznámil v stredu novinárom prezident a gen. riaditeľ tejto korporácie V.Lopota.
Projekt bude písomne spracovaný do konca júna, nová kozmická loď má podstatne znížiť nároky na riadenie. Bude vybavená automatizovaným systémom návratu, s využitím riadených padákov má zabezpečiť presnosť pristátia od naplánovaného bodu +- 2,5 km. Priemer lode bude 4,4 m (teda asi 2x viac ako u lode Sojuz ktorú má nahradiť), nosnosť 500 kg spätného nákladu pri posádke až 6 kozmonautov.
V konštrukcii budú použité nové vysokopevné duralové zliatiny a uhlíkové vlákna, čo má priniesť úsporu 20 - 30% hmotnosti a predĺženie technickej životnosti.
Nosný pohonný stupeň bude vybavený ekologickými motormi ktoré budú používať vysokostlačený plynný kyslík a etylalkohol.
Navigačný systém bude 3-násobný, družicový GLONASS, nehmotový gyroskopický a optický. Cez GLONASS bude zabezpečené aj nepretržité spojenie lode s pozemným riadiacim strediskom (doteraz bolo spojenie možné len pri prelete lode nad pokrytým povrchom Zeme).
Pri ďaľšom rozpracovaní kozmickej lode by táto mohla slúžiť ako návratový systém z medziplanetárnych misií.
http://www.rian.ru/science/20100602/241478385.html
Projekt bude písomne spracovaný do konca júna, nová kozmická loď má podstatne znížiť nároky na riadenie. Bude vybavená automatizovaným systémom návratu, s využitím riadených padákov má zabezpečiť presnosť pristátia od naplánovaného bodu +- 2,5 km. Priemer lode bude 4,4 m (teda asi 2x viac ako u lode Sojuz ktorú má nahradiť), nosnosť 500 kg spätného nákladu pri posádke až 6 kozmonautov.
V konštrukcii budú použité nové vysokopevné duralové zliatiny a uhlíkové vlákna, čo má priniesť úsporu 20 - 30% hmotnosti a predĺženie technickej životnosti.
Nosný pohonný stupeň bude vybavený ekologickými motormi ktoré budú používať vysokostlačený plynný kyslík a etylalkohol.
Navigačný systém bude 3-násobný, družicový GLONASS, nehmotový gyroskopický a optický. Cez GLONASS bude zabezpečené aj nepretržité spojenie lode s pozemným riadiacim strediskom (doteraz bolo spojenie možné len pri prelete lode nad pokrytým povrchom Zeme).
Pri ďaľšom rozpracovaní kozmickej lode by táto mohla slúžiť ako návratový systém z medziplanetárnych misií.
http://www.rian.ru/science/20100602/241478385.html