Focke-Wulf Fw 190 A-3

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 412 příspěvků vloženo, 1756 editováno a 301 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Focke-Wulf Fw 190 A-3

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Focke-Wulf Fw 190 A-3 Focke-Wulf Fw 190 A-3
    Originální název:
    Original Name:
    Focke-Wulf Fw 190 A-3
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.08.1941-DD.MM.194R Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
    DD.10.1941-DD.MM.194R AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben /
    DD.08.1941-DD.MM.194R Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
    DD.05.1942-DD.08.1942 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.08.1941-DD.09.1942 (Fw 190 A-2 + Fw 190 A-3) z toho / from that:
    DD.10.1941-DD.08.1942 Focke-Wulf
    DD.10.1941-DD.09.1942 AGO
    DD.08.1941-DD.08.1942 Arado
    DD.05.1942-DD.08.1942 Fieseler
    DD.08.1942-DD.06.1943 Fw 190 Aa-3 (Focke-Wulf, AGO, Arado)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    952 (Fw 190 A-2 + Fw 190 A-3):
    Focke-Wulf: 360
    AGO: 240
    Arado: 332
    Fieseler: 20


    + 72 (Fw 190 Aa-3)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2845 kg 6272 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3855 kg 8499 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,51 m 34ft 5,77in
    Délka:
    Length:
    8,80 m 28ft 10,45in
    Výška:
    Height:
    3,95 m 12ft 11,5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    18,30 m2 196.98 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    BMW 801 D-2
    - dvouhvězdicový
    - počet válců: 14
    - vzletový výkon: 1250 kW (1700 PS)
    BMW 801 D-2
    - two-row radial
    - number of cylinders: 14
    - take-off power output: 1677 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    524 l 115 Imp gal / 138 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    640 km/h v 6100 m 398 mph in 20013 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    570 km/h v 6100 m 354 mph in 20013 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    15 m/s 2953 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,2 min do 6000 m 7,2 min to 19685 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10600 m 34777 ft
    Dolet:
    Range:
    810 km 503 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    Fw 190 A-3:
    2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
    2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla)
    2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)


    Fw 190 Aa-3:
    2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
    2x 7,92mm kulomet MG 17 (v kořeni křídla)
    2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)
    Fw 190 A-3:
    Two fixed forward-firing 0.31 inch MG 17 machine-guns in the fuselage,
    two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 E cannons in a root wings and
    two fixed forward-firing 0.79 inch MG FF/M cannons in the outboard wing.


    Fw 190 Aa-3:
    Two fixed forward-firing 0.31 inch MG 17 machine-guns in the fuselage,
    two fixed forward-firing 0.31 inch MG 17 machine-guns in a root wings and
    two fixed forward-firing 0.79 inch MG FF/M cannons in the outboard wing.
    Uživatelské státy:
    User States:

    1)

    1)
    Poznámka:
    Note:
    1) Fw 190 Aa-3


    Umrüstbausätze:
    Fw 190 A-3/U1 - vzorový letoun verze Fw 190 A-5 (W.Nr.: 130270 / PG+GY)
    Fw 190 A-3/U2 - pokusný letoun vybavený protiletadlovými raketami RZ 65 (W.Nr.: 130386)
    Fw 190 A-3/U3:
    - vzorový letoun průzkumné verze (W.Nr.: 130300)
    - vzorový letoun šest kusů bitevní verze s podtrupovým závěsníkem ETC 501 (W.Nr.: 130500)
    - vzorový letoun bitevní verze do tropických oblastí (W.Nr.: 130511)
    Fw 190 A-3/U4 - průzkumný letoun s redukovanou výzbrojí, nasazení u 9./(H)LG 2
    Fw 190 A-3/U7 - výškový stíhací letoun (W.Nr.: 130528, 130530, 130531) se dvěma MG 151/20 E místo MG 17
    1) Fw 190 Aa-3


    Umrüstbausätze:
    Fw 190 A-3/U1 - etalon aircraft of Fw 190 A-5 version (W.Nr.: 130270 / PG+GY)
    Fw 190 A-3/U2 - experimental aircraft equipped with RZ 65 air-to-air rockets (W.Nr.: 130386)
    Fw 190 A-3/U3:
    - etalon aircraft of reconnaissance version (W.Nr.: 130300)
    - etalon aircraft of attack version with ETC 501 fuselage rack, six aircraft manufactured (W.Nr.: 130500)
    - etalon aircraft of tropicalized attack version (W.Nr.: 130511)
    Fw 190 A-3/U4 - reconnaissance aircraft with reduced armament, deployed with 9./(H)LG 2
    Fw 190 A-3/U7 - high altitude fighter aircraft (W.Nr.: 130528, 130530, 130531) with two MG 151/20 E instead of MG 17
    Zdroje:
    Sources:
    Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
    Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
    Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
    Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
    Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/999#62621Verze : 0
    Avatar
    .

    Osobní stroj velitele 4./JG 1 npor. (Oblt.) Roberta Olejnika, který s ním létal z holandské základny Woensdrecht. Nositel Rytířského kříže Olejnik dosáhl celkem 42 sestřelů a válku zakončil jako velitel I./JG 400 vyzbrojené raketovými letouny Me 163 Komet. Stroj nese standardní kamufláž tvořenou šedými barvami RLM 74/75/76. "Tatzelwurm", znak II./JG 1, je na přídi z obou stran (tlamou ve směru letu). Směrovka později dostala bílý nátěr
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/999#404293Verze : 0
    MOD
    Avatar
    S tímto Fw 190 A-3 (W.Nr.313) pocházejícím z výzbroje III./JG 2 omylem přistál Lt. Armin Faber na britském letišti v Pembrey dne 23.6.1942. Farber se účastnil souboje s letouny RAF nad kanálem La Manche a dostal se až nad britskou pevninu. Zde proletěl kolem základny Bold Head, kde se právě chystal k přistání F/Sgt František Trejtnar od 310. čs. perutě RAF. Trejtnar se pokusil Němce přinutit k přistání na britské půdě, ale Farberovi se podařilo jeho Spitfiru Mk.VB (BL517, NN-E) ustřelit pravé křídlo. Čech tak musel vyskočit na padku, nicméně Farber byl totálně ztracený a po přeletů Bristolskéh zálivu přistál ve 20.35 hod. na letišti Pembrey. Stal se tak válečným zajatcem a dodal Spojencům první letuschopný Focke-Wulf.


    Zdroj:
    Rajlich, J: Na nebi hrdého Albionu, část 3, Svět křídel, Cheb



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/999#24507Verze : 0
    Avatar
    Fw 190 A-3 ze sestavy IV./JG 1 pojíždí na polním letišti ve Francii před vzletem na další bojový let.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/999#387084Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fw 190 Aa-3 z výzbroje tureckého letectva.

    (TuAF)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/999#83924Verze : 0
    MOD