Northrop Grumman RQ-4A Global Hawk

     
Název:
Name:
Northrop Grumman RQ-4A Global Hawk Northrop Grumman RQ-4A Global Hawk
Originální název:
Original Name:
Northrop Grumman RQ-4A Global Hawk
Kategorie:
Category:
bezpilotní průzkumný letoun unmanned reconnaissance aerial vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1998-DD.MM.1999 Teledyne Ryan Aeronautical Co., San Diego
DD.MM.1999-DD.MM.2006 Northrop Grumman Corp., Palmdale
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1998-DD.MM.2006
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
16
První vzlet:
Maiden Flight:
28.02.1998
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5148 kg 11350 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12134 kg 26750 lb
Rozpětí:
Wingspan:
35.42 m 116 ft 2 ½ in
Délka:
Length:
13.53 m 44 ft 4 ⅝ in
Výška:
Height:
4.63 m 15 ft 2 ¼ in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce AE3007H o tahu 33,8 kN Rolls-Royce AE3007H, thrust 7600 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
6985 kg 15400 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
635 km/h v ? m 395 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
19812 m 65000 ft
Maximální dolet:
Maximum Range:
17593 km 10932 mi
Vytrvalost:
Endurance:
34 h
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
Raytheon Integrated Sensor Suite Raytheon Integrated Sensor Suite
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Zaloga, Steven J.; Palmer, Ian. Unmanned Aerial Vehicles: Robotic Air Warfare 1917–2007, Osprey Publishing, Oxford 2008. ISBN 978-1-84603-243-1.
web.archive.org
http://www.airvectors.net/avpred_3.html
www.designation-systems.net
irp.fas.org
URL : https://www.valka.cz/Northrop-Grumman-RQ-4A-Global-Hawk-t41617#700491 Verze : 0
RQ-4A Global Hawk (Block 10)


Bezpilotní průzkumný prostředek


Výrobce: Northrop Grumman
Rozpětí: 35.4 m
Délka: 13.5 m
Výška: 4.6 m
Hmotnost max. vzletová: 12110.9 kg
Užitečný náklad: 907.2 kg
Dosah: 22236 km)
Max. dostup: 19.8 km
Rychlost: 630 km/h
Maximální výdrž: 35 hod
Pohon: Rolls-Royce AE3007H Turbofan
Northrop Grumman RQ-4A Global Hawk - zdroj: www.fas.org

zdroj: www.fas.org
URL : https://www.valka.cz/Northrop-Grumman-RQ-4A-Global-Hawk-t41617#162401 Verze : 0
GLOBAL HAWK


Je vysoko výkonný BP od firmy Teledyne Ryan Aeronautical, ktorý sa nachádza na samom vrchole celého amerického programu v oblasti BP. Patrí do skupiny strategických prieskumných bezpilotných prostriedkov kategórie HALE - High Altitude Long Endurance ktorá je charakterizovaná dosahom nad 1000 km a celkovou dobou letu 12 až 40 hodín.
Rozpätie krídla GLOBAL HAWK-u dosahuje úctihodných rozmerov 35 m pričom nezanedbateľná je i jeho dĺžka trupu 13,5 m. Pohonnú jednotku tvorí turbodúchadlový motor AE 3007H s maximálnym ťahom 36,5kN. Je umiestnený na hornej zadnej časti trupu medzi dvoma chvostovými plochami v tvare písmena „V “. V krídle zhotovenom z kompozitov na báze uhlíkového vlákna sú palivové nádrže, v ktorých môže byť údajne až 4000 kg paliva, ďalších 1800 kg paliva sa nachádza v trupovej nádrži. Prieskumné vybavenie s celkovou hmotnosťou 870 kg tvorí rádiolokátor a optoelektronické, infračervené systémy. V spodnej časti trupu za šachtou prednej podvozkovej nohy sa nachádza rádiolokátor firmy Rayethon s celkovou hmotnosťou 290 kg, pracujúci v pásme X v dvoch režimoch – v režime s vysokou rozlišovacou schopnosťou SAR - Synthetic Aperture Radar , alebo v režime indikácie pohyblivých cieľov MTI - Moving Target Indication. Ďalšie prieskumné vybavenie – elektrooptický a infračervený senzor, sa nachádza v stabilizovanom module v prednej spodnej časti bezpilotného prostriedku. Stabilizovaný modul sa môže pohybovať v horizontálnej rovine ± 80˚ a vo vertikálnej rovine v rozsahu ± 15°. Prieskumné údaje získané senzormi je možné prenášať prostredníctvom výkonného dátového spoja a satelitného komunikačného systému do pozemného riadiaceho a vyhodnocovacieho strediska. Na základe týchto faktov je možné uviesť príklad typickej misie vykonávanej GLOBAL HAWKom: Vo vzdialenosti viac než 2200 km od miesta štartu môže pôsobiť 24 hodín bez ohľadu na svetelné podmienky. Čas od získania prieskumných údajov a ich prenosu ku koncovému užívateľovi by sa mal pohybovať okolo 12 minút. V súčasnosti sú dva prototypy GLOBAL HAWK-u v skúšobnej prevádzke, ďalšie dva sú upravované. Do konca budúceho roka by mali byť vyrobené ďalšie dva kusy, ktoré budú predstavovať prechod medzi prototypom a sériovým prevedením. V roku 2003 by mal GLOBAL HAWK absolvovať vojskové skúšky a potom by mala začať sériová výroba. Podľa súčasných plánov velenia USAF by mali americké ozbrojené sily obdržať 48 až 60 kusov týchto prostriedkov. Uvedený počet pravdepodobne nebude konečný, lebo o GLOBAL HAWK prejavili záujem už aj niektoré európske krajiny a Austrália. Do budúcnosti USAF plánuje nasadenie GLOBAL HAWK-ov aj pri plnení úloh elektronického prieskumu a elektronického boja. Objavili sa aj úvahy o využití týchto prostriedkov pre zisťovanie vzdušných cieľov kde by mohli tvoriť aj akýsi doplnok v súčasnosti používaných lietadiel typu E-3 SENTRY systému AWACS.


zdroj: Machyniak,J., Szabo,S., Nečas,P.: Bezpilotný prieskumný prostriedok RQ-4 GLOBAL HAWK, Avionik, 12/2001
URL : https://www.valka.cz/Northrop-Grumman-RQ-4A-Global-Hawk-t41617#182757 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více