INS Vikrant
Typ : Lehká letadlová loď
Třída : Majestic
Výrobce : Vickers-Armstrong / Harland and Wolff
Stavba zahájena : 12.11.1943
Stavba dokončena : 22.11.1945
Zařazení do služby* : 04.03.1961
Vyřazení ze služby* : 31.01.1997
* - pozn : Do Indického námořnictva
Délka : 213.3 m (192 m na čátře ponoru)
Šířka : 39 m (24.4 m na čáře ponoru)
Ponor : 7.3 m
Výtlak : 15 700 t standardní, 19 500 t plný
Posádka : 1075 (1340 v plném bojovém nasazení)
Pohon : 2 parní turbíny Parsons (výkon 40 000 HP (30 MW)), 4 kotle Admiralty
Max. Rychlost : 23 uzlů
Dosah : 19 000 km při 14 uzlech
Výzbroj : 16 (později 8) x 40 mm protiletadlové kanony Bofors
Letadla : Sea King Mk42B/Mk42C, Aérospatiale Alouette III, Sea Harrier FRS.51, Breguet Br.1050 Alizé
Původně britská loď R49 HMS Hercules, která byla ale po skončení 2. sv. války ještě nedokončená zakonzervována a práce na ní byly obnoveny až v roce 1957, kdy jí Royal Navy prodalo Indii, kde o 4 roky později vstoupila do služby jako první letadlová loď Indického námořnictva.
Sloužila velmi dlouho a úspěšně, ale v 90. letech už byla v natolik špatném stavu, že nemohla být nadále aktivně nasazována. Roku 1997, tedy po 36 letech služby, byla formálně vyřazena a umístěna do muzea v Bombaji.
Typ : Lehká letadlová loď
Třída : Majestic
Výrobce : Vickers-Armstrong / Harland and Wolff
Stavba zahájena : 12.11.1943
Stavba dokončena : 22.11.1945
Zařazení do služby* : 04.03.1961
Vyřazení ze služby* : 31.01.1997
* - pozn : Do Indického námořnictva
Délka : 213.3 m (192 m na čátře ponoru)
Šířka : 39 m (24.4 m na čáře ponoru)
Ponor : 7.3 m
Výtlak : 15 700 t standardní, 19 500 t plný
Posádka : 1075 (1340 v plném bojovém nasazení)
Pohon : 2 parní turbíny Parsons (výkon 40 000 HP (30 MW)), 4 kotle Admiralty
Max. Rychlost : 23 uzlů
Dosah : 19 000 km při 14 uzlech
Výzbroj : 16 (později 8) x 40 mm protiletadlové kanony Bofors
Letadla : Sea King Mk42B/Mk42C, Aérospatiale Alouette III, Sea Harrier FRS.51, Breguet Br.1050 Alizé
Původně britská loď R49 HMS Hercules, která byla ale po skončení 2. sv. války ještě nedokončená zakonzervována a práce na ní byly obnoveny až v roce 1957, kdy jí Royal Navy prodalo Indii, kde o 4 roky později vstoupila do služby jako první letadlová loď Indického námořnictva.
Sloužila velmi dlouho a úspěšně, ale v 90. letech už byla v natolik špatném stavu, že nemohla být nadále aktivně nasazována. Roku 1997, tedy po 36 letech služby, byla formálně vyřazena a umístěna do muzea v Bombaji.