Název: Name: | Sikorsky S-70A-42 Black Hawk | Sikorsky S-70A-42 Black Hawk |
Originální název: Original Name: | Sikorsky S-70A-42 Black Hawk1) | |
Kategorie: Category: | víceúčelový vrtulník | utility helicopter |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2002-DD.MM.2002 Sikorsky Aircraft Corp., Stratford, Connecticut | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2002-DD.MM.2002 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 9 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.2002 | |
Osádka: Crew: | 2 piloti + technik / 2 pilots + crew chief | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | main and antitorque rotor |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 5224 kg | 11517 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11110 kg | 24493 lb |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 19.76 m | 64ft 10in |
Délka trupu: Fuselage Length: | 15.26 m | 50ft 0.75in |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 2.36 m | 7ft 9in |
Celková výška: Overall Height: | 5.13 m | 16ft 10in |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 16.36 m | 53ft 8in |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 3.35 m | 11ft |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 210.15 m2 | 2262 ft2 |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 8.83 m2 | 95.03 ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | turboshaft |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric T700-GE-701C - maximální trvalý výkon: 1224 kW (h = 0 m, 15° C) | General Electric T700-GE-701C - maximum continuos output: 1641 hp (h = 0 ft, 15° C) |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | vnitřní: 1370 l vnější: 4 x 870 l | internal: 362 US gal external: 4x 230 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 357 km/h v ? m | 222 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 278 km/h v ? m | 173 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,43 m/s | 2250 ft/min |
Statický dostup: Static Ceiling: | ? m | ? ft |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 5791 m | 19000 ft |
Dolet: Range: | 555 km | 345 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1759 km | 1093 mi |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 12-15 vojáků na protinárazových bezpečnostních sedačkách 20 vojáků na normálních sedačkách 6 nosítek + 4 sedící 4082 kg na háku 4700 kg vnitřní | 12-15 troops seattin on anti-shock seats 20 troops on normal seats 6 litters + 4 seating persons 9000 lb under the hook 10 360 lb in interior |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | - | - |
Vybavení: Equipment: | meteoradar skleněný kokpit Rockwell Collins záchraný naviják 272 kg AN/AVR-2A Laser Warning System LWS AN/APR-39 Radar Warning Receicer RWR AN/AAR-54 Missile Aproach Warning System MAWS 2x AN/ALE-47 Thread Adaptive Counter Measures Dispensing System TACDS AN/ALQ-144A Infra Red Counter Measures IRCM | meteoradar glass cockpit Rockwell Collins rescue winch 272 kg AN/AVR-2A Laser Warning System LWS AN/APR-39 Radar Warning Receicer RWR AN/AAR-54 Missile Aproach Warning System MAWS 2x AN/ALE-47 Thread Adaptive Counter Measures Dispensing System TACDS AN/ALQ-144A Infra Red Counter Measures IRCM |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) Je také označován jako "Alpine Hawk". Jedná se exportní variantu UH-60L pro Rakousko, upravenou pro působení v Alpách. Všechny stroje slouží u 1. (Hubschrauber)staffel ze sestavy 1. Fliegerregiment. | 1) Designated as "Alpine Hawk" too. Export version of UH-60L for Austria, modified for operations in the Alps. All helicopters serve with the 1st (Hubschrauber)staffel of 1st Fliegerregiment. |
Zdroje: Sources: | http://www.gotech.at/sikorsky_s-70.htm#Info%20S70 http://www.danmil.de/UH60%20.pdf www.doppeladler.com |