Pz.Kpfw. I Ausf. A

Panzerkampfwagen I Ausführung A
     
Název:
Name:
Pz.Kpfw. I Ausf. A Pz.Kpfw. I Ausf. A
Originální název:
Original Name:
Pz.Kpfw. I Ausf. A
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1936 Fried. Krupp Grusonwerk AG, Magdeburg
DD.MM.1934-DD.MM.1936 Henschel & Sohn GmbH, Kassel
DD.MM.1934-DD.MM.1936 Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Norimberk /
DD.MM.1934-DD.MM.1936 Daimler-Benz AG, Berlin /
DD.MM.1934-DD.MM.1936 Rheinische Metallwaren- und Maschinenfabrik AG, Düsseldorf /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1934-DD.06.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1075
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
5400 kg 11905 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4020 mm 13 ft 2 ¼ in
Délka korby:
Hull Length:
4020 mm 13 ft 2 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
2060 mm 6 ft 9 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
1720 mm 5 ft 7 ¾ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
295 mm 11 ⅝ in
Šířka pásu:
Track Width:
280 mm 11 in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,04 MPa 5.8 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
čelo - 8-13 mm
boky - 13-14,5 mm
zadok - 13 mm
strop - 8 mm
dno - 5 mm

Veža:
štít - 15 mm
čelo - 14 mm
boky a zadok - 13 mm
strop - 8 mm
Hull:
front - 8-13 mm
sides - 13-14,5 mm
rear - 13 mm
top - 8 mm
belly - 5 mm

Turret:
mantlet - 15 mm
front - 14 mm
sides & rear - 13 mm
top - 8 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Krupp M 305 (vzduchom chladený benzínový 4-valec objemu 3,5 litra) Krupp M 305 (4 cyl., air cooled, gasoline 3,5 l.)
Výkon:
Power:
44,1 kW při 2500 ot/min 59.1 bhp at 2500 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
ZF F.G.35 (5+R) ZF F.G.35 (5+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
37,5 km/h 23 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
12 km/h 7 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
140 km 87 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
93 km 58 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,4 m 55 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,37 m 15 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,6 m 24 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
2x guľomet M.G.13k kaliber 7,92 mm (2.250 nábojov) 2x machine gun M.G.13k cal. 7,92 mm (2.250 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
- -
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 67/280/90 (89 článkov v jednom páse)
Tracks:
Kgs 67/280/90 (89 links per side)
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzer Tracts No.1-1 - Panzerkampfwagen I - Kleintraktor to Ausf.B, Panzer Tracts, 2002, ISBN: 0-9708407-6-4
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-I-Ausf-A-t6385#453995 Verze : 0
Barjatinskij, M.: Tanki vermachta, Askoľd, 1993, ISBN 5-86579-002-1 (Барятинский, М.: Танки вермахта, Аскольд 1993)

Pz.Kpfw. I Ausf. A - Pz.Kpfw. I Ausf. A

Pz.Kpfw. I Ausf. A
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-I-Ausf-A-t6385#621755 Verze : 3
Panzerkampfwagen I Ausf A (Sd Kfz 101) sa označoval aj ako LaS, prípadne MG Panzerwagen (Vs Kfz 617). Jednotlivé vyrobené podvozky mali výrobné čísla 9000-10477. Tank bol vybavený zameriavačom TZF2 a rádiostanicou FuG2. Išlo o prvý nemecký tank, ktorý sa masovo vyrábal. Pôvodne bola objednaná výroba 135 ks firmou Krupp, ktorá bola neskôr v januári 1934 rozšírená o ďalších 450 ks.


Tank používal rovnaký podvozok ako vozidlo na výcvik vodičov Pz.Kpfw. I Ausf A ohne Aufbau, pričom podvozok bol nad úrovňou pásu zakrytý pancierovou nástavbou na ktorú bola excentricky (na pravú stranu) umiestnená veža, čo umožnilo umiestniť poklop pre vstup vodiča (na ľavej strane vedľa veže). Dvojica guľometov bola spriahnutá a bola umiestnená v prednej časti veže. Hoci bola osádka tanku iba dvojmiestna, v trupe a vo veži bolo vytvorených celkom 11 strielní (6 x veža, 5 x trup) pre streľbu ručnými zbraňami. Pôvodná konštrukcia podvozku spôsobovala prehrievanie motora, čo bolo riešené prekonštruovaním pancierového krytu motora a pridaním dvojice ventilátorov odsávajúcich prehriaty vzduch od chladiča mimo motorový prietor (v zadnej časti tanku).


Prvý Pz I Ausf A bol do výzbroje zaradený v septembri 1934. Do júla 1935 bolo dodaných už 475 ks. Tanky umožnili vytvoriť základ tankových síl Wehrmachtu a spolu s výcvikovými Pz I Ausf A ohne Aufbau sa podieľali na výcviku tankových osádok. V rokoch 1939 a 1940 boli tieto tanky vo výzbroji všetkých nemeckých tankových jednotiek a akíven sa zúčastnili bojov v Poľsku a vo Francúzsku. Zúčastnili sa aj invázie do Nórska a Dánska v zostave Pz-Abt 40. Koncom roku 1940 a začiatkom roku 1941 sa začali vyraďovať z výzbroje hlavných bojových jednotiek a v roku 1941 bojovali už iba vo Fínsku a v Severnej Afrike.


Zdroj: Peter Chamberlain, Hilary L. Doyle - Encyklopedia of German Tanks of World War 2, Arms and Armor Press 1993, ISBN: 1-85409-214-6
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-I-Ausf-A-t6385#285254 Verze : 0
Přidávám co jsem zatím našel. Mám jich asi ještě 20, ale teď se mi s tím nechce hrát.


Foto via:
www.achtungpanzer.com
http://www.panzernet.net/panzernet/
http://www.wwiivehicles.com/germany/tanks-light/
Pz.Kpfw. I Ausf. A -


Pz.Kpfw. I Ausf. A -


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-I-Ausf-A-t6385#166878 Verze : 0
Pz.Kpfw. I Ausf. A ("bílá 112"), Musée des Blindés, 2004. Tento tank byl nalezen při stavebních pracích u Bad Tölz v jižním Bavorsku v dubnu 1984. V rozmezí let 1987 až 1988 byl dílnami Bundeswehru rekonstruován do provozuschopného stavu a následně "zaveden" do sbírek Panzermuseum Munster. Tento tank byl vyroben závodem Krupp-Gruson Werk (výrobní číslo podvozku 9035) v prosinci 1934. V roce následujícím sloužil u Kraftfahrlehr-Kommando Zossen jako školní vozidlo pro výcvik řidičů. Na začátku války sloužil u Panzerersatz- und Ausbildungsabteilung v Bad Tölz. (©Radek Havelka)







URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-I-Ausf-A-t6385#242447 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více