URL : https://www.valka.cz/SSN-K-278-Komsomolec-t98432#363289
Verze : 0
Průběh služby SSN K-278 Komsomol / Service course SSN K-278 Komsomol
Datum
Událost
16.03.1976
Zapsána do seznamu plavidel vojenského námořnictva jako SSGN
22.04.1978
Založen kýl ponorky v doku cechu č.42 PO Sevmašinistrojenie v Severodvinsku jako SSGN
25.07.1978
Překlasifikována na "Velkou ponorku"
30.05.1983
Slavnostní opuštění cechu
03.06.1983
Spuštěna na vodu
červenec - srpen 1983
Provedeny zkoušky na kotvě
srpen 1983
Slavnostní vztyčení vlaky Vojenského námořnictva
srpen 1983
Zahájení plavebních zkoušek
28.12.1983
Podepsán protokol o převzetí
28.12.1983
Začleněna do výzbroje
18.01.1984
Začleněna do sestavy 6.ponorkové divize Severní flotily vyznamenané řádem Rudého praporu s domovským přístavem u mysu Lopatkina (69°26'12"N 32°25'29"E)
14.12.1984
Připlula do domovského přístavu
k 14.12.1984
Absolvovala 107 plavebních dnů, z toho cca 2 měsíce bez továrních civilních specialistů na palubě
27.06.1985
Posádka složila zkoušky, jako prvosledová byla zasazena do stálé bojové pohotovosti a zahájila přípravu k hlubohovodnímu ponoru
červenec 1985
V zátoce Zapadnaja lica byly provedeny zkoušky oddělení plovoucí záchranné kapsule
30.07.1985
Zahájeny hlubokovodní zkoušky
30.07.1985
Doplula do Norského moře k provedení hlubohovodních zkoušek
04.08.1985
Při hlubokovodních zkouškách se na palubě kromě posádky nacházeli: Kormilicin, Ju.N. (hlavní konstruktér Projektu 685 Plavnik) Romanov, D.A. (technický vedoucí ponoru, první zástupce hlavního konstruktéra) Čuvakin, V.M. (odpovědný předávající) Leonov, L.P. (předávající mechanik)
04.08.1985 12:43 MDT
Dosažena hloubka 1000 m, zde ponorka setrvala 51 minut, dosáhla maximální hloubky 1027 m (některé materiály uvádí hodnoty 1020 m a 1040 m)
04.08.1985 13:34 MDT
Zahájen výstup, v hloubce 800 m provedeno pročištění torpédometů
07.08.1985
Návrat na domovskou základnu, na molu byla přivítána velitelem Severomořské flotily vyznamenané řádem Rudého praporu admirálem Kapitaněcem, I.M.
srpen - listopad 1985
Provedena revize mechanismů v PO Sevmašinistrojenie v Severodvinsku
prosinec 1985
V docích SRZ-10 (СРЗ - судоремонтный завод - lodní opravárenský závod) ve městě Poljarnyj provedena oprava bočních tyčí
30.12.1985
Opustila dok v zátoce Pala (69°11'57"N 33°25'8"E) a odplula na domovskou základnu u (69°26'12"N 32°25'29"E)
rok 1986
V rámci taktického cvičení v Norském moři provedla zkoušku havarijního plynogenerátorového systému vynořením z pracovní hloubky 800 m
Ukončen zkušební provoz, ponorka převedena do běžného provozu
srpen - říjen 1987
Autonomní bojová hlídka
25.09.1987
V průběhu bojové hlídky musela krátkodobě přirazit k pobřežní základně, aby mohl být vyloděn nadporučík Diděnko Ju.N., u něhož se projevily symptomy srdeční nedostatečnosti
31.01.1989
Dostala čestné jméno Komsomolec
28.02.1989
Vyplula na bojovou hlídku s 604.posádkou pod velením kapitána 1.stupně Vanina, Je.A.
07.04.1989 11:00
V průběhu bojové hlídky, když ponorka plula v hloubce 380 m rychlostí 8 uzlů, vznikl v úseku č.7 požár, na palubě se nachází 69 osob
07.04.1989 17:08
Po neúspěšném více než šestihodinovém boji s požárem se ponorka potopila v Norském moři 73°43'47"N 13°15'84"E do hloubky 1858 m
07.04.1989
Na palubě ponorky zahynulo 39 lidí, 30 se jich zachránilo v záchranné kapsuli, tři z nich ale na následky zranění zemřeli; zachránilo se 27 členů posádky
07.04.1989
Havárii bude věnován samostatný článek
06.06.1990
Vyškrtnuta ze sestavy Vojenského námořnictva
rok 1991
Na mořském dnu byla prozkoumána hlubokovodními ponorkami Mir byly utěsněny otvory, kterými by mohly uniknout komponenty jaderných bojových náloží dále bylo zjištěno, že potopená ponorka byla zkoumána cizími podhladinovými prostředky
URL : https://www.valka.cz/SSN-K-278-Komsomolec-t98432#363340
Verze : 0
Reklama
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.