PZL P.7a

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 408 příspěvků vloženo, 1501 editováno a 284 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

PZL P.7a

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    PZL P.7a PZL P.7a
    Originální název:
    Original Name:
    PZL P.7a
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1930-DD.11.1933 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1932-DD.11.1933 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 prototypy a
    149 sériových letadel
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.10.1930
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1090 kg 2403 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1476 kg 3254 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10570 m 34678ft 5,72in
    Délka:
    Length:
    6,980 m 22ft 10,8in
    Výška:
    Height:
    2,690 m 8ft 9,9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,90 m2 192.67 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    82,46 kg/m2 16.89 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Skoda-Bristol Jupiter VII F, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 331 kW, max. výkon 382 kW v h= 3 050 m a nominální výkon 353 kW v h= 2 750 m při 1 775 ot./min.
    Vrtule dvoulistá dřevěná typu Szomański P7 s pevným úhlem náběhu.
    Skoda-Bristol Jupiter VII F, nine-cylinder, air-cooled radial engine, rated 450 hp for take-off, maximum power 520 hp at 10,000 ft and nominal power 480 hp at 9,020 ft at 1,775 rpm,
    driving two blade fixed-pitch wooden propeller Type Szomański P7.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    290 l + 7 l palivo
    30 l olej
    65.3 UK gallons in the fuselage and
    6.6 UK gallons oil
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    237 km/h v 4000 m 147.3 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    285 km/h v 1000 m 177.1 mph in 3281 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10,4 m/s 2047.2 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,60 min do 5000 m 8,60 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8500 m 27887 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný synchronizovaný kulomet Vickers E ráže 7,92 mm se zásobou střeliva 700 nábojů pro každý.
    Později byly montovány kulomety FK wz. 33 shodné ráže a se shodnou zásobou střeliva.
    Two fixed forward-firing 0.311 inch Vickers E machine-guns, 700 rpg or later
    two fixed forward-firing 0.311 inch FK wz. 33 machine guns.
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    PZL P.7a byl navržen inženýrem Zygmuntem Puławskim, celokovová konstrukce byly potažena duralovým plechem. Charakteristickým znakem bylo křídlo v hornoplošné poloze, svým prolomením připomínalo křídlo racka a pilot díky tomu velmi dobrý výhled. Tvar křídel byl nazýván "polská křídla" nebo "Pulawského křídlo".

    V době vypuknutí druhé světové války mělo polské letectvo ve stavu ještě 106 těchto již zastaralých stíhaček, 30 letadel z tohoto počtu bylo u bojových lednotek, 40 jich bylo v leteckých školách a zbytek v rezervě nebo v opravnách.
    The PZL P.7a designed Zygmunt Puławski an all-metal, metal-covered monoplane fighter. It introduced a high gull wing, giving a pilot an optimal view. The wing design was called the "Polish wing" or "Pulawski wing"

    At the outbreak of the World War II on 1 September 1939, the Polish Air Force still had 30 PZL P.7a fighters in combat units. A further 40 were in air schools, 35 in reserve or repairs - a total of 106 available aircraft.
    Zdroje:
    Sources:
    Tomasz J. Kopański, PZL P.7, Cz.2. Gdańsk, Poland, AJ Press, 2001. ISBN: 83-7237-081-8.
    Krzystof Cieślak, Wojciech Gawrych a Andrzej Glass, Samoloty Myśliwskie września 1939, Serie AEROHOBBY, Wydawatelstwo Not Sigma, Warszawa, 1987, ISBN 83-85001-11-05
    http://www.aviastar.org/air/poland/pzl_p-7.php
    archiv autora



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9771#392080Verze : 0
    MOD
    Avatar
    PZL P.7a z výzbroje polského letectva, který na začátku 2. světové války sloužil u Stíhací letky 162.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9771#396535Verze : 2
    MOD
    Avatar
    P.7a v markingu Luftwaffe

    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p7.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9771#39440Verze : 1
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p7.html


    První prototyp.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9771#542974Verze : 0
    MOD