CZK - BVP-1

     
Název:
Name:
BVP-11) BVP-11)
Originální název:
Original Name:
BVP-1
Kategorie:
Category:
bojové vozidlo pěchoty infantry fighting vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1971-DD.MM.1978 Podpolianske strojárne Detva n.p., Detva / 8)
DD.MM.1978-DD.MM.19RR Závody ťažkého strojárstva Detva n.p., Detva / 8)
DD.MM.1971-DD.MM.1978 Strojárske a metalurgické závody n.p., Dubnica nad Váhom / 9)
DD.MM.1978-DD.MM.19R Závody ťažkého strojárstva Dubnica nad Váhom n.p, Dubnica nad Váhom / 9)
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1971-DD.MM.1987
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
17295
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1968 (ověřovací série / initial batch)
Osádka:
Crew:
3
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
8 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
13000 kg 28660 lb
Celková délka:
Overall Length:
6735 mm 22 ft 1 ⅛ in
Celková šířka:
Overall Width:
2940 mm 9 ft 7 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2068 mm 6 ft 9 ⅜ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
370 mm 1 ft 2 ⅝ in
Pancéřování:
Armour:
6 - 23 (33) mm 0.2 - 0.9 (1.3) in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
UTD-20
- čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- počet válců: 6 do V
- sklon válců: 120°
- maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm
- hmotnost: 665 kg + 5%
- rozměry:
-- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele)
-- šířka: 1 150 mm
-- výška: 732 mm
- kompresní poměr: 15,8
- objem válců: 15,9 l
UTD-20
- four-stroke, liquid cooled, diesel
- number of cylinders: 6 in V
- angle of cylinders: 120°
- maximum torque: 723 (+36/-72) lb.ft
- weight: 1466 lb + 5%
- dimensions:
-- length: 31,1 in (including protruding shaft)
-- width: 45,3 in
-- height: 28,8 in
- compression ration: 15,8
- swept volume: 970 cu in
Výkon:
Power:
220 kW při 2600 ot/min 295 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická synchronizovaná převodovka
- počet stupňů: 5+1
- hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg
mechanical synchromesh gearbox
- number of gears: 5+1
- weight of gearbox with main clutch and planetary cross-drive transmission: 1182 lb
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
65 km/h 40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
40-452) km/h 25-282) mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
550-600 km 342-466 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m 28in
Brodivost:
Fording Depth:
-3) m -3)
Výzbroj:
Armament:
kanón 2A28
- ráže: 73 mm
- náboje: 40 kusů PG-15V



spřažený kulomet PKT
- ráže: 7,62 mm
- náboje: 2000 kusů



protitankový raketový komplet Maljutka (další odkaz)
- počet střel 9M14M: 4 ks
- vzdálenost řízeného dostřelu: 500 až 3000 m
2A28 gun
- calibre: 73 mm
- ammunition: 40 rounds of PG-15V



PKT coaxial machine gun
- calibre: 7.62 mm
- ammunition: 2000 rounds



Malyutka (other link) anti-tank guided missile system
- number of 9M14M missiles: 4 pcs
- guided range: 547 to 3281 yrd
Uživatelské státy:
User States:










4)






5)

6)
7)










4)






5)

6)
7)
Poznámka:
Note:
1) licence BMP-1 (Objekt 765 Sp.2)
2) průměrná rychlost na suché nezpevněné cestě
3) vozidlo je obojživelné;
- maximální rychlost (vpřed): min. 7 km/h
- maximální rychlost (vzad): ~ 2 km/h
4) jako BMP-1A1
5) jako Pbv 501
6) 50 vozidel ze skladů EXCALIBUR ARMY dodaných v roce 2017 přes společnost Wtórplast, upraveny na BMP-1AK
7) pouze pro zkušební a výcvikové účely
8) vozidla pro ČSLA a export mimo SSSR
9) vozidla pro SSSR
1) license of BMP-1 (Object 765 Sp.2)
2) average speed on dry unpaved road
3) the vehicle is amphibious;
- maximum speed (forward): min. 4.3 mph
- maximum speed (backwards): ~ 1.2 mph
4) as BMP-1A1
5) as Pbv 501
6) 50 vehicles from EXCALIBUR ARMY stocks delivered through Wtórplast company, modified to BMP-1AK
7) for evaluation and training purposes only
8) vehicles for Czechoslovakia and export outside the USSR
9) vehicles for the USSR
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#425266 Verze : 4
BVP-1


Sovětské bojové vozidlo pěchoty BMP-1 vyráběné v československé licenci.


BVP-1 je bojové obojživelné pásové vozidlo určené pro zvýšení pohyblivosti a palebné síly motorizovaných jednotek a k ničení obrněných cílů a živé síly protivníka.


Na základě licenční smlouvy mezi Československem a SSSR z roku 1966 byla dodána výrobní dokumentace, na jejímž základě vznikla roku 1968 ověřovací série vozidel BVP-1. Po změnách v konstrukci začala v roce 1970 sériová výroba, která pokračovala až do roku 1987. Celkem bylo v ČSSR vyrobeno 17 295 vozidel BVP-1 v základní verzi.


Jako první útvar ČSLA byl na BVP-1 v roce 1974 přezbrojen 49. motostřelecký pluk dislokovaný v Mariánských Lázních. V následujícím roce proběhlo přezbrojení 57. motostřeleckého pluku ve Stříbře. V roce 1976 dokončil přezbrojení 10. motostřelecký pluk z Janovic. O rok později se vozidla BVP-1 dostala do výzbroje 3. a 79. motostřeleckého pluku. V roce 1978 byly přezbrojeny 62. a 9. motostřelecký pluk. Roku 1979 byly BVP-1 zavedeny do výzbroje 5. motostřeleckého pluku. V letech 1974 až 1976 byly přezbrojoveny 2 roty 8. (plně přezbrojen asi v roce 1979) a 63. motostřeleckého pluku (plně přezbrojen asi v roce 1980).
V roce 1981 byly z OT-62 na BVP-1 přezbrojeny všechny motostřelecké roty tankových pluků 1., 9. a 4. tankové divize. U zbylých tankových divizí toto přezbrojení proběhlo v roce 1982. K 1.7. 1988 se ve výzbroji ČSLA nacházelo 2074 kusů vozidel BVP-1.


Do Sovětského svazu mělo být údajně vyvezeno zhruba 5100 strojů typu BVP-1 vyrobených v Československu.


K 31. prosinci 1997 se ve výzbroji AČR nacházelo celkem 597 kusů vozidel BVP-1 a 18 exemplářů velitelské verze BVP-1K.


Zdroje
1) Tank-26-8 - Bojové vozidlo pěchoty BVP-1, Praha, 1977
2) http://www.vojenstvi.cz/vasedotazy_61.htm
URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#50643 Verze : 1
BVP-1 ("bílá 459") ze stavu 33. výcvikového střediska, léto 2002.
CZK - BVP-1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#50645 Verze : 0
Služba v ČSLA
CZK - BVP-1 - Promazávání vahadla pojezdového kola

Promazávání vahadla pojezdového kola
CZK - BVP-1 -


CZK - BVP-1 -


CZK - BVP-1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#50646 Verze : 0
V době zavedení do výzbroje tehdejší ČSLA byl typ označován jako OT-70, později přeznačen na BVP-1.


V příloze jsou fotografie jednoho z BVP-1 českého kontingentu KFOR, podle zúčastněných budí tato vozidla stále velkou pozornost našich aliančních kolegů (v tomto případě dánského nadporučíka).
Na vozidle je docela zajímavá kamufláž a obrázky (Bart a čert) svědčí o zřetelně osobním vztahu střelce operátora a řidiče k vozidlu... inu, co jsme dříve nesměli, je nyní uznáno za výraz "esprit de corps".
Ze zúčastněných jsem pro jistotu udělal "černochy", jen aby se necítili dotčeni.
I na snímku s trojicí našich je prý ten dánský důstojník, v daném momentě prý si vychutnával pohodlí do bojové polohy spuštěné sedačky řidiče...
CZK - BVP-1 -


CZK - BVP-1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#74641 Verze : 0
z generálky
CZK - BVP-1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#90983 Verze : 1
z cvičenia
CZK - BVP-1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#93518 Verze : 0
maskovanie... Rolling Eyes
CZK - BVP-1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#93520 Verze : 0
bez blatníkov.... Wink
CZK - BVP-1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#93522 Verze : 0
preprava
CZK - BVP-1 -


CZK - BVP-1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#93745 Verze : 0
Záber z výcviku ....
CZK - BVP-1 - Vlnolam v akcii ...   ©  ATOM

Vlnolam v akcii ... © ATOM
URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#206462 Verze : 0
Slovensko - ukázka na akci ve Starém Tekově 2007
CZK - BVP-1 -


CZK - BVP-1 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#227850 Verze : 0
BVP-1 na dvoře firmy Excalibur Army, Přelouč 21.10.2007
CZK - BVP-1 - zdroj: vlastní archív

zdroj: vlastní archív
URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#233952 Verze : 0
BVP-1 alias BWP-1 a Wojsko Polskie


V polské armádě stále slouží 1297 starších BVP-1, které byly zakoupeny v ČSSR v letech 1973 - 1988. V letech 1973 - 1980 bylo zakoupeno 629 vozidel a během let 1981 - 88 dalších 668. Zajímavé je, že Polsko začalo již v roce 1967 připravovat licenční výrobu BVP-1 v Hucie Stalowa Wola pod označením TB-40 (transporter bojowy). Ze SSSR bylo převzato 85% konstrukční dokumentace, 70% technologické a byly též vystavěny montážní haly. Na podzim 1969 byl celý program, přesto že bylo již proinvestováno 600 mil. zlotých, z rozhodnutí Wladyslawa Gomulky zrušen jako příliš nákladný. Po tomto rozhodnutí převzalo licenční produkci BVP-1 Československo, když před tím nepřistoupilo na společnou výrobu těchto vozidel s Polskem. Zřejmě jako důsledek ze zkušeností s výrobou OT-64.


Autor: Ivan Bouchal

CZK - BVP-1 - BWP-1 v mírové misi SFOR na území Bosny a Hercegoviny (NATO)

BWP-1 v mírové misi SFOR na území Bosny a Hercegoviny (NATO)
URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#416257 Verze : 1

Diskuse

Vyvážali sme BVP-1 do Iraku? Alebo sú na fotografiách zničenej Irackej techniky sovietske BMP-1?
URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#400818 Verze : 0
Těžko říct. Vzhledem k tomu, kolik se BVP-1 vyrobilo, bych to tipoval, že nějaké se do Iráku dostaly. S určitostí můžu jen říct, že do roku 1980 žádné BVP-1 do Iráku dodány nebyly (přinejmenším ne přímo z ČSSR).
URL : https://www.valka.cz/CZK-BVP-1-t10483#400822 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více