Název: Name: | R. N. Conte di Cavour | R. N. Conte di Cavour |
Originální název: Original Name: | R. N. Conte di Cavour | |
Kategorie: Category: | bitevní loď | Battleship |
Třída: Class: | Conte di Cavour | |
Kódové označení: Pennant Number: | - | |
Loděnice: Builder: | Arsenale militare marittimo della Spezia, La Spezia | |
Založení kýlu: Laid Down: | 10.08.1910 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 10.08.1911 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 01.04.1915 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 11.11.1940 potopena / sunk by Fairey Swordfish | |
Velitel: Commander: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( ) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR V. divize bitevních lodí | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR V Battleship Divison |
Posádka: Crew: | 31 důstojníků, 969 poddůstojníků a námořníků 1) 31 Officers, 969 NCOs and Enlisted 1) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 23458 t | 23088 long tons |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | 25489 2) t | 25086 2) long tons |
Délka: Length: | 176,10 3) m | 577 ft 9 in 3) |
Šířka: Beam: | 28,00 4) m | 91 ft 10 in 4) |
Ponor: Draught: | 9,40 5) m | 30 ft 10 in 5) |
Pancéřování: Armour: | 1914: boky: 80–250 mm paluba: 24–40 mm hlavní dělové věže: 240–280 mm barbety: 130–230 mm velitelská věž: 280 mm 1937: paluba: 135–166 mm barbety: 130–280 mm | 1914: Waterline Belt: 3.1–9.8 in Deck: 0.9–1.6 in Main Gun Turrets: 9.4–11.0 in Barbettes: 5.1–9.1 in Conning Tower: 11 in 1937: Deck: 5.3–6.5 in Barbettes: 5.1–11.0 in |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 1914: 24x kotel Babcock & Wilcox 3x parní turbína Parsons 1937: 8x kotel Yarrow 2x parní turbína Belluzzo / Parsons | 1914: 24x Babcock & Wilcox Boiler 3x Steam Turbine Parsons 1937: 8x Yarrow Boiler 2x Belluzzo / Parsons Steam Turbine |
Výkon: Power: | 23116,7 6) kW při ? ot/min | 31000 6) bhp at ? rpm |
Šrouby: Propellers: | 4 7) | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | 1473 8) t | 1450 8) long tons |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | 39,8 9) km/h | 21.5 9) kt |
Dosah: Range: | 8889,6 km při rychlosti 18,5 10) km/h | 4800 nm at speed 10 10) kt |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 1914: 9x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (3x III) 4x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (2x II) 18x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1909 (18x I) 14x 76 mm dělo Cannone da 76/50 Mod. 1909 (14x I) 3x 450 mm torpédomet (3x I) 1920: 9x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (3x III) 4x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (2x II) 18x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1909 (18x I) 13x 76 mm dělo Cannone da 76/50 Mod. 1909 (14x I) 6x 76 mm dělo Cannone da 76/40 Mod. 1916/17 (6x I) 3x 450 mm torpédomet (3x I) 1937: 6x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x III) 4x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x II) 12x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1933 (6x II) 8x 100 mm dělo Cannone da 100/47 Mod. 1928 (4x II) 16x 37 mm kanon Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 (8x II) 12x 20 mm kanon Cannone-Mitragliera da 20/65 Mod. 1935 (6x II) | 1914: 9x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (3x III) 4x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (2x II) 18x Cannone da 120/50 Mod. 1909 Gun, cal. 4.7-in (18x I) 14x Cannone da 76/50 Mod. 1909 Gun, cal. 3-in (14x I) 3x Torpedo-tube, cal. 17.7-in (3x I) 1920: 9x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (3x III) 4x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (2x II) 18x Cannone da 120/50 Mod. 1909 Gun, cal. 4.7-in (18x I) 13x Cannone da 76/50 Mod. 1909 Gun, cal. 3-in (14x I) 6x Cannone da 76/40 Mod. 1916/17 Gun, cal. 3-in (6x I) 3x Torpedo-tube, cal. 17.7-in (3x I) 1937: 6x Cannone da 320/44 Mod. 1934 Gun, cal. 12.6-in (2x III) 4x Cannone da 320/44 Mod. 1934 Gun, cal. 12.6-in (2x II) 12x Cannone da 120/50 Mod. 1933 Gun, cal. 4.7-in (6x II) 8x Cannone da 100/47 Mod. 1928 Gun, cal. 3.9-in (4x II) 16x Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 Gun, cal. 1.5-in (8x II) 12x Cannone-Mitragliera da 20/65 Mod. 1935 Gun, cal. 0.79-in (6x II) |
Vybavení: Equipment: | ? | ? |
Nesená letadla: Aircraft Carried: | - | - |
Poznámka: Note: | 1) před rekonstrukcí posádka po rekonstrukci: 1.260 celkem 2) před rekonstrukcí plný výtlak po rekonstrukci: 29567 t 3) před rekonstrukcí délka po rekonstrukci: 186,40 m 4) před rekonstrukcí šířka po rekonstrukci: 28,60 m 5) před rekonstrukcí ponor po rekonstrukci: 10,42 m 6) před rekonstrukcí výkon po rekonstrukci: 69350,1 kW ? ot/min 7) před rekonstrukcí šroubů po rekonstrukci: 2 8) uhlí mazutu: 864 t 9) před rekonstrukcí rychlost po rekonstrukci: 51,9 km/h 10) před rekonstrukcí dosah po rekonstrukci: 5741,2 km při rychlosti 37 km/h 12.10.1933-01.06.1937 - rekonstrukce DD.05.1941 - zahájeny opravy 09.06.1941 - vyzdvižena 12.07.1941 - umístěna do plovoucího doku DD.09.1942 - znovu zprovozněny děla DD.06.1943 - opravy zastaveny 08.09.1943 - ukořistěna Němci 17.02.1945 - poškozena při náletu 23.02.1945 - převrátila se 27.02.1947 - sešrotována | 1) before reconstruction complement after reconstruction: total 1,260 2) before reconstruction full load displacement after reconstruction: 29100 long ton 3) before reconstruction lenght after reconstruction: 611 ft 7 in 4) before reconstruction beam after reconstruction: 93 ft 10 in 5) before reconstruction draught after reconstruction: 34 ft 2 in 6) before reconstruction power after reconstruction: 93000 bhp at ? rpm 7) before reconstruction propellers after reconstruction: 2 8) coal oil: 850 long ton 9) before reconstruction speed after reconstruction: 28 kt 10) before reconstruction range after reconstruction: 3100 nm at speed 20 kt 12.10.1933-01.06.1937 - modification DD.05.1941 - repair begun 09.06.1941 - salvage 12.07.1941 - entered to a floating dry dock DD.09.1942 - guns were operable DD.06.1943 - repar stopped 08.09.1943 - captured by German 17.02.1945 - damage by air raid 23.02.1945 - capsized 27.02.1947 - scrapped |
Zdroje: Sources: | digilander.libero.it www.agenziabozzo.it it.wikipedia.org en.wikipedia.org Pejčoch, Ivo - Novák, Zdeněk - Hájek, Tomáš: Válečné lodě [4] (Praha, Naše vojsko s. p., 1993, str. 115, ISBN 80-206-0357-3) |