Název: Name: | Šen-jang J-6 | Shenyang J-6 |
Originální název: Original Name: | 歼-6 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1959-DD.MM.196R Songling State-owned Machinery Factory, Shenyang, Liaoning | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1959-DD.MM.196R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | několik set / several hundreds | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.09.1959 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5172 kg | 11402 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7560 kg | 16667 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8662 kg | 19096 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,00 m | 29ft 6,32in |
Délka: Length: | 12,54 m | 41ft 1,69in |
Výška: Height: | 3,885 m | 12ft 8,94in |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,16 m2 | 270.82 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | WP-6 o tahu 25,50 kN / 31,87 kN s přídavným spalováním | WP-6, thrust 5730 lb / 7160 lb with afterburner |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1735 l (1800 l?) 2x 760 l přídavná nádrž | 382 Imp gal / 458 US gal (396 Imp gal / 476 US gal ?) 2x 167 Imp gal / 201 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1452 km/h v 10000 m | 902.2 mph in 32808 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | 57415 ft |
Dolet: Range: | 1400 km | 869.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2200 km | 1367 mi |
Výzbroj: Armament: | 3x kanon Typ 23-II ráže 23 mm 2-4x raketnice ORO-57K s 8 raketami ráže 57 mm 2x 250kg puma | 3x 23 mm Type 23-II cannon 2-4x ORO-57K rocket launcher with 8 57 mm unguided rockets 2x 551 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - mírně odlišná licenční varianta MiG-19S - stroje vyrobené v letech 1959-1960 trpěly následkem "Velkého skoku" mizernou kvalitou, většina nebyla převzata dokud nebyly důkladně přestavěny - v roce 1963 byla produkce obnovena s použitím ruských výrobních přípravků - exportní označení F-6 - uživatelé s otazníkem mohli používat F-6C, které prameny často neodlišují od F-6 | - slightly modified license variant of the MiG-19S - quality of the machines manufactured between 1959-1960 suffered as a result of the "Great Leap", most were not taken over until greatly rebuild - production was resumed in 1963 using Russian jigs - export designation F-6 - user states marked by ? probably used F-6C, as sources usually don't distinguish between these versions |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy. Chinese Aircraft: China's aviation industry since 1951. Hikoki Publications, Manchester 2008. ISBN: 9-781902-109046. Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-19: The Soviet Union's First Supersonic Fighters. Midland Publishing, Hinckley 2003. ISBN 1-85780-149-0. Pavlovský, Ivo; Ovčáčík, Michal; Susa, Karel. MiG-19 Farmer Day Interceptors & Two-seat variants. MARK I Ltd., Praha 2003. ISBN 80-900708-8-4. Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk; Hornát, Jiří; Skála, Stanislav. Ilustrovaná historie letectví: Bristol Beaufighter/MiG-19/Letov Š-328. Naše vojsko, Praha 1991. ISBN 80-206-0203-8. ruslet.webnode.cz |