Boeing X-51A Waverider

     
Název:
Name:
X-51A WaveRider X-51A WaveRider
Originální název:
Original Name:
X-51A WaveRider
Kategorie:
Category:
bezpilotní výzkumný letoun unmanned research aerial vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2010-DD.MM.201R The Boeing Co. Phantom Works, El Segundo
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2010-DD.MM.201R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
26.05.2010
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné other
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezkřídlé letadlo wingless aircraft
Podvozek:
Undercarriage:
jiný other
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
žádné none
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1814 kg 4000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
? m ?
Délka:
Length:
7.62 m 25 ft
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jiný other
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney Rocketdyne SJY61 (motor scramjet) Pratt & Whitney Rocketdyne SJY61 (scramjet engine)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
6276 km/h v ? m 3900 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Vytrvalost:
Endurance:
? h
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Vybavení:
Equipment:
měřicí přístroje measurement instruments
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- aerodynamické provedení: bezkřídlé vztlakové těleso
- vývoj letounu pro hypersosické rychlosti
- vývojový letoun bez podvozku
- použité palivo JP-7 (Jet Propellant 7, MIL-DTL-38219)
- aerodynamic design: wingless uplift body
- development aircraft for hypersonics speed
- development aircraft without undercarriage
- use propellant JP-7 (Jet Propellant 7, MIL-DTL-38219)
Zdroje:
Sources:
US Air Force
Defence Talk
Boeing
Pokud není uvedeno jinak, je u mnou uvedených fotografií zdrojem USAF
URL : https://www.valka.cz/Boeing-X-51A-Waverider-t93388#359987 Verze : 0
.
Boeing X-51A Waverider - Boeing X-51A WaveRider na technologickém vozíku

Boeing X-51A WaveRider na technologickém vozíku
URL : https://www.valka.cz/Boeing-X-51A-Waverider-t93388#349601 Verze : 1
Boeing X-51A WaveRider je přivážen k podvěšení pod křídlo B-52G


URL : https://www.valka.cz/Boeing-X-51A-Waverider-t93388#349602 Verze : 0
Boeing X-51A WaveRider je podvěšen pod křídlem B-52G





URL : https://www.valka.cz/Boeing-X-51A-Waverider-t93388#349603 Verze : 0
Boeing X-51A WaveRider při letových zkouškách bez vypuštění 09.12.2009
Boeing X-51A WaveRider at flight tests without launching december 9, 2009


URL : https://www.valka.cz/Boeing-X-51A-Waverider-t93388#349605 Verze : 0
Další obrázky bezpilotního hyperzvukového létajícího prostředku Boeing X-51A WaveRider


Zdroj:
Novosti VPK
Boeing

Boeing X-51A Waverider - Boeing X-51A WaveRider - umělecká vize hyperzvukového letu letu

Boeing X-51A WaveRider - umělecká vize hyperzvukového letu letu
Boeing X-51A Waverider - Boeing X-51A WaveRider

Boeing X-51A WaveRider
URL : https://www.valka.cz/Boeing-X-51A-Waverider-t93388#359962 Verze : 0

Diskuse

V tabuľke by malo byť miesto "jednoplošník" a "lietajúce krídlo" uvedené skôr "bezkrídly" a "vztlakový trup/teleso", objekt tiež nemá podvozok ani žiadne iné pristávacie zaradenie (so záchranou prostriedku sa v tejto fáze testov ešte nepočíta).
Ako už napovedá názov prostriedku - "Wave Rider" - teleso vytvára vztlakovú silu na intenzívnych rázových vlnách a lieta s relatívne vysokým uhlom nábehu (vzhľadom na "normálny" uhol nábehu pri predpokladaných letových rýchlostiach), takže vytvára kompresný vztlak, nie "klasickým" spôsobom z rozdielu tlakov pri obtekaní profilu.
Valcové teleso so stabilizátormi v zadnej časti objektu je urýchľovací raketový motor (veľmi pravdepodobne oddelovací), samotné teleso X-51 končí pomerne tesne za trojicou kormidiel.
Výstupný systém motoru je pod trupom, na konci tej "hranatej časti" - je to vlastne celý motor.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-X-51A-Waverider-t93388#360006 Verze : 0
Díky, šablona ty varianty ale neumožňuje, tak jsem to dal do poznámky.


Startovací motor je oddělovací určitě, je to vidět i na uměleckém ztvárnění letu, kde je nakreslen.


Ta kormidla nejsou tři, ale čtyři.


Právě se v šabloně zjevilo "bezkřídlé letadlo", tak tam je
URL : https://www.valka.cz/Boeing-X-51A-Waverider-t93388#360016 Verze : 0
Kormidlá sú veľmi zaujímavo konštruované - nemajú "tradičnú" nábežnú hranu, naopak, miesto nej majú štrbinu.
Celkom by ma zaujímalo, ako to má fungovať...
IMHO - zrejme má byť štrbinou vyfukovaný plyn, ktorý má znížiť tepelné namáhanie kormidiel.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-X-51A-Waverider-t93388#360120 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více