Název: Name: | Fiat G.50 Freccia | Fiat G.50 Freccia |
Originální název: Original Name: | Fiat G.50 Freccia | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1937-DD.08.1940 Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1938-DD.08.1940 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 36 (série II.) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.02.1937 (Sn. MM.334) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1963 kg | 4328 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2402 kg | 5296 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2475 kg | 5456 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,990 m | 36ft 0,68in |
Délka: Length: | 8,03 m | 26ft 4,13in |
Výška: Height: | 3,280 m | 10ft 9,12in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,25 m2 | 196.44 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 131,53 kg/m2 | 26.94 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A.74 RC.38, vzduchem chlazený dvouhvšzdicový čtrnáctiválec, výkon 627 kW při 2 400 ot/min. v h= 3 810 m, vrtule trojlistá stavitelná Hamilton-Fiat o průměru 3 000 mm. | Fiat A.74 RC38, fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 840 hp at 12,500ft, driving a three-blade metal Hamilton-Fiat variable pitch propeller of 9ft 10,11in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 311 l (2x 46 l - nádrže v křídlech, 1x 100 l a 1x 68 l hlavní nádrže v trupu a 1x 51 l přídavná nádrž v trupu) | 57.2 UK gallaons plus provision for 11.4 UK gallons of auxiliary fuel in a fuselage tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 470 km/h v 5000 m | 292 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 425 km/h v 3810 m | 264.1 mph in 12500 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,7 m/s | 2696.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6.05 min do 5000 m | 6.05 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10700 m | 35105 ft |
Dolet: Range: | 445 km | 276.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 670 km | 416.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm (150 nábojů na hlaveň 300. | Two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in nose, 150 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Radiostanice: A.R.C.1 Fotokulomet: OMI FM62 Fiat G.50 Freccia představoval první jednoplošnou celokovovou stíhačku italského letectva. Porovnáme-li britské nebo německé soudobé stíhačky, nedosahoval Fiat G.50 jejich výkonů, ale byl velmi obratný letoun a italští stíhací piloti jej měli ve velké oblibě. Prototypy a první série čtyřiceti pěti letadel mělo zcela uzavřenou kabinu, piloti tuto kabinu nepřijali a vynutili si zavedení polootevřené kabiny. Prameny se rozcházejí v uváděných technických datech, rozdíly můžeme považovat za zanedbatelné. Sériová výroba dodala 211 letadel ve čtyřech výrobních sériích: I. série 45 letadel, II. série 36, letadel III. série 30 letadel a IV. série 100 letadel. | The Fiat G.50 Freccia (Arrow) was the first all-metal monoplane fighter to enter service with the Italian Air Force, but it was underpowered and under-armed compared to its British and German contemporaries. The G.50 was a very manoeuvrable aircraft, which appealed to the pre-war Italian fighter pilots. The prototypes and first forty five aircraft (Serie I.) had a fully enclosed cockpit, with a rearward sliding canopy. This was deeply unpopular amongst Italian fighter pilots, who were used to the open cockpit and manoeuvrability of their biplanes, and so the majority of G.50s were built with a semi-open cockpit. Different source give slightly different production figures for the G.50, but the differences are insignificant. |
Zdroje: Sources: | Gianni Cattaneo, The Fiat G.50, Aircraft in Profile Number 188, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967 L+K 12/1967, G-50 Freccia - Letadla 1939-1945 http://comandosupremo.com/g50.html www.xs4all.nl guide.supereva.it www.letletlet-warplanes.com www.historyofwar.org archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Trojpohledový náčrtek