CZK - VT-34 (vyprošťovací tank)

     
Název:
Name:
VT-34 VT-34
Originální název:
Original Name:
VT-34
Kategorie:
Category:
vyprošťovací tank armoured recovery vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1957-DD.MM.1958 ČKD Sokolovo n.p., Praha /
DD.MM.1960-DD.MM.1963 Závody J. V. Stalina n.p., Martin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1957-DD.MM.1963
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 (ČKD) + 285 (ZJVS)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1957
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
31000 kg 68343 lb
Celková délka:
Overall Length:
7850 mm 25 ft 9in
Celková šířka:
Overall Width:
3000 mm 9 ft 10 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
2450 mm 8 ft ½ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Pancéřování:
Armour:
? ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
V-2-34
- dvanáctiválcový do V, čtyřtaktní, vznětový s přímým vstřikováním a kapalinovým chlazením
- maximální kroutící moment: 2 200 Nm při 1 200 ot/min
- palivo: motorová nafta
- chladící kapalina
- - v letním období - voda
- - v zimním období – nízkotuhnoucí směs
- spouštění motoru: elektrické (pomocné spouštění vzduchem)
- objem chladící soustavy: 107 l
- objem mazací soustavy: 85 l / 60 l
V-2-34
- V-type, four-stroke, diesel with direct injection, water cooled
- number of cylinders: 12
- maximum torque: 1622.6 lb.ft at 1 200 rpm
- cooling liquid:
- summer: water
- winter: slow-setting mixture
- engine starting: electrical (auxiliary air starting)
- cooling liquid volume: 23.5 Imp gal
- lubricating system volume: 18.7 Imp gal / 13.2 Imp gal
Výkon:
Power:
368 kW při 1800 ot/min 493.5 bhp at 1800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Mechanická
- počet převodových stupňů: 5 vpřed + 1 vzad
- ovládání: mechanické
Mechanical
- number of gears: 5 forward + 1 reverse
- control: mechanical
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
55 km/h 34 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
25 km/h 16 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
220 km 137 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
160 km 99 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,73 m 29 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,3 m 51 in
Nástavba:
Superstructure:
Základní údaje nástavby:
Bez ochrany proti ZHN.

Max. priemer bubna hlavného navijaka: 1,09 m
Dĺžka bubna: 1,28 m
Rýchlosť navíjania (odvíjania) pri frekvencii otáčania 1100 - 1800 ot./min: 0,2 - 0,3 m/s
Priemer ťažného lana: 33,5 mm
Dĺžka ťažného lana: 125 m
Menovitá pevnosť ťažného lana: 92,7 t
Max. ťažná sila cez 1 kladku: 60 t
Max. ťažná sila cez 2 kladky: 90 t
Max. ťažná sila cez 3 kladky: 120 t

Pomocný navijak bubnový:
Ťažná sila pri pracovnom chode: 500 kg
Priemer lana: 8 mm
Pracovná dĺžka lana: 240 m
Basic superstructure data:
Without WMD protection.

Max. diameter of the main winch drum: 1.09 m
Drum length: 1.28 m
Winding speed (unwinding) at a speed of 1100-1800 rpm: 0.2-0.3 m / s
Tow rope diameter: 33.5 mm
Length of tow rope: 125 m
Nominal strength of tow rope: 92.7 t
Max. pulling force over 1 pulley: 60 t
Max. pulling force over 2 pulleys: 90 t
Max. pulling force over 3 pulleys: 120 t

Auxiliary drum reel:
Traction force during operation: 500 kg
Rope diameter: 8 mm
Working length of the rope: 240 m
Výzbroj:
Armament:
7,62 mm kulomet DTM (se zaměřovačem PPU-8-T)
Maximální dálka mířené střelby: 1000 m
Náboje pro kulomet: 945 kusů
7.62 mm DTM machine gun
Maximum range of aimed shooting: 3280 ft
Ammunition for machine gun: 945 rounds
Uživatelské státy:
User States:

?

?
Poznámka:
Note:
Spojovací prostředky:
Radiostanice: R-113
- frekvenční rozsah: 20,000-22,375 MHz
- dělení frekvenčního
Tankové hovorové zařízení: R-112
Radio communication means:
Radio stations: R-113
- frequency range: 20,000-22,375 MHz
- frequency division
Tank talk equipment: R-112
Zdroje:
Sources:
Hlavní takticko-technická data tankové a automobiní techniky ČSLA, Naše vojsko 1976
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#304215 Verze : 2
VT-34

V letech 1957 až 63 bylo vyrobeno přes 300 vyprošťovacích tanků VT-34, přitom 270 kusů bylo vyrobeno dodatečně v letech 1960 - 63. (Výroba T-34-85 skončila v roce 1958)

Vyprošťovací tank VT-34 byl první speciální nástavbou, která v Československu vznikla na podvozku tanku T-34-85. Až do roku 1958 se k vyprošťování a tažení tanků používaly pouze vyprošťovací tanky na podvozku kořistních strojů Pz. V Panther (7 ks) a tahače tanků v podobě upravených podvozků tanků T-34-85 (2 ks), Pz. V Panther (15 ks) a Cromwell (52 ks).

Nevyhovující situace byla řešena vyvinutím vyprošťovacího tanku VT-34 VÝTAH.
Prototyp vznikl v roce 1957 a první stroje byly k útvarům dodány o rok později. Výroba pokračovala do roku 1963 s přetržkou v letech 58-60 a celkem bylo vyrobeno více než 300 strojů. VT-34 byl schopen vyprošťovat a evakuovat tankovou techniku s využitím navijáku o tahu 30 tun, případně s využitím dvou párů dvojitých kladek až 120 tun.


Technický popis:
Strojový spodek byl převzatý z tanku T-34-85. S tankem T-34 měl shodnou i zadní část korby, která kryla motorový prostor. Přední část nástavby byla nové konstrukce, bylo v ní místo pro buben hlavního navijáku tažného lana a pracovní místa dvou členů posádky.
Nástavba tvořila svařenec z pancéřových plátů, které chránili posádku před střelbou z lehkých zbraní a střepinami granátů. Na stropu nástavby byly umístěny dva vstupní poklopy pro posádku. Na pravém, nad místem velitele je umístěný periskop. Za nimi jsou další dva poklopy, které umožňují přístup k navijáku. Po stranách těchto krytů byly ještě poklopy které umožňovaly přístup ke schránkám s doplňkovým vybavením tanku.
Buben navijáku měl průměr 1 090 mm, při délce 1 280 mm. Hlavní ocelové lano o délce 128 m a průměru 33 mm, bylo dimenzováno na tah do 30 tun přímo a s pomocí tří kladek až do 120 tun. Buben byl poháněný přes pomocnou převodovku od klikového hřídele motoru. Hlavní naviják se ovládal z místa řidiče dvěma pákami. Jednou se ovládal chod bubnu vpřed a vzad a druhou se ovládala společná spojka a brzda bubnu. Třetí pákou se ovládala zubová spojka, která spojovala náhon bubnu s pomocnou převodovkou a motorem. Maximální tažná síla jednoduchého lana byla, jak víme, 30 t, proti překročení této hranice, bylo lano vybavené snímačem tahu, který signalizoval posádce okamžité zatížení lana. Pro navedení lana do osy vozidla, byl na konci krytu motoru umístěný takzvaný kříž vodicích kladek. Ten se skládal z dvou vodorovných a dvou svislých kladek. Před tímto křížem byl čistič lana.
Tank má v zadní časti sklopnou radlici-opěru, která zabezpečuje lepší stabilitu a zakotvení vyprošťovacího tanku při tahu silami nad 30 t. Její šířka je 2 300 mm, pro její zdvihnutí a spuštění se používalo tažné lano, které se svým koncovým okem zachytilo v zářezu radlice. V přepravní poloze byla radlice zajištěna dvěma napínáky a napnutým tažným lanem.
V levé zadní časti (ve směru jízdy) byl pomocný naviják, používaný při manipulaci s hlavním lanem. Pomocný naviják byl vybaven lanem o průměru 8 mm a délce 240 m. Maximální tažná síla pomocí tohoto lana byla 500 kg. Po překročení této hodnoty začala prokluzovat spojka, přenášející kroutící moment od hlavního navijáku. Pro správné vedení lana pomocného navijáku sloužila kladka umístěná na levé zadní časti nadstavby motorového prostoru. Na tanku byly zvenku umístěné různé pomocné zařízení.
Na pravém blatníku za nástavbou (ve směru jízdy) byla umístěná schránka s přenosným světlometem a s bubnem na prodlužovací kabel s délky 240 m. Na blatnících byli i dvě tyče, které se spojovaly do „V“ a sloužili na odtáhnutí nepojízdné techniky. Další výbavou byli dvě kladky s třmeny, jedna s okem, čtyři háky „C“, a dva zvedáky „Seguro“ o nosnosti 25 t.
Pohonnou jednotkou tvořil standardní vznětový, vodou chlazený dvanáctiválec V-2-34, později modernizovaný na V-2-34M. Objem vezeného paliva činil 530 l z toho 350 l ve vnitřních nádržích a 180 l ve dvou vnějších nádržích na bocích motorového prostoru.
Vozidlo bylo vyzbrojené lehkým kulometem DTM kalibru 7,62 mm, obsluhovaným velitelem vozidla.


Vyprošťovací tanky VT-34 byly zařazeny u praporů technického zabezpečení tankových a motostřeleckých divizí.
Vlastní výroba v Martině vyprodukovala v letech 1960 až 1963 270 těchto strojů. Údaje o stavech v ČSLA však hovoří o 285 kusech, je tedy zřejmé, že VT-34 byly v Martině i přestavovány ze standardních T-34-85, po jejich stažení od vojsk a průběžně tím udržovány na těchto stavech. Všeobecně se udává, že VT-34 bylo vyrobeno přes 300 kusů.
VT-34 se neexportoval, posloužil však jako vzor pro polské konstruktéry při vývoji a výrobě vlastního vyprošťovacího tanku CW-34.

Všechny výše uvedené variace na podvozku T-34 najdete v detailech na adrese:https://www.tanxheaven.com/referencepictures.htm
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - VT-34 přejíždí přes kombinovaný pontonový most

VT-34 přejíždí přes kombinovaný pontonový most
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - VT-34 vyprošťuje T-54A

VT-34 vyprošťuje T-54A
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Jeden ze dvou T-34T přestavěných v ČSR a používaný v ČSLA najíždí na kombinovaný pontonový most

Jeden ze dvou T-34T přestavěných v ČSR a používaný v ČSLA najíždí na kombinovaný pontonový most
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#97377 Verze : 1
Vyslobodzovací tank VT-34 je konštruovaný na podvozku T-34/85 a je určený k vyslobodzovaniu uviaznutých a k odvlečeniu poškodených tankov.
Vyslobodzovanie je možné vykonávať vo dne i v noci za každých poveternostných podmienok.

Hlavné časti :
- navijak,
- lôžko navijaku,
- prevody,
- ostruha,
- radič lana,
- snímač a ukazovateľ ťahu,
- kríž vodiacich kladiek,
- ovládanie navijaku,
- čistič lana,
- pomocný navijak,
- nadstavba.

Navijak je umiestnený v priestore navijaku, ktorý je totožný s bojovým priestorom tanku T-34/85. Náhon navijaku je realizovaný nadstavcom od motoru na strane rozvodu.
Ukladanie ťažného lana na bubon navijaku s vykonáva radičom, ktorý je pohádaný valčekovou reťazou od bubnu navijaku.
Usmernenie lana do osy vozidla je vykonávané křížím vodiacich kladiek ( usmerňovačom lana ), umiestneným na zadnej časti vozidla. Na kríži vodiacich kladiek je umiestnený čistič lana.
Premiestnenie ťažného lana k vyslobodzovanému vozidlu je umožnené lanom pomocného navijaku.
Ťah v ťažnom lane sa kontroluje na stupnici ukazovateľa ťahu v priestore vodiča. Snímač ťahu je umiestnený na nadstavbe za navijakom. Po dosiahnutí max. ťahu 30 t zapojí sa hrkačka, umiestnená v priestore vodiča.
Zakotvenie VT-34 pri jeho práci sa deje sklopenou ostruhou upevnenou na zadnej časti tanku.
Navijak sa ovláda dvoma pákami, umiestnenými v priestore vodiča. Ľavou sa ovláda spätný chod navijaku a pravou sa ovláda brzda navijaku.

Naviják sa skladá :
- bubon,
- osa navijaku,
- prevodové a hnacie ústrojenstvo vo vnútri bubnu.

Výzbroj :
- guľomet vz. DTM + 15 zásobníkov ( 945 nábojov ),
- samopal – 1 ks ( počet nábojov 150 ),
- ručné granáty – 25 ks,
- dýmovnice 2 kg ( ŠM-1) – 10 ks.

Hlavné technické údaje :
TTD tanku sú zhodné s tankom T-34/85
Typ tanku : stredný, pásový

Rozmery v mm:
Dĺžka : 7850
Šírka : 3000
Výška : 2460 ( ostruha v dopravnej polohe) / 2025 ( ostruha spustená )
Rozchod : 2450
Svetlosť : 400

Hmotnosť v kg : 31000
Obsah palivových nádrží v l :
- hlavná 407,
- záložné 180.
Okruh činnosti v km :
- na ceste : 220,
- v teréne : 160,
- pri vyslobodzovaní : 19.

Rýchlosti v km / hod.:
- max. – 55,
- komunikácia ( priemerne ) – 30.

Osádka : 2 muži


Zdroj : Tank-21-2 Vyslobodzovací tank VT-34 Technický popis a použitie – predpis ČSĽA, Praha, 1960
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Nadstavba.

Nadstavba.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Ostruha.

Ostruha.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Záves ostruhy.

Záves ostruhy.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Radič lana - schéma.

Radič lana - schéma.
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#375979 Verze : 1
...
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - Povšimněte si hnacího kola z T-54/55

Povšimněte si hnacího kola z T-54/55
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#97764 Verze : 0
Pár nakresov zo jeraby.wz.cz
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98112 Verze : 0
a našliel sa ešte jeden nákres z toho istého zdroja.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98113 Verze : 0
VT-34 niekde v Košiciach v časoch minulých... ešte kým bola na nej výbava.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - www.tanxheaven.com

www.tanxheaven.com
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98115 Verze : 0
Tá istá VT-34 v časoch súčastných tiež niekde v Košiciach.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - www.tanxheaven.com

www.tanxheaven.com
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - www.tanxheaven.com

www.tanxheaven.com
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98116 Verze : 0
Foceno v Železničním depu Ústí n/Labem .
Soukromý archiv.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#185888 Verze : 0
VT-34 který je součástí soukromé sbírky bratří Czudkových z Hrádku.


zdroj: vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#231268 Verze : 0
Několík dalších, detailnějších pohledů na výše popisovaný stroj.


zdroj: vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#231275 Verze : 0
VT-34 z ověřovací série (?) na mizerném snímku z konce padesátých let.
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - (archiv)

(archiv)
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#237447 Verze : 0
VT-34 Bratislava 2008
Jde o stroj čerstvě stažený odněkud ze SD. Stojí ještě ten jeden v Košicích Laughing



+


VT-34 (ČSD?) při odstraňování neštěstí u Přelouče. Přesné datum neznám ( - je to zasláno ve složce nadepsané 70-80.léta Confused )
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#296591 Verze : 0
Tak ještě jednou z Přelouče, ale současnost. Areál firmy zabývající se prodejem vojenské techniky v Přelouči. 6.2.2009
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#296630 Verze : 0
Pohled do kabiny
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#297684 Verze : 0
Košice
Foceno 9.12.2006 při konané akci války.cz Very Happy
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#298397 Verze : 0
VT-34 v akcii


Zdroj: ATOM 1978 č. 10
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - VT-34 pri vyťahovaní konštrukcie mostu z rieky Labe.

VT-34 pri vyťahovaní konštrukcie mostu z rieky Labe.
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#305848 Verze : 0
Vyslobodzovací tank sa používal na vyslobodzovanie a nasledujúce odtiahnutie uviaznutých tankov a iných bojových vozidiel. V československej armáde bolo v prvých povojnových rokoch k dispozícii 7 ks vyslobodzovacích anglických tankov Cromwell ARV a 13 ks trofejných tankov Bergepanther, ktoré zanechala na území ČSR Nemecka armáda. Naša armáda používala na tieto účely sovietske tanky T-34/85. Tento stav nebol dlhodobo udržateľný. V prípade armádnej operácie by totiž muselo byť vyčlenených 70 – 80 bojových tankov na vyslobodzovacie prace.


V roku 1951 bolo prijaté rozhodnutie o vývoji vlastného vyslobodzovacieho vozidla, ktoré malo využívať podvozok a korbu stredného tanku T-34/85. V zadnej časti korby sa počítalo s namontovaním sklopnej ostrohy, rydla na zakotvenie tanku pri vyslobodzovacích prácach. Navijak mal byť zabudovaný do bojového priestoru korby tanku T-34, tak aby bol chránený pred streľbou. V decembri 1952 bol za hlavného riešiteľa projektu vyslobodzovacieho tanku pod krycím označením VÝTAH určený závod ČKD Sokolovo v Prahe. Počas prac na projekte došlo k niekoľkým čiastkovým úpravám. Ťah na lane navijaka bol znížený z pôvodných 60 t na 30 t. Takmer po roku predstavil závod konečný projekt tanku, ktorý bol schválený. Samotný prototyp tanku bol hotový 30. júna 1954. Začiatkom augusta sa prototyp podrobil podnikovým kontrolným skúškam v priestore Doksy. Kontrolne skúšky prebiehali od 10. do 15. januára 1955 v priestore Strašíc. Prototyp vykonal 22 stredných a 15 ťažkých akcií a vyhovel. Napriek tomu museli byť odstránené čiastkové nedostatky náhonu kužeľovej reverznej skrine a pružnej spojky. V období od apríla do konca júla 1955 bol prototyp VT-34 podrobený vojskovým skúškam vo Vojenskom výcvikovom priestore Mimoň. Po ich absolvovaní boli navrhnute úpravy výšky vozidla, nadstavby, ochrany navijakoveho mechanizmu proti prachu a úprava náhonu navijaka, ktorý mal byť spúšťaný aj počas chodu motora. Doplňujúce skúšky sa začali až v máji 1957, aby mal riešiteľ dostatok času na odstránenie nedostatkov zistených počas vojskových skúšok, neodhalili záväznejšie nedostatky. Ich výsledky ukázali, že vyslobodzovací tank dokáže uvoľniť vozidlo pri ťahu na lane do 20t za 15 minút a do 90t za 50 minút.


Vyslobodzovací tank bol zavedený do výzbroje čs.armády ako VT-34 v roku 1958. V tom istom roku závod ČKD Sokolovo vyrobil päťkusovú overovaciu sériu. Sériová výroba, resp. prestavba bojových T-34/85 na VT-34 prebiehala v rokoch 1959 – 1963 v závodoch J. V. Stalina v Martine, kde vyrobili dovedna 285 kusov. Vševojskové divízie a mobilizačné opravne prápory disponovali dostatočným počtom týchto tankov, čo umožňovalo vyradiť pôvodné vozidlá vojnovej výroby. VT-34 sa v armáde používali do polovice 70. rokov, keď ich postupne nahrádzali modernejšie VT-55A. Menší počet VT-34 prevzalo ministerstvo dopravy pre vlakové súpravy na likvidáciu železničných nehôd.


Vyslobodzovacie zariadenie vozidla VT-34 pozostávalo z navijaka, lôžka navijaka, prevodov, ostrohy, ukladača lana, snímača a ukazovateľa ťahu, kríža vodiacich kladiek, ovládania navijaka, čističa lana, pomocného navijaka a nadstavby.Celkove množstvo paliva, motorovej nafty, predstavovalo 530 l, čo umožňovalo jazdný dosah 350 km po komunikáciách alebo vyslobodzovaciu činnosť v trvaní 30 pracovných hodín. Tank disponoval lafetovaným guľometom DTM kalibru 7,62 mm a samopalom kalibru 7,62 mm.



Zdroj : Mgr. Jozef Rodák, VHÚ – VHM Piešťany – Múz. oddelenie Svidník - "Projekt VÝTAH" Obrana č.10 mesačník MO SR


Foto : G. Baško
CZK - VT-34 (vyprošťovací tank) - VT-34 expnát VHÚ - MO Svidník

VT-34 expnát VHÚ - MO Svidník
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#498026 Verze : 0

Diskuse

Poznámku kolegy Loskillerose: "VT-34 niekde v Košiciach v časoch minulých ..." si dovolím co pamětník upřesnit: Takto zaparkovaný vyprošťovací tank stával v devadesátých letech minulého století v areálu železniční stanice Košice - Hlavní nádraží v blízkosti trati směřující do Rožňavy.


Díky za krásnou vzpomínku.


P.S.
Má někdo zdokumentovánu verzi VT-34, vzniklou rekonstrukcí samohybky SU-85 (100) ?
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98131 Verze : 0
Pro Jiřího Tintěru: na výše zmíněné adrese: http://www.tanxheaven.com/referencepictures.htm si můžeš podniknout nostalgický "Walk Around".


Ale teď vážně.
Fotky vyprošťovací SU mám ale pouze ze služby v NDR a PLR, není mi známo, že by nějaká sloužila u nás v ČSLA. Písemné informace jsou i z SSSR, ale to by patřilo spíš jinam a tak to přidám do Nezařazených, DEU a časem snad do samostatné stati věnované T-34.
V nezařazených a DEU jsou pod názvy:
POL - WPT-34 (vůz technické pomoci) foto "WPT-34 SU 00"
GDR (DDR) SU-85/100T (vyprošťovací vozidlo na podvozku SU)
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98180 Verze : 0
Ako autor fotiek označených ako "VT-34 z Košíc v časoch minulých, resp. súčastných" (originály na tanxheaven.com) pre úplnosť uvádzam, že toto VT-čko stále stojí v areály železničnej stanice v Košiciach medzi veľkou a malou stanicou a fotil som ju minulý rok (2004). Tie čiernobiele fotky sú z r. 1996-97.
URL : https://www.valka.cz/CZK-VT-34-vyprostovaci-tank-t27254#98358 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více