DEU - L-10 Fridensengel

TTD:
Výrobce: Blohm & Voß Schiffswerft, Abteilung Flugzeugbau, Hamburg-Steinwerder

První pokusné vypuštění: 21. prosince 1943
Průměr těla: 440 mm
Délka: 3894 mm
Hmotnost: 218 kg (bez samotného torpéda)
Rozpětí: 2500 mm
rychlost: 87 m/s
Dosah: 9000 m


V podstatě se nejednalo o torpédo, ale o kluzák-nosič "klasického" torpéda LT 950 C.
Tento kluzák měl být vypouštěn mateřským letounem z výšky cca 2500 m, čímž by se podstatně zvýšil dosah torpéda oproti klasickému vypuštění. Asi tři sekundy po odhození se měl vysunout malý padáček či drak, který byl připojen ke kluzáku 25 m plouhým lankem. Torpédo mělo být za letu stabilizováno ve všech třech rovinách gyroskopickými autopiloty. Poté, co kluzák dosáhl výšky asi 10 m nad hladinou, drak měl dotykem s vodní hladinou spustit elektrické rozpojení samotného těla kluzáku a torpéda. To pak pokračovalo "běžnou vodní cestou" k cíli. Od září 1942 bylo pokusně vypuštěno asi 54 těchto kluzáků. Plánována byla výroba asi 330 kusů různých verzí, z nich bylo pravděpodobně vyrobeno asi 270, z nich bylo dalších 136 kusů použito k dalším pokusům a 34 kusů bylo přiděleno k polním testům KG 26.
Do konce války bylo celkem vvyrobeno asi 450 L 10, které ale nebyly nikdy bojově nasazeny.

Zdroj:
http://www.warbirdsresourcegroup.org/LRG/l10.htm
www.luftwaffen-projekte.de
http://www.rozhlas.cz/wwii/rozhlas/_zprava/165788
URL : https://www.valka.cz/DEU-L-10-Fridensengel-t11000#213280 Verze : 0
L-10 bylo klouzavé torpédo s doletem až 9 000 m, které ale nebylo nikdy použito bojově
URL : https://www.valka.cz/DEU-L-10-Fridensengel-t11000#33992 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více