Název: Name: | Köln | Köln |
Originální název: Original Name: | Köln | |
Kategorie: Category: | lehký křižník | Light Cruiser |
Třída: Class: | Königsberg | |
Kódové označení: Pennant Number: | - | |
Loděnice: Builder: | Reichsmarinewerft Wilhelmshaven, Wilhelmshaven | |
Založení kýlu: Laid Down: | 07.08.1927 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 23.05.1928 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 15.01.1930 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 30.03.1945 potopena / sunk | |
Velitel: Commander: | 15.01.1930-01.10.1930 Schröder, Ludwig von (Fregattenkapitän) 01.10.1930-27.09.1932 Schröder, Ludwig von (Kapitän zur See) 28.09.1932-01.10.1933 Schniewind, Otto (Fregattenkapitän) 01.10.1933-19.03.1934 Schniewind, Otto (Kapitän zur See) 20.03.1934-01.10.1934 Fuchs, Werner (Fregattenkapitän) 01.10.1934-30.09.1935 Fuchs, Werner (Kapitän zur See) 01.10.1935-01.04.1936 Backenköhler, Otto (Fregattenkapitän) 01.04.1936-15.10.1937 Backenköhler, Otto (Kapitän zur See) 16.10.1937-14.01.1940 Burchardi, Theodor (Kapitän zur See) 15.01.1940-28.05.1941 Kratzenberg, Ernst (Kapitän zur See) 29.05.1941-28.03.1942 Hüffmeier, Friedrich (Kapitän zur See) 29.03.1942-24.05.1942 Strobel, Hellmuth (Korvettenkapitän) 25.05.1942-12.12.1942 Baltzer, Martin (Kapitän zur See) 13.12.1942-17.02.1943 Meyer, Hans Karl (Kapitän zur See) 18.02.1943-31.03.1944 -, - ( ) 01.04.1944-DD.01.1945 Strobel, Hellmuth (Fregattenkapitän) DD.01.1945-30.03.1945 Brande, Fritz-Henning (Korvettenkapitän) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? |
Posádka: Crew: | při vstupu do služby: 21 důstojníků a 493 poddůstojníků a námořníků v průběhu války: 23 důstojníků a 820-850 poddůstojníků a námořníků after commissioned: 21 Officers a 493 NCOs and Sailors during the war: 23 Officers a 820-850 NCOs and Sailors | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 6750 1) t | 6643 1) long tons |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | 7700 2) t | 7578 2) long tons |
Délka: Length: | 174,00 m | 570 ft 10 in |
Šířka: Beam: | 15,30 3) m | 50 ft 2 in 3) |
Ponor: Draught: | 6,28 4) m | 20 ft 7 in 4) |
Pancéřování: Armour: | boky: 50-70 mm paluba: 20-30 mm torpédové přepážky: 15 mm velitelská věž: 30-100 mm barbety: 30 mm dělové věže: 20-30 mm | Belt: 20-28 in Deck: 8-12 in Torpedo Bulkhead: 6 in Conning Tower: 12-39 in Barbette: 12 in Gun Turret: 8-12 in |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 6x kotel 4x parní turbína 2x vznětový 10 válcový čtyřdobý motor MAN W 10 V 26/33 (1342 kW) 3x turbogenerátor | 6x Boiler 4x Steam Turbine 2x 4-stroke V10 MAN W 10 V 26/33 Diesel Engine (1800 bhp) 3x Turbo-generator |
Výkon: Power: | 50856.7 kW při ? ot/min | 68200 bhp at ? rpm |
Šrouby: Propellers: | 2 | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | 1350 5) t | 1329 5) long tons |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | 59,3 km/h | 32 kt |
Dosah: Range: | 10556,4 km při rychlosti 35,2 5) km/h | 5700 nm at speed 19 5) kt |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 9x 15 cm S.K. C/25 ve třech věžích LC/25 (3x III) 2x 8,8-cm-SK L/45 na lafetě C/13 (2x I) 8x 3,7 cm S.K. C/30 na dvojlafetě C/30 (4x II) 8x 2 cm S.K. C/30 na lafetě C/30 (8x I) 12x 533 mm torpédomet (4x III) 120 min 1939 9x 15 cm S.K. C/25 ve třech věžích LC/25 (3x III) 6x 8,8 cm S.K. C/32 na dvojlafetě C/35 (3x II) 8x 3,7 cm S.K. C/30 na dvojlafetě C/30 (4x II) 8x 2 cm S.K. C/38 na lafetě C/30 (8x I) 12x 533 mm torpédomet (4x III) 120 min | 9x 15 cm S.K. C/25 in tripple gun turrets LC/25 (3x III) 2x 8,8-cm-SK L/45 on single mounts C/13 (2x I) 8x 3,7 cm S.K. C/30 on double mount C/30 (4x II) 8x 2 cm S.K. C/30 on single mount C/30 (8x I) 12x Torpedo-tube, cal. 21-in (4x III) 120 mines 1939 9x 15 cm S.K. C/25 in tripple gun turrets LC/25 (3x III) 6x 8,8 cm S.K. C/32 on double mounts C/35 (3x II) 8x 3,7 cm S.K. C/30 on double mounts C/30 (4x II) 8x 2 cm S.K. C/38 on single mounts C/30 (8x I) 12x Torpedo-tube, cal. 21-in (4x III) 120 mines |
Vybavení: Equipment: | radar FuMO 21 letecký katapult | FuMO 21 Radar Aircraft Catapult |
Nesená letadla: Aircraft Carried: | 2x letoun Heinkel He 60 později 2x letoun Arado Ar 196 | 2x Heinkel He 60 Seaplane later 2x Arado Ar 196 Seaplane |
Poznámka: Note: | 1) původně po přestavbě: 6730 t 2) původně po přestavbě: 8350 t 3) původně po přestavbě: 16,60 m 4) původně po přestavbě: 6,20 m 5) původně po přestavbě: 1460 t 6) anebo 13519,6 km při rychlosti 31,5 km/h cena: 36.000.000,- RM (1930) | 1) before modernization after modernization: 6624 long tons 2) before modernization after modernization: 8218 long tons 3) before modernization after modernization: 54 ft 6 in 5) before modernization after modernization: 20 ft 4 in 5) before modernization after modernization: 1437 long tons 6) or 7300 nm at speed 17 kt cost: 36,000,000.00 RM (1930) |
Zdroje: Sources: | www.lexikon-der-wehrmacht.de https://www.world-war.co.uk/germany/konigsberg.php https://ww2db.com/ship_spec.php?ship_id=C511 www.naval-encyclopedia.com de.wikipedia.org |